Gjest linda26 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg gjorde det for en tid siden slutt med min kjæreste. Han prøvde lenge å få meg tilbake, men jeg var sliten og trengte tid for meg selv. Han hadde vært ustabil fra starten av, og jeg hadde også mine problemer. Han var sikker på at jeg var den rette til tross for dette, og vi planla et liv sammen og investerte mye i hverandre. Jeg var ikke like sikker, og følte av og til at det dreide seg en mest om kontroll og besettelse fra hans side, ikke at han først og fremst likte meg for den jeg var eller respekterte meg. Han benektet dette. Jeg har opplevd en del i mitt korte liv, og for meg er det ikke bare-bare å droppe en person som står meg nært og finne en ny, heller. Jeg tenkte som så at hvis han virkelig mente det han sa, så ville følelsene hans tåle en pause. I denne tiden vi var fra hverandre har jeg tenkt en del på det han sa, samtidig som mine venner har prøvd å fortelle meg at han må være psykopat. Jeg ville helst prøve å forstå, så jeg tok opp kontakten igjen. Men nå er alt snudd! Han sier at han aldri mente det han sa, han "trodde han mente det". Nå er han fast bestemt på at det aldri blir oss to og at vi ikke skal ha mer kontakt. Som om ikke det var nok, han sier han har vært sammen med meg kun ut av dårlig samvittighet for at han har vært drittsekk tidligere. Den ene dagen sier han at han har en ny, som er bedre for han og annerledes enn meg på visse områder. Den neste dagen benekter han at det er en ny, og sier han fant det på. Først er grunnen til at han ikke vil mer at han har våknet opp og skjønt at vi ikke passer sammen. Så sier han at han har bestemt seg for dette for min skyld, så jeg ikke skal bli såret mer og fordi han har så dårlig samvittighet for det han har gjort. Det siste tviler jeg egentlig på. Jeg skjønner ingenting, alt er bare en tåke av sårhet, sinne og sjalusi akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Denne mannen høres ut som en klassisk manipulerende psykopat! Det er meget typisk at han hevder høylytt at han elsker deg og at dere skal være sammen for alltid, for å så plutselig snu på hælen, og gjøre deg usikker ved å si at han aldri mente det. Ingen av delene er egentlig sant, hans følelser svinger i forhold til hva han kan oppnå med deg. Akkurat nå ser han at du er usikker, og da sårer han deg, i håp om å få deg tilbake slik at han kan fortsette å dominere deg. Jeg foreslår at du holder deg HELT unna ham, selv om deg gjør vondt, og du gjerne vil ha en forklaring. Jeg har selv erfaring med en meget sjarmerende psykopat, og det var skremmende å se hvor mye makt han fikk over meg - selv om jeg til vanlig ser meg selv som en sterk person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huff og huff Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ta advarselsen fra dine venner på alvor. Dette er ikke en person du ønsker å involvere deg med. Jeg kjenner typen, og ut ifra det lille du skrev, kan jeg klart si at dette er klare tegn på "psykopatiske" trekk. Han spiller kostbar og skal ha deg til å trygle å be, når du har gjort dette, vil du være takknemlig for at HAN tok deg tilbake. Selv fikk jeg dessverre barn med en slik person, og det unner jeg ikke noen. Hold deg borte er mitt råd, ikke se deg tilbake og gå videre i livet ditt. Vår så snill !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Denne mannen høres ut som en klassisk manipulerende psykopat! Det er meget typisk at han hevder høylytt at han elsker deg og at dere skal være sammen for alltid, for å så plutselig snu på hælen, og gjøre deg usikker ved å si at han aldri mente det. Ingen av delene er egentlig sant, hans følelser svinger i forhold til hva han kan oppnå med deg. Akkurat nå ser han at du er usikker, og da sårer han deg, i håp om å få deg tilbake slik at han kan fortsette å dominere deg. Jeg foreslår at du holder deg HELT unna ham, selv om deg gjør vondt, og du gjerne vil ha en forklaring. Jeg har selv erfaring med en meget sjarmerende psykopat, og det var skremmende å se hvor mye makt han fikk over meg - selv om jeg til vanlig ser meg selv som en sterk person. Han sier at han vet han har vært ustabil men at det er fordi vi passer dårlig sammen? Han har alltid lagt vekt på hvor godt vi passer sammen, så jeg får det ikke til å rime at han nå har våknet og innsett det, som han sier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Han sier at han vet han har vært ustabil men at det er fordi vi passer dårlig sammen? Han har alltid lagt vekt på hvor godt vi passer sammen, så jeg får det ikke til å rime at han nå har våknet og innsett det, som han sier. Han har vel våknet og insett at du er på vei bort for alltid, og derfor prøver han å redde sin ære ved å si at dere aldri egentlig har passet sammen. Uansett hva som er sant eller ikke, så er dette svært manipulerende adferd, som er med på å gjøre deg usikker! Hva sier magefølelsen din? Tror du at du vil få et godt liv sammen med ham? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Dette er ingen ting som du verken bør eller kan prøve å forstå. Derimot er dette noe du bare bør akseptere - og holde deg langt unna denne personen. Ta deg i nakken, gjør dine egne ting med dine venner/venninner og bruk tiden på dine interesser. Slutt å tenke på han, og slutt for all del med å prøve å forstå noe som du aldri vil kunne forstå. Hva som feregår i hodet på slike mennesker er kun forbeholdt dem - og de forstår det sansynligvis ikke selv en gang. Alt du kan få ut av dette hvis du ikke klarer å gi slipp på han (inklusive i tankene dine) er bare mer forvirring, frustrasjoner og sorg. Legg det bak deg og start på noe helt annet..... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Han har vel våknet og insett at du er på vei bort for alltid, og derfor prøver han å redde sin ære ved å si at dere aldri egentlig har passet sammen. Uansett hva som er sant eller ikke, så er dette svært manipulerende adferd, som er med på å gjøre deg usikker! Hva sier magefølelsen din? Tror du at du vil få et godt liv sammen med ham? Ja, men det har sine forutsetninger. Det er jo klart at jeg også må forandre meg, om det så er å bli mer bestemt eller si fra om ting på en annen måte. Han får ikke på følelsen at jeg er på vei bort fra han, for det er jeg som tok initiativ og nærmet meg igjen. Men får litt på følelsen at han vil straffe meg for ting jeg har gjort, og det at jeg gjorde det slutt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Denne mannen høres ut som en klassisk manipulerende psykopat! Det er meget typisk at han hevder høylytt at han elsker deg og at dere skal være sammen for alltid, for å så plutselig snu på hælen, og gjøre deg usikker ved å si at han aldri mente det. Ingen av delene er egentlig sant, hans følelser svinger i forhold til hva han kan oppnå med deg. Akkurat nå ser han at du er usikker, og da sårer han deg, i håp om å få deg tilbake slik at han kan fortsette å dominere deg. Jeg foreslår at du holder deg HELT unna ham, selv om deg gjør vondt, og du gjerne vil ha en forklaring. Jeg har selv erfaring med en meget sjarmerende psykopat, og det var skremmende å se hvor mye makt han fikk over meg - selv om jeg til vanlig ser meg selv som en sterk person. Finn deg en ærlig og fornuftig mann.. Han er ingen ting å spare på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-855563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Ja, men det har sine forutsetninger. Det er jo klart at jeg også må forandre meg, om det så er å bli mer bestemt eller si fra om ting på en annen måte. Han får ikke på følelsen at jeg er på vei bort fra han, for det er jeg som tok initiativ og nærmet meg igjen. Men får litt på følelsen at han vil straffe meg for ting jeg har gjort, og det at jeg gjorde det slutt? Du skrev: "Ja, men det har sine forutsetninger. Det er jo klart at jeg også må forandre meg, om det så er å bli mer bestemt eller si fra om ting på en annen måte." Hvem setter premissene her??? "Det har sine forutsetninger"??? Ikke en vettug kjæreste i verden ville satt sånne krav til en potensiell kjæreste- forandre personligheten din så kan vi være kjærester??? Dine venner har nok sett noe du ikke har sett /vil se ennå... Og at det er hardt å innse fordi du har følelser for ham, det skjønner jeg. Men for guds skyld Linda, løp, og løp _fort_. Med denne mannen havner du i trøbbel. Du må våge å tro på at du har fortjent bedre, og det er ingen som har rett til å be om det han gjør nå. Aller minst en kjæreste. Det er en grunn til at det heter Kjærlighet gjør blind- og da ville han ha godtatt dine feil og mangler. Om han ikke er voldelig fysisk, så syns du her har fått en god omgang verbal juling. Lykke til! Og ikke tvil på deg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-857615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Du skrev: "Ja, men det har sine forutsetninger. Det er jo klart at jeg også må forandre meg, om det så er å bli mer bestemt eller si fra om ting på en annen måte." Hvem setter premissene her??? "Det har sine forutsetninger"??? Ikke en vettug kjæreste i verden ville satt sånne krav til en potensiell kjæreste- forandre personligheten din så kan vi være kjærester??? Dine venner har nok sett noe du ikke har sett /vil se ennå... Og at det er hardt å innse fordi du har følelser for ham, det skjønner jeg. Men for guds skyld Linda, løp, og løp _fort_. Med denne mannen havner du i trøbbel. Du må våge å tro på at du har fortjent bedre, og det er ingen som har rett til å be om det han gjør nå. Aller minst en kjæreste. Det er en grunn til at det heter Kjærlighet gjør blind- og da ville han ha godtatt dine feil og mangler. Om han ikke er voldelig fysisk, så syns du her har fått en god omgang verbal juling. Lykke til! Og ikke tvil på deg selv. Det er snakk om ting jeg uansett må bli bedre på. For eksempel kommunikasjon, og å være mer positiv og tillitsfull. Vi har hatt mye av de samme problemene før vi møtte hverandre, og jeg kan ikke komme å si at noen av oss fortjener bedre på noen måte. Vi må ta oss selv først, helt klart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-858411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Dette er ingen ting som du verken bør eller kan prøve å forstå. Derimot er dette noe du bare bør akseptere - og holde deg langt unna denne personen. Ta deg i nakken, gjør dine egne ting med dine venner/venninner og bruk tiden på dine interesser. Slutt å tenke på han, og slutt for all del med å prøve å forstå noe som du aldri vil kunne forstå. Hva som feregår i hodet på slike mennesker er kun forbeholdt dem - og de forstår det sansynligvis ikke selv en gang. Alt du kan få ut av dette hvis du ikke klarer å gi slipp på han (inklusive i tankene dine) er bare mer forvirring, frustrasjoner og sorg. Legg det bak deg og start på noe helt annet..... Lykke til! Å slutte å tenke på han, går ikke an. Aldri har noe føltes så riktig noen gang, minus de dårlige episodene selvklart. Han er ikke så ille som han høres ut, han fungerer helt flott sammen med andre mennesker og det gjør jeg også. Men jeg vil ikke dra den konklusjonen at vi ikke passer sammen. Det virker mer som om vi har truffet hverandres såre punkter sånn at vi har reagert ut ifra ting som plager oss men som går lett å benekte i det daglige liv med mer overflatiske relasjoner der disse punktene naturligvis ikke blir trykket på. Vi kommer begge fra kvelende familier og får lett hetta, for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-858414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Ta advarselsen fra dine venner på alvor. Dette er ikke en person du ønsker å involvere deg med. Jeg kjenner typen, og ut ifra det lille du skrev, kan jeg klart si at dette er klare tegn på "psykopatiske" trekk. Han spiller kostbar og skal ha deg til å trygle å be, når du har gjort dette, vil du være takknemlig for at HAN tok deg tilbake. Selv fikk jeg dessverre barn med en slik person, og det unner jeg ikke noen. Hold deg borte er mitt råd, ikke se deg tilbake og gå videre i livet ditt. Vår så snill !! Det trodde jeg også, men han vil jo ikke ha meg tilbake, samme hva jeg gjør (innen rimelighetens grenser). Han vil ikke være en slik person som han var sammen med meg. Men jeg er så skuffet og sint for at han finner ut først nå at han ikke vil stå ved min side samtidig som han tar tak i sine problemer, og at det er forholdet vårt og "oss" som skal få skylden. Da blir det så alt for lett å gå videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-858418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Finn deg en ærlig og fornuftig mann.. Han er ingen ting å spare på.. "Ærlig" og "fornuftig" er hvordan hans familie og venner ville beskrevet han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-858421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det er snakk om ting jeg uansett må bli bedre på. For eksempel kommunikasjon, og å være mer positiv og tillitsfull. Vi har hatt mye av de samme problemene før vi møtte hverandre, og jeg kan ikke komme å si at noen av oss fortjener bedre på noen måte. Vi må ta oss selv først, helt klart. Det å være positiv og tillitsfull er noe som kommer etterhvert som man er i et trygt og godt forhold. Det er ikke noe man bestemmer seg for å være. Kommunikasjon kan man også øve opp, men det forutsetter også at begge parter er interessert i å jobbe med det. Dette er ikke ting som bare kommer. Det er ikke uten grunn at man kan gå på kommunikasjonskurs trinn 1, 2 og 3. Syns det høres ut til at du ikke tror så veldig på deg selv, at du forsvarer ham, etter min oppfatning, ganske mye i forhold til det han fortjener. Men det er du som er glad i ham og du som tar valgene i ditt liv. Men jeg ville kanskje ha hørt på vennene mine likevel. De er mer objektive, og kun interessert i ditt beste. Og hvis han er ditt beste, hvorfor skulle de da advare deg? De ville jo bare vært glad på dine vegne.... Tenk også over hvilke følelser - ekte- du får når du tenker på ham. Er det glede, sorg, sinne, fortvilelse, varme, redsel. Ofte når man tenker på en potensiell kjæreste syns i hvertfall jeg at man burde få sommerfugler i magen. Visse ting ved oss selv vi kan/ bør endre finner vel de fleste av oss, men det kommer an på _hvem_ som vil at de sidene skal endres. Lykke til Linda, og jeg mener fortsatt oppriktig at du burde være kritisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-858561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Å slutte å tenke på han, går ikke an. Aldri har noe føltes så riktig noen gang, minus de dårlige episodene selvklart. Han er ikke så ille som han høres ut, han fungerer helt flott sammen med andre mennesker og det gjør jeg også. Men jeg vil ikke dra den konklusjonen at vi ikke passer sammen. Det virker mer som om vi har truffet hverandres såre punkter sånn at vi har reagert ut ifra ting som plager oss men som går lett å benekte i det daglige liv med mer overflatiske relasjoner der disse punktene naturligvis ikke blir trykket på. Vi kommer begge fra kvelende familier og får lett hetta, for å si det sånn. Så lenge du "tvinger" deg til å gjøre andre ting, og bruker tiden din sammen med andre - så vil du etterhvert tenke mindre og mindre på han. Du må også huske at jo mer involvert du selv er rent følelsesmessig, jo mindre "klart" ser du - og derfor er det ofte viktig å høre på hva dine venner forteller deg. Men samtidig må du selv gjøre hva du mener er rett for deg, selv om du kanskje i ettertid vil se at du kunne gjort et bedre valg. Det er slikt man lærer og får livserfaring av. Det som er helt sikkert er at det finnes menn "der ute" som vil passe enda bedre for deg enn hva han gjør, selv om du kanskje ikke klarer å tro på det i den situasjonen du er i rent følelsesmessig nå. Lykke til uansett hva du gjør! Men la i hvert fall ikke denne mannen bli en slags "besettelse" for deg..... For det er aldri riktig eller bra for noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-858993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linda26 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Så lenge du "tvinger" deg til å gjøre andre ting, og bruker tiden din sammen med andre - så vil du etterhvert tenke mindre og mindre på han. Du må også huske at jo mer involvert du selv er rent følelsesmessig, jo mindre "klart" ser du - og derfor er det ofte viktig å høre på hva dine venner forteller deg. Men samtidig må du selv gjøre hva du mener er rett for deg, selv om du kanskje i ettertid vil se at du kunne gjort et bedre valg. Det er slikt man lærer og får livserfaring av. Det som er helt sikkert er at det finnes menn "der ute" som vil passe enda bedre for deg enn hva han gjør, selv om du kanskje ikke klarer å tro på det i den situasjonen du er i rent følelsesmessig nå. Lykke til uansett hva du gjør! Men la i hvert fall ikke denne mannen bli en slags "besettelse" for deg..... For det er aldri riktig eller bra for noen. Det som får meg til å lure på om mine venner er en "pålitelig kilde" i denne saken, er jo at de uttaler seg på grunnlag av det jeg har fortalt dem i de dårlige periodene når jeg har vært sliten, frustrert og sint. Føler ikke jeg har fått godt frem nok det gode han har gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-860867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det som får meg til å lure på om mine venner er en "pålitelig kilde" i denne saken, er jo at de uttaler seg på grunnlag av det jeg har fortalt dem i de dårlige periodene når jeg har vært sliten, frustrert og sint. Føler ikke jeg har fått godt frem nok det gode han har gjort. Det viktige er ikke alltid hva godt han har gjort, men hva "mindre godt" han har gjort - og måten det gjøres på. For selv en person med mange gode sider kan være "uheldig" for deg, hvis det er en eller flere sider som er uakseptable. Men igjen - det er bare du som kan avgjøre det, for det er ingen andre som kjenner situasjonen så godt som du selv gjør. Hør likevel på hva andre venner forteller deg, og vurder det opp mot hva du selv vet. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137129-ustabil-eller-d%C3%A5rlig-unnskyldning/#findComment-861473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.