Gå til innhold

Greit å be kjæresten om HIVtest?

Anbefalte innlegg

Gjest karl martin

Er sammen med en jente jeg er svært gla i. Både hun og jeg har gjort våre dumme og helt undøvendige ting tidligere. Jeg har av den grunn testet meg for HIV. Og det gjorde jeg ganske nylig før jeg traff henne.

Hun har ikke testet seg.

Dette er den dama jeg en dag håper å fri til. Er det for galt å be henne teste seg?

jeg må innrømme jeg er litt redd...

Fortsetter under...

Flott at du testet deg. Ikke alle menn som er like flinke til det..

HIV og andre seksuelt overførbare sykdommer kan ligge lenge i kroppen før de bryter ut, så det er i verste fall en falsk sikkerhet at man har tatt en slik test.

Skal man være 100 % sikker så avstår man fra sex eller man bruker kondom.

Kvinner bør ta gynekologisk undersøkelse med jevne mellomrom for å sjekke om alt er i orden ift. kreftfare og sykdommer. Ubehandlet klamydia kan være en risikofaktor for å bli steril.

Syns hun også bør teste seg jeg, da. For deres skyld og for hennes egen skyld.

Du kan jo foreslå at dere begge tar en helsjekk (selv om du allerede har gjort det), - som en slags romantisk kjærlighetserklæring til hverandre? Det er jo dumt å skulle ha samleie uten kondom med et menneske som i teorien KAN ha HIV.

Har hun såpass humor at hun kan falle for et sånt forslag?

Du trenger ikke be henne om å teste seg for HIV spesielt, men kjønnssykdommer generelt synes jeg. Dette er absolutt noe som man bør gjøre om man har hatt flere forhold. Og da før man starter i et nytt forhold. Hun er nødt å ha levd i sølibat i tre måneder, eller hatt helt sikker sex med kondom før HIV-testen er helt sikker da.

På Olafia-klinikken i oslo tar de slike undersøkelser og tester gratis, du må bare fylle ut et spørreskjema. Det er jo ikke bare HIV som er skummelt... Du testet deg kanskje ikke for alt du heller?

Å gå sammen syntes jeg iallfall var en hyggelig ide.

Du trenger ikke be henne om å teste seg for HIV spesielt, men kjønnssykdommer generelt synes jeg. Dette er absolutt noe som man bør gjøre om man har hatt flere forhold. Og da før man starter i et nytt forhold. Hun er nødt å ha levd i sølibat i tre måneder, eller hatt helt sikker sex med kondom før HIV-testen er helt sikker da.

På Olafia-klinikken i oslo tar de slike undersøkelser og tester gratis, du må bare fylle ut et spørreskjema. Det er jo ikke bare HIV som er skummelt... Du testet deg kanskje ikke for alt du heller?

Å gå sammen syntes jeg iallfall var en hyggelig ide.

Ja, ikke sant? :)

Det synes jeg burde innføres som en ny trend!

Annonse

Ja, ikke sant? :)

Det synes jeg burde innføres som en ny trend!

Faktisk, etter å ha snakket med mine single venner som har hatt endel partnere, så kom det frem at de alle hadde testet seg. Noen flere ganger! Så det virker som et ER en trend, eller iallfall vanlig, spesielt før man går inn i et fast forhold.

Faktisk, etter å ha snakket med mine single venner som har hatt endel partnere, så kom det frem at de alle hadde testet seg. Noen flere ganger! Så det virker som et ER en trend, eller iallfall vanlig, spesielt før man går inn i et fast forhold.

Jeg mente det å gå sammen med sin nye kjæreste... Var det det du mente også?

*forvirret*

;)

Hei

Jeg har gjort det de gangene jeg har vært sammen med en mann, og mener også at man bør gjøre det for å være sikker.

Ikke noe galt i det etter min mening. Og ikke noe pinlig å be om heller. En jente som rspekterer deg, vil ikke se noe galt i å bli bedt om å ta en hiv test.

Hei!!!

Eg synest at det hørres greit ut!!! eg vett det at,hvis eg hadde hatt en type, der me begge hadde " levd livet". og han hadde bed meg og å skjekke mg, så hadde eg bare vert takknemlig for det. det viser og at du/ dere vil være på den sikkre siden!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...