Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stork1365380654

Hva!

En vond følelse å våkne altfor tidlig - halv fem på morgenen- av at jeg blør neseblod!

HVORFOR???

Nå 40 minutter senere blør jeg fortsatt fra ett nesebor.

Jeg er i 23. svangerskapsuke og har så langt ikke opplevd en eneste blødning fra noen åpning som helst, var på kontroll 3 dager siden og "alt var bra"... ER DETTE FARLIG?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137510-neseblod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke farlig å blø neseblod, og det er heller ikke uvanlig at gravide gjør det, siden hormonpåvirkning i svangerskapet gjør alle slimhinner litt mer lettblødende. Men, er det slik at man blør fra nesen og ikke klarer å stoppe blødningen ved å klemme hardt over neseryggen for å hemme blodgjennomstrømningen, bør man prøve med is for å kjøle ned området. Når blodkarene i nesen trekker seg sammen p.g.a. kulden, vil normalt blødningen stoppe relativt raskt. Skulle den mot formodning ikke stoppe da heller, og det fortsetter å blø like friskt, bør man oppsøke lege. Enkelte ganger må man bruke et instrument for å brenne litt i området som blør for å stoppe blodtilførselen til det sprukne karet.

Regner med at din blødning har stoppet opp for lengst, men det kan være greit å vite hvis en lignende situasjon skulle oppstå igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137510-neseblod/#findComment-859893
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...