Gjest kalde føtter....???! Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg og kjæresten snakker om å bli samboere - og hadde egentlig blitt enige om å flytte sammen. Men pga litt problemer (som jeg ikke vil gå inn på her), så fikk jeg kalde føtter og ville vente litt. Vi er begge voksne (30) og vet hva vi vil - og lever til daglig i et godt stabilt forhold. Kjæresten sa først at han forsto og respekterte at jeg ville vente, men nå furter og maser han om dette ganske mye. Han syntes at jeg bruker lang tid på å bestemme meg, og er utålmodig, og føler seg usikker på meg. Jeg derimot er fremdeles usikker og trenger litt tid til å venne meg til tanke om at det skal bli oss for all tid. Og jeg trekker meg nesten bare mer tilbake når han presser. Er det normalt og få kalde føtter, med en kjæreste man elsker? Skal jeg bare gi etter for presset og ignorere tvilen, eller skal jeg be om respekt for at jeg trenger litt mer tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Trenger du mer tid, så skal du selvsagt bruke det. Hva hans reaksjon på det blir, får jo tiden vise. Hvis det er slik at du ved siden av å ha et forhold, egentlig ønsker å bevare et fristed for deg selv, så kan dere jo vurdere om et mer permanent "særbo"-forhold er det rette. Selv om det ikke høres slik ut for ham.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-858970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kalde føtter....???! Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Trenger du mer tid, så skal du selvsagt bruke det. Hva hans reaksjon på det blir, får jo tiden vise. Hvis det er slik at du ved siden av å ha et forhold, egentlig ønsker å bevare et fristed for deg selv, så kan dere jo vurdere om et mer permanent "særbo"-forhold er det rette. Selv om det ikke høres slik ut for ham.... Jeg ønsker ikke å være "særbo" egentlig. Jeg ønsker bare å være mer sikker på at dette er manne jeg skal leve sammen med FØR vi flytter inn sammen. Han mener at vi kan lære å kjenne hverandre MENS vi bor sammen. Kanskje jeg bare trenger å bli pushet litt...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-858984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjelke Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg ønsker ikke å være "særbo" egentlig. Jeg ønsker bare å være mer sikker på at dette er manne jeg skal leve sammen med FØR vi flytter inn sammen. Han mener at vi kan lære å kjenne hverandre MENS vi bor sammen. Kanskje jeg bare trenger å bli pushet litt...? Ingen kan vite noe 100% sikkert noen gang. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-859025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady 2004 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 hei Helt enig med bjelke, men kan aldri vite eller få en garanti på at forholdet vil vare. Er du usikker på følelsene til ham? Så syntes jeg du burde vente. Men samtidig fikk jeg inntrykk av at du er usikker på bakgrunn av noe han har gjort/sagt. Du bør derfor være 100% åpen med ham Det er jo også avhengig av hvor lenge dere har vært sammen. Jeg er ikke enig at man på en måte skal bli kjent etter å ha flyttet sammen. Det at han blir furten nå, sier det deg ingenting? Hvordan tror du han blir senere når han ikke får det som han vil? Tror nok at det er en mening med at du er i tvil, og syntes du bør ta hensyn til din magefølelse og fornuft. Et alternativ er å prøve det ut. Du kan bo hos ham eller omvendt en periode for å se hvordan dette fugerer. Snakker ikke om å skifte adresse, men at dere overnatter til hverandre. Lykke til med forhold og avgjørelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-859570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sdgsdg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 hei Helt enig med bjelke, men kan aldri vite eller få en garanti på at forholdet vil vare. Er du usikker på følelsene til ham? Så syntes jeg du burde vente. Men samtidig fikk jeg inntrykk av at du er usikker på bakgrunn av noe han har gjort/sagt. Du bør derfor være 100% åpen med ham Det er jo også avhengig av hvor lenge dere har vært sammen. Jeg er ikke enig at man på en måte skal bli kjent etter å ha flyttet sammen. Det at han blir furten nå, sier det deg ingenting? Hvordan tror du han blir senere når han ikke får det som han vil? Tror nok at det er en mening med at du er i tvil, og syntes du bør ta hensyn til din magefølelse og fornuft. Et alternativ er å prøve det ut. Du kan bo hos ham eller omvendt en periode for å se hvordan dette fugerer. Snakker ikke om å skifte adresse, men at dere overnatter til hverandre. Lykke til med forhold og avgjørelsene. Er ve ikke rart om han blir lei seg om hun ikke vil flytte sammen med ham fordi hun ikke vet om hun vil ha ham?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-859590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hvor lenge har dere vært sammen? Det lurer jeg på. Om det er ganske kort tid, så er det jo naturlig at man vil bli bedre kjent først. Har dere vært sammen i årevis, så er det kanskje på tide å bestemme seg for om man skal flytte sammen, eller om forholdet ikke har noen fremtid. Det fine med å bli skikkelig kjent før man flytter sammen er jo at det kanskje blir lettere å akseptere og respektere hverandres vaner og uvaner. Uansett tror jeg dere bør snakke skikkelig om dette. Om du skal kunne bestemme om dere skal flytte sammen eller ikke, så synes jeg dere bør snakke sammen om hva det vil bety å flytte sammen. Og hvordan det vil bli. Snakk og diskuter og fantaser rundt et samboerskap. Hvem gjør hva, hva slags leilighet blir det, har dere egne private rom, eller er alt felles. Hvem kjøper inn mat, hvem betaler, hvem støvesuger. Hva er felles, hva er individuelt. Ser dere TV sammen hver kveld? Har dere faste vennedager, alenekvelder, eller er dere spontane og impulsive? Spiser dere middag sammen hver dag, lager den sammen, frokost? Legger dere dere samtidig, står opp samtidig? Og har dere prøvd å bo litt hos hverandre allerede? For å se hvordan den andre har det? Vaner og rutiner? Hvor mye rot skal man tåle, hvilke steder er "lov" å rote... Mye praktisk her, men også kos å fantasere om å våkne sammen om morgenen, frokost på sengen, sex i dusjen, gå en kveldstur sammen, drikke rødvin midt i uken, gå i butikken og handle sammen, ha felles kjøleskap, dele badehylle, pusse tenner sammen... Veie det positive mot det negative, om det finnes noe, og også føle på hva det er som gjør at du er usikker. Om det er forholdet som er for nytt bare, eller om det er mannen som har for mange "feil", eller om det er andre faktorer som spiller inn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-859605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady 2004 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Er ve ikke rart om han blir lei seg om hun ikke vil flytte sammen med ham fordi hun ikke vet om hun vil ha ham?? Nei det er ikke så rart at HAN er lei seg fordi han vil flytte sammen med henne, men nå vet vi jo ikke hva som ligger bak annet enn at hun er usikker. Vet jo heller ikke hvilken erfaringer hun sitter med når det gjelder ham heller. Kanskje hun ikke er nok glad i ham på den måten, men isåfall syntes jeg at hun burde sagt i fra. Og det gjelder alt når det gjelder dem. kanskje de ikke har vært så lenge sammen, ikke vet jeg. Kanskje hun har dårlig erfaringer med annet forhold, eller at hun for ikke så lenge siden har slått opp med en annen. Kanskje hun syntes det er for tidlig? Kanskje har han sagt/gjort noe som gjør henne usikker? Bare hun vet, men en ting er sikker, og det er at det hadde ikke vært meg som hadde flyttet sammen med en jeg var usikker på. Det er i hvertfall en grunn til det, mener jeg. Jeg vet ikke hvordan forholdet deres er, men jeg for mindel setter ærlighet og åpenhet som et betingelse, også i et forhold. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-859744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kalde føtter....???! Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 hei Helt enig med bjelke, men kan aldri vite eller få en garanti på at forholdet vil vare. Er du usikker på følelsene til ham? Så syntes jeg du burde vente. Men samtidig fikk jeg inntrykk av at du er usikker på bakgrunn av noe han har gjort/sagt. Du bør derfor være 100% åpen med ham Det er jo også avhengig av hvor lenge dere har vært sammen. Jeg er ikke enig at man på en måte skal bli kjent etter å ha flyttet sammen. Det at han blir furten nå, sier det deg ingenting? Hvordan tror du han blir senere når han ikke får det som han vil? Tror nok at det er en mening med at du er i tvil, og syntes du bør ta hensyn til din magefølelse og fornuft. Et alternativ er å prøve det ut. Du kan bo hos ham eller omvendt en periode for å se hvordan dette fugerer. Snakker ikke om å skifte adresse, men at dere overnatter til hverandre. Lykke til med forhold og avgjørelsene. vi har ikke vært sammen så lenge - ca et halvt år, så en av årsakene til at jeg nøler er at jeg ikke føler at vi kjenner hverandre godt nok. Et annet problem er at jeg sliter med følelsene mine - det går opp og ned hele tiden. Den ene dagen er jeg kjempeforelsket og fylt av varme til ham, og den neste dagen er jeg irritert og kald og føler ingenting. Jeg har lyst til at disse svingningene stabiliserer seg før vi flytter sammen, men jeg har ikke lyst til å fortelle ham at jeg føler det slik. Det er jo vedlig sårende for ham... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-860240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady 2004 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 vi har ikke vært sammen så lenge - ca et halvt år, så en av årsakene til at jeg nøler er at jeg ikke føler at vi kjenner hverandre godt nok. Et annet problem er at jeg sliter med følelsene mine - det går opp og ned hele tiden. Den ene dagen er jeg kjempeforelsket og fylt av varme til ham, og den neste dagen er jeg irritert og kald og føler ingenting. Jeg har lyst til at disse svingningene stabiliserer seg før vi flytter sammen, men jeg har ikke lyst til å fortelle ham at jeg føler det slik. Det er jo vedlig sårende for ham... Kjære deg!!! Vet du???? jeg forstår deg veldig godt at du ikke vil flytte sammen med ham enda. Synts også det er fortidlig. Skjønner også at du ikke vil såre ham, men det hadde nok sikkert gått bra vist du hadde vært ærlig. Du kan jo også rett og slett bare si at du sliter og velger å vente. Og etter min mening, bør han akseptere det vist han virkelig er glad i deg. Blir i hvertfall ikke bedre vist han surmuler. Håper ikke han er av den typen som liker å ha kontroll. Vist du forstår hva jeg mener. Håper du finner ut av det. klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137525-mase-om-%C3%A5-bli-samboere/#findComment-860685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.