Gå til innhold

Om talgkjertler

Anbefalte innlegg

Gjest julestømpe

Slike talgkjertler, hvor ligger de??

Jeg har to klumper på INNSIDEN av de ytre kjønnsleppene, der hvor det ikke er hår...

Jeg ser IKKE noe hvitt i midten, slik som det er på kviser...

Det kjennes ut som om det er en vorte inni huden, når jeg knepper på.

Hvordan føles svulster ut dersom de ligger i de ytre kjønnsleppene? Hvordan kan en selv oppdage disse??

Jeg må fortelle at jeg de siste tre årene har vært uforklarlig trett i perioder (som om jeg har influensa av og til), men alle blodprøver er normale. Og det er derfor jeg engster meg litt for disse klumpene...

Jeg synes at det er vanskelig å forklare legen hvor han finner klumpene, for de ligger INNI huden, og jeg må selv lete etter dem... (Sykt å holde på å fomle der nede mens jeg ligger på undersøkelsesbenken....) Det er derfor jeg håper på et fyldig svar fra deg. Og evt. HVORFOR du tror at det er talgkjertler eller ikke....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13755-om-talgkjertler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Talgkjertel er som en liten klump i huden, man ser ikke forandringer på selve huden.

Slike klumper eller andre har ikke noe med kreft å gjøre. Kreft i dette område vil gi sår som ikke gror, og det er sjeldne hos yngre kvinner.

Den eneste måte å få klarhet for hva det er, er å vise legen hva du kjenner. Men har legen ikke kjent noe kan du ta det som et godt tegn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13755-om-talgkjertler/#findComment-67072
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...