Gå til innhold

Hvordan ta neste steg

Anbefalte innlegg

Har datet en dame i to mnd nå, men kommer liksom ikke lenger. Det har ikke blitt noe kyssing, kun klemmer når vi møtes og sier ha det. Det går ganske lenge mellom hver gang vi møtes, så det er nesten som å starte på nytt hver gang.

Er sikker på at hun liker meg veldig godt, ut fra de signaler hun har gitt meg så er hun interessert i mer enn bare vennskap. Men det stopper altså i praksis. Her er noen eksempler:

Hvis jeg er hos henne setter jeg meg midt i sofaen, men hun setter seg i den ene enden og ikke inntil meg. Hvis hun setter seg først setter hun seg på skrå, slik at det blir en viss avstand mellom oss. Hvis jeg forsøker å vri meg mot henne, trekker hun bena opp i sofaen slik at jeg ikke kommer nærme nok til å forsøke noe.

Hvis jeg forsøker å stille meg tett inntil henne på gulvet så rygger hun unna. Jeg forsøkte å masere nakken hennes, men hun trakk seg unna etter tre sekunder. På kino satt hun seg midt i stolen, mens jeg lente meg nesten over på hennes side uten å få respons.

Har vært ute på kafé/restaurant og hatt det hyggelig, men det ender bare med at hun haster rett hjem etterpå. I tillegg så viker hun unna alle situasjoner der det er mulighet for en litt dypere prat på tomannshånd.

Hvordan kommer jeg/vi videre? Hun virker så tilbakeholden at jeg nesten begynner å lure. Hun sier hun er singel, men kan det være noen andre jeg konkurrerer med? Kanskje en eks som ikke er helt ute av bildet?

Har tenkt litt på å ta en prat med henne, men det er jo litt turn-off å avtale at vi skal "ta det et steg videre" for ikke å snakke om "skal vi kysse", "kan jeg kysse deg" osv. Synes at dette øyeblikket skal komme naturlig og at det skal føles riktig.

Skal jeg satse på å bare stoppe henne, holde henne fast og gi henne et overraskende kyss? Bare la det stå til? Eller kan det skremme henne? Eller må jeg satse på en god gammeldags bytur hvor vi ender opp skikkelig brisne, sånn at det kanskje løsner litt?

Det som er sikkert er at fortsetter vi i samme spor så ender vi opp som venner. Og det er noe JEG ikke ønsker i hvert fall... Så hvis noen har noen tips til hvordan situasjonen kan løses enklest mulig, kom med det nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inntrykket mitt: hun er enten fryktelig sjenert, og du må si hva du er ute etter.

Eller så er hun ikke interessert, men syns det er vanskelig å finne en måte å si i fra på annet enn ved kroppsspråk.

Synes det er rart hvis hun ikke er interessert, for HUN tar jo kontakt med meg, noe hun ikke ville gjort hvis hun prøvde å avvise meg... MEN hun foreslår aldri noe, det er alltid opp til meg å ta det første skrittet til å gjøre noe.

Tror ikke hun er så sjenert heller i grunnen. Dessuten så er hun 26 og har vært sammen med flere før meg vet jeg. Det er mer som om hun ikke riktig klarer å bestemme seg for hva hun vil.

Så da er rådet til meg å fortelle henne hva jeg er ute etter? Eller i hvert fall hva jeg føler?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-860128
Del på andre sider

Synes det er rart hvis hun ikke er interessert, for HUN tar jo kontakt med meg, noe hun ikke ville gjort hvis hun prøvde å avvise meg... MEN hun foreslår aldri noe, det er alltid opp til meg å ta det første skrittet til å gjøre noe.

Tror ikke hun er så sjenert heller i grunnen. Dessuten så er hun 26 og har vært sammen med flere før meg vet jeg. Det er mer som om hun ikke riktig klarer å bestemme seg for hva hun vil.

Så da er rådet til meg å fortelle henne hva jeg er ute etter? Eller i hvert fall hva jeg føler?

Det verste som skjer hvis du sier det som det er, er at hun svarer at hun ikke er interessert. Ok, så stiller man seg sårbar, men å gå som nå er vel heller ikke så ålreit.

Ta sats, si det som det er. Du trenger ikke nødvendigvis utbasunere det med roser og champagne, men kanskje litt forsiktig si at du har fått følelser for henne, men du blir litt usikker av de signalene hun gir tilbake.

I beste fall har du fått deg en kjæreste!

Lykke til- gi meg oppdatering da- hvis du velger å si det som det er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-860138
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt en av to ting, om jeg var deg, den ene er å snakke ut med henne, legge alle kort på bordet og håpe på positivt svar. Den andre er å ta det rolig, la henne bestemme tempoet videre. Det er jo en mulighet for at hun ikke helt vet selv hvor hun står enda, at hun derfor holder tilbake?

Sånn tenker jeg i slike tilfeller ihvertfall.... lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-860361
Del på andre sider

Annonse

hm... kjenner flere jenter som er slik som du beskriver jeg. og det samtlige vil ha bevist, sånn ubevisst, er at mannfolka de dater er skikkelige karer. hadde hun her vært en av dem, så hadde hun rømt stedet om du foreslo sex, men kyssing etter to måneder hadde selvfølgelig vært helt ok.

kanskje hun rett og slett prøver deg ut, at hun tror hun endelig har funnet et mannfolk som ikke må rett "i buksene" hennes, som babette skriver under her. for det er nettopp dette som er turn-off for slike jenter. at hun har vært i flere forhold før deg, trenger ikke være en motsetning til at hun er litt vanskelig å få fysisk respons av.

mitt råd er at en gang det virkelig passer seg, da kysser du henne. ikke bry deg om at hun ikke virker kjempegira, men dytter hun deg vekk er innholdet klart.

ellers så må du bare holde ut, vil du ha denne dama, så klarer du deg vel uten sex i flere måneder til du? for det kan du nemlig forvente, tror jeg, at hun holder deg lenge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-860373
Del på andre sider

skjønner godt at du er forvirret iallfall jeg. de signalene du skriver at hun sender ut, virker veldig like de signalene jeg prøvde å sende ut da jeg var yngre og oppdaget at gode kamerater av meg var forelsket i meg. på den ene siden var jeg smigret, og syntes det var spennende, og ble kanskje litt med på leken. men på den andre siden var jeg ikke forelsket i dem tilbake, og ville derfor ikke noe mer enn å flørte og nyte oppmerksomheten.

men det er jo absolutt ikke sikkert at dette er tilfelle her altså, det kan godt være de som skriver under her har helt rett, spesielt om hun er ute etter et seriøst forhold og ønsker å gå sakte frem.

Jeg ville gått sakte frem tilbake om jeg var deg. Forsøkt å smyge meg nærmere henne i sofaen og fingerflørte med henne. Stryke fingrene på siden av låret hennes eksempel, leke med håret hennes, slike små ting.

Og når du klemmer henne kan du jo la klemmen var litt ekstra lenge, og kanskje gradvis la den gå over i et kyss? så får hun god tid til å trekke seg om det er det hun ønsker, men også god tid til å kjenne på sommerfuglene i magen og få lyst å kysse deg også.

Lykke til iallfall! Håper det går din vei!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-860854
Del på andre sider

skjønner godt at du er forvirret iallfall jeg. de signalene du skriver at hun sender ut, virker veldig like de signalene jeg prøvde å sende ut da jeg var yngre og oppdaget at gode kamerater av meg var forelsket i meg. på den ene siden var jeg smigret, og syntes det var spennende, og ble kanskje litt med på leken. men på den andre siden var jeg ikke forelsket i dem tilbake, og ville derfor ikke noe mer enn å flørte og nyte oppmerksomheten.

men det er jo absolutt ikke sikkert at dette er tilfelle her altså, det kan godt være de som skriver under her har helt rett, spesielt om hun er ute etter et seriøst forhold og ønsker å gå sakte frem.

Jeg ville gått sakte frem tilbake om jeg var deg. Forsøkt å smyge meg nærmere henne i sofaen og fingerflørte med henne. Stryke fingrene på siden av låret hennes eksempel, leke med håret hennes, slike små ting.

Og når du klemmer henne kan du jo la klemmen var litt ekstra lenge, og kanskje gradvis la den gå over i et kyss? så får hun god tid til å trekke seg om det er det hun ønsker, men også god tid til å kjenne på sommerfuglene i magen og få lyst å kysse deg også.

Lykke til iallfall! Håper det går din vei!

Etter å ha snakket med et par nære venner i dag tror jeg kanskje jeg har funnet svaret på oppførselen hennes.

Teoriene går ut på at hun liker meg veldig godt, alt jeg gjør, sier og alt det der, og i grunnen ikke finner noe å utsette på meg.

Men når det kommer til følelser så er hun rett og slett ikke skikkelig forelska i meg, selv om hun innerst inne ønsker å være det.

Så da lurer jeg på hva jeg bør gjøre videre:

1) Stå på og jobbe for å overbevise henne. Be henne med på all slags ting og hele tiden være rundt henne. Med andre ord: legge inn flere aksjer og "jobbe fram" en løsning.

2) Ta det litt roligere og la henne bestemme tempoet og la henne ta initiativet noen uker framover for å se an.

Men det oppstår da nye PROBLEM:

Løsning 1) bygger på naturens gang, og som jeg har blitt fortalt så blir nesten alle tiltrukket av hverandre på en eller annen måte bare man omgåes mye nok. Greit nok, da kommer jeg i hvert fall i mål...

Løsning 2) er den sikreste, da jeg er garantert at følelsene hennes er riktige og at hun har kommet fram til det selv. Det er likevel risikabelt fordi hun lett kan miste litt av interessen siden jeg må være mer passiv eller at hun kan komme fram til at jeg ikke er "den rette".

Hva tror dere? Er jeg inne på noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-861085
Del på andre sider

Etter å ha snakket med et par nære venner i dag tror jeg kanskje jeg har funnet svaret på oppførselen hennes.

Teoriene går ut på at hun liker meg veldig godt, alt jeg gjør, sier og alt det der, og i grunnen ikke finner noe å utsette på meg.

Men når det kommer til følelser så er hun rett og slett ikke skikkelig forelska i meg, selv om hun innerst inne ønsker å være det.

Så da lurer jeg på hva jeg bør gjøre videre:

1) Stå på og jobbe for å overbevise henne. Be henne med på all slags ting og hele tiden være rundt henne. Med andre ord: legge inn flere aksjer og "jobbe fram" en løsning.

2) Ta det litt roligere og la henne bestemme tempoet og la henne ta initiativet noen uker framover for å se an.

Men det oppstår da nye PROBLEM:

Løsning 1) bygger på naturens gang, og som jeg har blitt fortalt så blir nesten alle tiltrukket av hverandre på en eller annen måte bare man omgåes mye nok. Greit nok, da kommer jeg i hvert fall i mål...

Løsning 2) er den sikreste, da jeg er garantert at følelsene hennes er riktige og at hun har kommet fram til det selv. Det er likevel risikabelt fordi hun lett kan miste litt av interessen siden jeg må være mer passiv eller at hun kan komme fram til at jeg ikke er "den rette".

Hva tror dere? Er jeg inne på noe?

Jeg tror ikke så mye på at jo mer man er sammen med noen jo større er sjansen for å bli forelsket. Joda, i ekstreme tilfeller, isolering, heisstopp, kidnapping... men i hverdagen kan det vel heller føre til at man bli litt lei av hverandre. Tror ikke dette er noen regel iallfall.

Ville nok sett på henne som en venn, og vært sammen på begges premisser. Latt henne ta halvparten av initiativet, og vært en god venn. Men du trenger heller ikke skjule at du er forelsket i henne da, og om du kun vil ha henne som kjæreste og ikke bare som venn, så bør du egentlig kutte kontakten om hun ikke er interessert. Det blir ikke rettferdig ovenfor noen av dere.

Skal vel litt til å "overtale" noen til å bli forelsket i seg på en måte, så det hjelper uansett ikke å mase. Vær deg selv du, og dra litt på utkikk etter andre jenter ute i den store verden også. Om ikke annet kan det være hun blir litt interessert når hun må kjempe litt for oppmerksomheten din. Og i beste fall møter du ei jente som blir like forelsket i deg, som du blir i henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-861145
Del på andre sider

Jeg tror ikke så mye på at jo mer man er sammen med noen jo større er sjansen for å bli forelsket. Joda, i ekstreme tilfeller, isolering, heisstopp, kidnapping... men i hverdagen kan det vel heller føre til at man bli litt lei av hverandre. Tror ikke dette er noen regel iallfall.

Ville nok sett på henne som en venn, og vært sammen på begges premisser. Latt henne ta halvparten av initiativet, og vært en god venn. Men du trenger heller ikke skjule at du er forelsket i henne da, og om du kun vil ha henne som kjæreste og ikke bare som venn, så bør du egentlig kutte kontakten om hun ikke er interessert. Det blir ikke rettferdig ovenfor noen av dere.

Skal vel litt til å "overtale" noen til å bli forelsket i seg på en måte, så det hjelper uansett ikke å mase. Vær deg selv du, og dra litt på utkikk etter andre jenter ute i den store verden også. Om ikke annet kan det være hun blir litt interessert når hun må kjempe litt for oppmerksomheten din. Og i beste fall møter du ei jente som blir like forelsket i deg, som du blir i henne.

Tror kanskje ikke jeg har presisert det her, men vi har aldri vært venner. Helt fra første møte har det vært klart at dette har vært "dater", har til og med tatt henne med ut på Valentines day. Så hun vet definitivt hvordan jeg ser på saken. Synes det begynner å bli litt tåpelig av henne å ikke si fra hvis hun ikke føler noe for meg. Og som sagt så kontakter hun meg, ikke bare motsatt. Bare det at jeg aldri får muligheten til å komme innpå henne, være på alene på tomannshånd eller fysisk tilnærme meg henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-861190
Del på andre sider

Tror kanskje ikke jeg har presisert det her, men vi har aldri vært venner. Helt fra første møte har det vært klart at dette har vært "dater", har til og med tatt henne med ut på Valentines day. Så hun vet definitivt hvordan jeg ser på saken. Synes det begynner å bli litt tåpelig av henne å ikke si fra hvis hun ikke føler noe for meg. Og som sagt så kontakter hun meg, ikke bare motsatt. Bare det at jeg aldri får muligheten til å komme innpå henne, være på alene på tomannshånd eller fysisk tilnærme meg henne.

Det kan jo være HUN ønsker et vennskap? Og at hun ønsker hun skal få følelser for deg. Det kan nok være en ide å være ærlig om dette kanskje, selv om det kan ende med at du får andre svar en du skulle ønske...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-861196
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo være HUN ønsker et vennskap? Og at hun ønsker hun skal få følelser for deg. Det kan nok være en ide å være ærlig om dette kanskje, selv om det kan ende med at du får andre svar en du skulle ønske...

Hun forteller meg om andre hun har vært ute med som ikke har tatt et hint om at hun ikke har vært interessert.

Sier hun bare måtte la være å ta telefonen, svare på SMS osv og at hun til slutt sa det rett ut til personen.

Kan ikke se at jeg har fått noen av de signalene til nå, så sånn sett er jeg på trygg grunn. Tror hun også er ganske obs på ikke å havne i den situasjonen igjen, da det virket som det var litt plagsomt for henne.

Så jeg kan nok ganske trygt si at hun ikke er ute etter bare et vennskap. Hun har også alt for mange venner fra før av som hun føler hun ikke får holdt god nok kontakt med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-861238
Del på andre sider

Hun forteller meg om andre hun har vært ute med som ikke har tatt et hint om at hun ikke har vært interessert.

Sier hun bare måtte la være å ta telefonen, svare på SMS osv og at hun til slutt sa det rett ut til personen.

Kan ikke se at jeg har fått noen av de signalene til nå, så sånn sett er jeg på trygg grunn. Tror hun også er ganske obs på ikke å havne i den situasjonen igjen, da det virket som det var litt plagsomt for henne.

Så jeg kan nok ganske trygt si at hun ikke er ute etter bare et vennskap. Hun har også alt for mange venner fra før av som hun føler hun ikke får holdt god nok kontakt med.

Vel, da ville jeg gått for tipsene nederst i det første innlegget mitt istedenfor og latt det briste eller bære. Du har jo ingenting å tape!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137634-hvordan-ta-neste-steg/#findComment-861239
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...