Gå til innhold

Sild til middag. Noen gode forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har vinterferie, og vinterferie for ham betyr sildefiske!

Nå ringte han i går og ville komme bort med noen sild til middag til oss i dag.

Har noen noen gode forslag til tilberedning? Kan jeg gjøre som med sei, at jeg lager eggeblanding, og ruller i mel+salt+pepper og steiker + poteter til?

Eller noe helt annet? Pappa skal lage sildekaker, så det får jeg sikkert seinere. Deilig!

Skrevet

Har prøvd å legge det i ovnen med litt fløte, grønnsaker og krydder, noe som smaker veldig godt til mandelpoteter med smør.

Ikke det magreste, men godt

Skrevet

Har prøvd å legge det i ovnen med litt fløte, grønnsaker og krydder, noe som smaker veldig godt til mandelpoteter med smør.

Det høres godt ut! Hva slags grønnsaker bruker du? Broccoli og gulrøtter?

Du fileterer silda først, ikke sant? Og så legger du filetene lagvis med grønnsaker, krydder og fløte?

De er ikke så veldig store disse fiskene, men det går vel greit?

Høres kjempegodt ut!

Skrevet

Det høres godt ut! Hva slags grønnsaker bruker du? Broccoli og gulrøtter?

Du fileterer silda først, ikke sant? Og så legger du filetene lagvis med grønnsaker, krydder og fløte?

De er ikke så veldig store disse fiskene, men det går vel greit?

Høres kjempegodt ut!

jeg har kjøpt ferdige fileter.

gulrøtter og bakt løk er mine favoritter.

og nykvernet pepper er et must

Skrevet

Hva er bakt løk?

Mener du bare å kutte opp løken og legge i formen, så blir den bakt i ovnen?

Skrevet

Mannen min har en svensk oppskrift som er veldig god!

Ruller sildefiletene i en blanding av griljermel, pepper, salt og MASSE hakket, frisk bladpersille.

Til: Kokte kålrotskiver og poteter.

Skrevet

Mannen min har en svensk oppskrift som er veldig god!

Ruller sildefiletene i en blanding av griljermel, pepper, salt og MASSE hakket, frisk bladpersille.

Til: Kokte kålrotskiver og poteter.

Det høres også godt ut!

Skrevet

Jeg tilberedte silda sånn omtrent etter din oppskrift, itsuko - og det ble kjempegodt!

Kuttet opp en løk, to gulrøtter, en halv blomkål og 1/3 broccoli i biter og la i form sammen med biter av sildefilet. Krydret med fiskekrydder. Helte på blanding av fløte og melk (3-4 dl). Stod i ovnen i ca 40 minutter på 220 grader. Hadde mandelpoteter til.

Mmmmmmm!

Guttungen på 4,5 syntes dette var knallgodt. Morfar, som hadde fisket fisken, ringte mens vi spiste, og gutten min sa fornøyd til ham at fisken var kjempegod!

Skrevet

Jeg tilberedte silda sånn omtrent etter din oppskrift, itsuko - og det ble kjempegodt!

Kuttet opp en løk, to gulrøtter, en halv blomkål og 1/3 broccoli i biter og la i form sammen med biter av sildefilet. Krydret med fiskekrydder. Helte på blanding av fløte og melk (3-4 dl). Stod i ovnen i ca 40 minutter på 220 grader. Hadde mandelpoteter til.

Mmmmmmm!

Guttungen på 4,5 syntes dette var knallgodt. Morfar, som hadde fisket fisken, ringte mens vi spiste, og gutten min sa fornøyd til ham at fisken var kjempegod!

så bra!

Det er evigheter sioden jeg har laget sild, men nå skal jeg jammen prøve igjen. God ide med blomkål.

itsuko

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...