Gå til innhold

Hysteskopi eller noe sånt?

Anbefalte innlegg

Gjest nicknicky

Hei, lurer på om det er noen her som har gjort denne undersøkelsen(hysteskopi), Gjør

d forferdlig vondt? Får man bedøvelse? Noen som har sånn ca peiling om hvor lang tid det tar for å komme til sykehuset for å ta denne testen. Sykhuset vi bruker er Haugesund.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137717-hysteskopi-eller-noe-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snartnr2

Hei!

Jeg har aldri hørt om hysteskopi, men jeg har hørt om og selv fått utført laparoskopi. Men det er kanskje ikke det samme? Laparoskopi utføres ved hjelp av kikkehullsoperasjon under navlen. En kan ved hjelp av denne metoden bl.a. sjekke om en har tette eggledere. En får narkose før inngrepet og en ligger kun inne for dagen.

Ventetiden vet jeg ikke, men selv fikk jeg det utført ved Flekkefjord sykehus som hadde kortest ventetid for tre år siden.

Lykke til!

blanca1365380639

hei!

Jeg tok dette for ca et år siden pga sammenvoksninger i livmoren. Jeg ble lagt inn på sykehuset og fikk bedøvelse via kanyle i hånden, men jeg sov mens de holdt på. Jeg kjente ikke noe smerte, men hadde litt blødninger i etterkant. Ventetid avhenger av sykehus. Fikk beskjed om et halvt års ventetid på ett sykehus, men endte til slutt opp på Ullevål hvor de ga meg time samme uke.

Hystroskopi - det gjorde jeg ved Røde Kors klinikken i Oslo - de har avtale med helseregionene og man får det med bare en egenandel på kr. 300,- - dette går via fritt sykehusvalg. Jeg fikk dekket reise med fly og taxi av trygdekontoret. anbefales, men det er lurt å være der over natten (jeg reiste hjem samme dag og det var litt tungt). Fikk full nakose og det var ikke noe smerter annet enn at jeg fikk bivirkninger av narkosen. Ellers har Haukeland begynt å gjøre det bare med lokal bedøvelse nå så det ville jeg anbefalt - de har ikke så lang ventetid!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...