Gå til innhold

Debutere

Anbefalte innlegg

Gjest TeenageHell

Hei!

Jeg er ei 19 år gammel jente. Jeg og kjæresten min (min første) har vært sammen i fem måneder, og føler oss ganske klar for sex nå.

Men så er det jo visse startproblemer.

Er det noen tips å komme med? Jeg er jo selvfølgelig litt nervøs for den første gangen, selv om jeg stoler 110 prosent på ham og gleder meg til det skal skje. Det blir begges første gang, så ingen av oss vet altfor mye. Jeg har for eksempel veldig lav smerteterskel, og er redd jeg ikke skal klare å gjennomføre samleiet når hinna ryker. Noen tips for hva jeg kan gjøre for å tåle mer? Han føler også at han ikke blir stiv nok til å kunne komme inn i meg - han er vel litt nervøs han også.

Er det noe vi kan gjøre, eller er det det gamle rådet om "å ta tiden til hjelp"? Jeg føler liksom ikke at vi er FOR nervøse til at vi er klare for sex. Det er da vel normalt å være usikre på hvordan debuten vil være, og ha litt prestasjonsangst?

Men kanskje noen gode tips å komme med?

Er det særlig noen jenter som kan fortelle om sin første gang? MÅ det nødvendigvis gjøre veldig vondt? Blør ALLE første gang? Også videre.

Klem, meg

P.S: Godt nytt år!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei,

min første gang gjorde IKKE vondt. nesten ikke i det hele tatt. jeg blødde ikke og det var sånn passe godt. etterhvert har det bare blitt bedre og bedre. tror de fleste kan være enig i at første gangen skjelden blir en suksess.. men at det gjør så fryktielig vondt er oppskrytt. slapp av og la han trenge forsiktig inn i deg.

lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66696
Del på andre sider

Hei, min 1. gang gjorde heller ikke vondt, det var heller litt godt...og etter hvert blir det bare bedre og bedre...

Siden det er første gang for dere begge er det viktig at dere har et riktig langt og godt vorspiel synes nå jeg...så jenta blir skikkelig våt og gutten blir kjempestiv...

Kan forstå at dere har litt prestasjonsangst...slå av lyset, ha eventuelt et stearinlys eller noe, trenger ikke flomlys første gangen kanskje... og det er viktig å snakke hele tiden, spør hva som er godt, hvordan det føltes...ikke ta det så høytidlig, eller det skal dere jo på en måte, men hvis det er første gangen for dere begge er det ikke sikkert det går for noen av dere. ikke ha så høy forventning til første gangen..sexen blir så mye bedre etterhvert når dere blir kjent med hverandre, vet hva som er godt, når dere tør mer....det kan som sagt gjøre vondt når hinna sprekker...

Har dere hatt vorspiel før, uten å ha samleie... vorspiel er viktig, og når dere er i gang med det går den delen hvor penis kommer inn i vagina mye lettere, dere vil være virkelig opphisset begge to! God fornøyelse!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66739
Del på andre sider

Gjest TeenageHell

Hei, min 1. gang gjorde heller ikke vondt, det var heller litt godt...og etter hvert blir det bare bedre og bedre...

Siden det er første gang for dere begge er det viktig at dere har et riktig langt og godt vorspiel synes nå jeg...så jenta blir skikkelig våt og gutten blir kjempestiv...

Kan forstå at dere har litt prestasjonsangst...slå av lyset, ha eventuelt et stearinlys eller noe, trenger ikke flomlys første gangen kanskje... og det er viktig å snakke hele tiden, spør hva som er godt, hvordan det føltes...ikke ta det så høytidlig, eller det skal dere jo på en måte, men hvis det er første gangen for dere begge er det ikke sikkert det går for noen av dere. ikke ha så høy forventning til første gangen..sexen blir så mye bedre etterhvert når dere blir kjent med hverandre, vet hva som er godt, når dere tør mer....det kan som sagt gjøre vondt når hinna sprekker...

Har dere hatt vorspiel før, uten å ha samleie... vorspiel er viktig, og når dere er i gang med det går den delen hvor penis kommer inn i vagina mye lettere, dere vil være virkelig opphisset begge to! God fornøyelse!

Joda, siden vi har vært sammen i fem måneder har vi jo drevet med "vorspiel". Gjort veldig mye, uten å ha hatt samleie. Prøvd et par ganger, men han har ikke vært stiv nok.

Det er vel hovedproblemet: Hva skal vi gjøre for at han skal bli stiv nok?

Jeg forventer ingen åpenbaring, ingen pangopplevelse - har ingen store forhåpninger til den første gangen. Annet enn at det blir spesielt nettopp fordi det er første gangen, og det er med en gutt jeg elsker. Jeg drømmer ikke om noen orgasme (har aldri hatt noen heller, selv om jeg har mottatt mye fingersex og slikking fra gutten min), så jeg føler meg ganske realistisk til dette.

Men det er godt å høre at det ikke gjorde så vondt for dere. Hører jo alltid skrekkhistorier...

Men som sagt - noen gode råd til hva jeg/han/vi kan gjøre for at han skal bli stiv nok? Er det så enkelt som et langt nok forspill?

P.S. Er det noen av dere som opplever at dere etter sex er skikkelig stiv og støl i underlivet dagen etter? Når vi har hatt fingersex, opplever jeg ofte at jeg er helt sliten, stiv og støl i underlivet - og klarer dermed ikke mer fingersex den dagen. Mens andre ganger kan det være helt uproblematisk. Kommer litt an på hvor ofte vi har sex. Begge er studenter, så vi ser hverandre ikke hver dag. Som regel bare i helgene, og kanskje en dag eller to midt i uka. Alt ettersom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66743
Del på andre sider

Joda, siden vi har vært sammen i fem måneder har vi jo drevet med "vorspiel". Gjort veldig mye, uten å ha hatt samleie. Prøvd et par ganger, men han har ikke vært stiv nok.

Det er vel hovedproblemet: Hva skal vi gjøre for at han skal bli stiv nok?

Jeg forventer ingen åpenbaring, ingen pangopplevelse - har ingen store forhåpninger til den første gangen. Annet enn at det blir spesielt nettopp fordi det er første gangen, og det er med en gutt jeg elsker. Jeg drømmer ikke om noen orgasme (har aldri hatt noen heller, selv om jeg har mottatt mye fingersex og slikking fra gutten min), så jeg føler meg ganske realistisk til dette.

Men det er godt å høre at det ikke gjorde så vondt for dere. Hører jo alltid skrekkhistorier...

Men som sagt - noen gode råd til hva jeg/han/vi kan gjøre for at han skal bli stiv nok? Er det så enkelt som et langt nok forspill?

P.S. Er det noen av dere som opplever at dere etter sex er skikkelig stiv og støl i underlivet dagen etter? Når vi har hatt fingersex, opplever jeg ofte at jeg er helt sliten, stiv og støl i underlivet - og klarer dermed ikke mer fingersex den dagen. Mens andre ganger kan det være helt uproblematisk. Kommer litt an på hvor ofte vi har sex. Begge er studenter, så vi ser hverandre ikke hver dag. Som regel bare i helgene, og kanskje en dag eller to midt i uka. Alt ettersom.

stiv og støl jah.. og mange ganger kan jeg ikke gå i det hele tatt;)

om han ikke blir stiv er det fordi han er nervøs.. mest sannsynlig hvertfall. ikke tenk på at dere skal ha sex, la det skje naturlig en gang han faktisk er stiv nok.

en annen ide er jo å tirre han på alle mulige måter.. erte han, og kanskje tilogmed ikke la han få noe OM han blir stiv nok? forspill er viktig. lek og kos med hverandre. ikke vær høytidelige var det en som sa, og det tror jeg og er et tips. går det ikke så går det ikke, da venter man litt til. om en gjør det veldig alvorlig og seriøst blir det bare skremmende.

slike problemer har mange, det fine er at man bare ler av de etterpå..

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66745
Del på andre sider

Gjest TeenageHell

stiv og støl jah.. og mange ganger kan jeg ikke gå i det hele tatt;)

om han ikke blir stiv er det fordi han er nervøs.. mest sannsynlig hvertfall. ikke tenk på at dere skal ha sex, la det skje naturlig en gang han faktisk er stiv nok.

en annen ide er jo å tirre han på alle mulige måter.. erte han, og kanskje tilogmed ikke la han få noe OM han blir stiv nok? forspill er viktig. lek og kos med hverandre. ikke vær høytidelige var det en som sa, og det tror jeg og er et tips. går det ikke så går det ikke, da venter man litt til. om en gjør det veldig alvorlig og seriøst blir det bare skremmende.

slike problemer har mange, det fine er at man bare ler av de etterpå..

*klem*

Et annet problem oppi alt dette, er selvfølgelig at jeg skal dra fra ham. Jeg skal studere i Tromsø, 180 mil fra der vi bor...

Drar til torsdag... Han skal være med opp, og dra hjem på søndag siden hans skole begynner mandag.

Også hadde jeg vel kanskje drømt om at vi kanskje kom til å ha sex i løpet av de dagene...

For det er ikke sikkert at jeg kommer hjem før til påske, og da hadde det vært et fint minne for oss begge, noe å tenke tilbake på mens vi venter på å få se hverandre igjen...

Man skal ikke planlegge sex, og i hvert fall ikke debuten. Men uansett hadde det vært fint...

Jaja, jeg venter mensen til helga uansett, så da blir det jo ikke noe sex om han er så stiv som han aldri har vært før!

Sukk...

Livet er så komplisert, synes jeg - akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66748
Del på andre sider

Annonse

Som flere har sagt; bruk god tid på forspill, og ikke stress med å ha samleie.

Skjønner godt 'tidsproblemet' med tanke på flyttingen! Prøv å gjør det til en 'evening', med kanskje god mat (restaurant?) (ikke drikk for masse!), levende lys rundt sengen, massasje med oljer, behagelig musikk osv. Ikke vær fiksert på samleiet som skal komme, men ta det heller som en glede om dere får det til. Hvis ikke har dere uansett fått en fin kveld sammen som dere kan tenke tilbake på!

Tror ikke du skal være redd for at det skal gjøre vondt. De fleste 'skrekkhistoriene' kommer nok fra jenter som debuterte (for) ungt, samt kanskje ikke brukte nok tid på forhånd. Ang. brytingen av hinna, så kan det jo hende den allerede er brutt, ikke bare en penis som greier den jobben!

Ønsker dere masse lykke til med et forhåpentligvis fantastisk sex-liv framover!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66757
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

De reaksjonene både du og vennen din har er helt normale. De aller fleste er redd første gang, redd for smerter, redd for at de ikke skal få det til. Det siste gjelder særlig guttene.

La han prøve seg med å bruke fingrene. Bruk salve/glidemiddel, slik at dere begge er glatte, at det ikke blir for mye friksjon.

La han langsomt presse seg inn i deg, ikke stritt i mot, prøv å slappe av. Kanskje du burde sitte skrevs over han og på den måten tre din skjede ned over hans penis. Da kan du styre farten selv. Ta litt i, det er ikke farlig, du kommer ikke til å blø deg i hjel. Det kan være litt vondt, men ikke spesielt ille, selv om du har lav terskel for smerte.

Du kan ellers forsøke å bruke egne fingre, se om du kan få to fingre inn i skjeden. Bruk litt kraft, ikke vært redd.

Lykke til og godt nytt år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66846
Del på andre sider

Gjest TeenageHell

De reaksjonene både du og vennen din har er helt normale. De aller fleste er redd første gang, redd for smerter, redd for at de ikke skal få det til. Det siste gjelder særlig guttene.

La han prøve seg med å bruke fingrene. Bruk salve/glidemiddel, slik at dere begge er glatte, at det ikke blir for mye friksjon.

La han langsomt presse seg inn i deg, ikke stritt i mot, prøv å slappe av. Kanskje du burde sitte skrevs over han og på den måten tre din skjede ned over hans penis. Da kan du styre farten selv. Ta litt i, det er ikke farlig, du kommer ikke til å blø deg i hjel. Det kan være litt vondt, men ikke spesielt ille, selv om du har lav terskel for smerte.

Du kan ellers forsøke å bruke egne fingre, se om du kan få to fingre inn i skjeden. Bruk litt kraft, ikke vært redd.

Lykke til og godt nytt år.

Som jeg også har sagt tidligere, så bruker vi veldig mye fingersex. Han får lett inn fire fingre, med et langt nok forspill.

Men problemet er at han må bli stiv nok. Jeg tror det er vårt hovedproblem, for å få til et samleie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-66868
Del på andre sider

Gjest TeenageHell

Kanskje jeg får noen imot meg nå, men så lenge dere er enige og glad ihverandre og sånn kan sikkert litt alkohol hjelpe på nervøsiteten, bare ikke for mye. Det vil kunne påvirke evnen hans blant annet...

Joda, hadde det ikke vært for at ingen av oss drikker, så hadde det sikkert vært et godt råd. Men det virker for dumt å begynne å drikke "kun" for dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13783-debutere/#findComment-67926
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...