Bell20 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hei. Jeg er en jente på 20 år. Det siste året, og spesielt de siste månedene har jeg vært plaget med uregelmessige blødninger. Jeg fører ikke "dagbok" over de periodene jeg har menstruasjon. Noen ganger kan menstruasjonen utebli, mens andre ganger så kommer den en uke etter at jeg er ferdig med den første. Jeg vet imidlertid ikke om dette er menstruasjon, eller om blødningene skyldes noe annet. Grunnen til dette, er at blodet kun har en mørk farge og lukter "vanlig" blod og ikke utpreget "menstruasjonsblod" .Blødningene mellom de "egentlige" menstruasjonene, er heller ikke så store og varer ca.3-4 dager. Når jeg strekker meg, får jeg også smerter i underlivet. Jeg er ikke aktiv idrettsutøver, og jeg spiser normalt. Da jeg har en god del eksamener, hender det imidlertid at jeg stresser litt. Min største frykt er at jeg ikke kan bli mor. Så ettersom jeg ikke har så lyst til å gå til gynekolog her hvor jeg bor, lurte jeg på om du kunne ha sagt noe om hva du tror disse blødningene og smertene skyldes? Vennlig hilsen "Bell20" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137857-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Uregelmessige blødninger tyder på hormonforstyrrelser, så det bør utredes. Ikke fordi det er noe ’farlig’, men fordi det kan være noen forhold man bør få behandling for. Om ikke annet, så for å få orden på blødningene, så du vet når de kommer. Hormonene kan sjekkes ved en blodprøve. En sjekk av eggstokkene kan utføres også med ultralyd. Jeg synes derfor at du skal få en henvisning til en gynekolog, evt på det nærliggende sykehus. Med hensyn til fremtidig fruktbarhet, behøver du ikke å bekymre deg, for hormonforstyrrelser kan man i de fleste tilfeller rette på. Iblant kan det være nødvendig med medikamenter for å sette igang eggløsning, om det er her dte svikter. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/137857-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/#findComment-862962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.