Gå til innhold

Typisk jobbintervju-spørsmål?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker

Kan noen hjelpe meg litt...?

:-)

Det er fire år siden jeg sist måtte i et jobbintervju men nå skal jeg av gårde igjen. Denne gangen er det en barneversninstitusjon som har kallt meg inn...så hvis noen her har peil på hva de kan finne på å spørre om, så takk... men ellers lurer jeg på om noen her vet hva som er typisk å få spørsmål om?

Hvordan forbreder jeg meg best? Har to dager på meg...grøss og gru...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137906-typisk-jobbintervju-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan takler du konflikter? Er du trygg på voksenrollen? Hva tror du er viktig å ha fokus på i kontakt med ungdommene?

Forberedelse: Prøv å sett deg litt inn i hva institusjonen står for, hva slags holdninger som ligger under og hva slags unger som er der og hva slags behov de har.

Var nettopp i intervju (og jeg fikk jobben). Der spurte de om sterke og svake sider, hva jeg kunne tilføre jobben, hva jeg betraktet som en (i ditt tilfelle) god "barnehagetante". Husker ikke fler i farten...

Jo, på slutten spurte hun om jeg ville ha jobben. Det var noen som hadde vært litt nølende der ;o)

Annonse

Gjest økonom

Jeg har vært på begge sider i den situasjonen. Det er like mange varianter som det er intervjuere.

Det som forbauset meg mest som intervjuer, var at mange ikke virket å ha tenkt på hva jobben innebar. Det gir ikke godt inntrykk å bare være ute etter en lønnsslipp.

Så tenk godt gjennom hva du tror jobben vil bli, helt konkret. Vær forberedt på å få konkrete oppgaver: "Hvis Per 16 år, si og så bakgrunn, gjør x, hva gjør du da?" Tenk også gjennom hvorfor du vil ha denne jobben, og hva du tror du kan bidra med.

Og så er det bra med en passe blanding av ydmykhet og selvtillit.

Gjest jobbsøker som krysser fingre

Jeg har vært på begge sider i den situasjonen. Det er like mange varianter som det er intervjuere.

Det som forbauset meg mest som intervjuer, var at mange ikke virket å ha tenkt på hva jobben innebar. Det gir ikke godt inntrykk å bare være ute etter en lønnsslipp.

Så tenk godt gjennom hva du tror jobben vil bli, helt konkret. Vær forberedt på å få konkrete oppgaver: "Hvis Per 16 år, si og så bakgrunn, gjør x, hva gjør du da?" Tenk også gjennom hvorfor du vil ha denne jobben, og hva du tror du kan bidra med.

Og så er det bra med en passe blanding av ydmykhet og selvtillit.

Takk for alle tips!

Jeg surret i innlegget mitt og skrev jeg hadde to dager på meg, men jeg var altså i ilden i dag. Det gikk bra tror jeg, men hva vet jeg...de sa iallefall på slutten at de kunne tenke seg å ansette meg men måtte ta en vurdering i fred og ro.

Det rareste med intervjuet var at jeg selv , etter en stund, ble bedt om å intervjue DEM?! Antakelig for at de skulle finne ut av mitt fokus og interessefetlt..Litt rart.

Nok en gang, takk til alle! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...