Gå til innhold

Vaksineskremsel var kjøpt og betalt

Anbefalte innlegg

"Foreldre verden over sluttet å vaksinere sine barn mot meslinger etter at en forskningsrapport hevdet at vaksinen kunne føre til autisme. Nå viser det seg at forskningen var kjøpt og betalt. - En skandale, sier direktør Geir Stene-Larsen ved Nasjonalt folkehelseinstitutt."

Kilde: http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/article.jhtml?articleID=739778

Hysteriet var altså nettopp det - hysteri!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137919-vaksineskremsel-var-kj%C3%B8pt-og-betalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det forteller meg bare om hvor fort vi sluker angnet som blir lagt ut i mediene. Tenkt på hvor mye som egentlig er "fikset på". Men for alt jeg vet, kan informanten til denne storyen være en som drar nytte av at forskningsraporten er "falsk". Kanskje et forsikringsselskap.

Nei nå ble jeg litt paranoid her. Men jeg prøver faktisk å lese avisene med det for øye, at det er mer utenfor bildet, og det er ikke alltid at kildene har rent mel i posen.

Kjenner faktisk noen som har latt være å vaksinere barna sine. Det er jo litt sånn, ingen ild, uten glør.

Tror fint at det går, å la være å vaksiner barna sine, hvis en reiser lite, og bor i et område med lite tilflytting fra utlandet.

Det forteller meg bare om hvor fort vi sluker angnet som blir lagt ut i mediene. Tenkt på hvor mye som egentlig er "fikset på". Men for alt jeg vet, kan informanten til denne storyen være en som drar nytte av at forskningsraporten er "falsk". Kanskje et forsikringsselskap.

Nei nå ble jeg litt paranoid her. Men jeg prøver faktisk å lese avisene med det for øye, at det er mer utenfor bildet, og det er ikke alltid at kildene har rent mel i posen.

Kjenner faktisk noen som har latt være å vaksinere barna sine. Det er jo litt sånn, ingen ild, uten glør.

Tror fint at det går, å la være å vaksiner barna sine, hvis en reiser lite, og bor i et område med lite tilflytting fra utlandet.

Foreningen Vaksineopplyste Foreldre??? Jeg tror jeg dauer! "Vi vet hvor farlig vaksiner er for barn!"

Jaja, da er det vel sant.

Gjest halogen

Vi har valgt ikke å la våre barn få MMR vaksinen.

Enhver studie er betalt av noen. Ideelt sett burde forskningen være uhildet og få egne midler, men faktum er at ingen kan forske uten at noen har betalt, og de som betaler har alltid en interesse i saken.

Sånn sett er de studiene som norske myndigheter har presentert like ille. For norske myndigheter har interesse av at flest mulig følger det fastlagte vaksineprogrammet uten å stille spørsmål.

Når en rettshjelp organisasjon ønsker et slikt studie utført, så må det jo være fordi noen har ønsket å prøve slike saker. Altså fordi foreldre mente at vaksninen var skyld i skader på deres barn.

Enhver studie er betalt av noen. Ideelt sett burde forskningen være uhildet og få egne midler, men faktum er at ingen kan forske uten at noen har betalt, og de som betaler har alltid en interesse i saken.

Sånn sett er de studiene som norske myndigheter har presentert like ille. For norske myndigheter har interesse av at flest mulig følger det fastlagte vaksineprogrammet uten å stille spørsmål.

Når en rettshjelp organisasjon ønsker et slikt studie utført, så må det jo være fordi noen har ønsket å prøve slike saker. Altså fordi foreldre mente at vaksninen var skyld i skader på deres barn.

Vaksinering er ikke noe man gjør fordi det er morsomt, men for å forhindre (dødelige) sykdommer.

Med vennlig hilsen

Annonse

At vaksinene i sjeldne tilfeller kan være svært farlige er det jo liten tvil om - er bare å slå opp i felleskatalogen og lese bivirkninger.

Men bivirkningsraten på alvorlige bivirkninger, og skade-raten etter sykdommene forteller meg at vaksinering er riktig.

Foreningen Vaksineopplyste Foreldre??? Jeg tror jeg dauer! "Vi vet hvor farlig vaksiner er for barn!"

Jaja, da er det vel sant.

Har selv valgt å vaksinere mine barn!! - med de evt. bivirkningene som kan komme! Tror det er større sjans for å bli syk uten vaksinasjon, hvis en reiser mye, og omgår mye mennesker fra utlandet.

Hadde sikkert ikke sagt det samme, hvis jeg var en av dem som måtte "ofres" for helse-Norge!

Annonse

Min eldste ble fryktelig dårlig av MMR vaksinen men etterpå sa helsesøster at hvis han hadde fått meslinger i steden hadde han blitt mye dårligere.

Enig.

Men røde hunder er svært sjelden dødlig.

Hva med ettersykdommene? Hva med gravide som får unger med skader pga rubellasmitte? Hva med sykdommer som så og si var utrydda, men som er på full fart inn igjen? Og hva da med de barna som faktisk ikke KAN vaksineres av gode grunner, som blir utsatt for smitte?

*Himler med øya*

Vaksinering er ikke noe man gjør fordi det er morsomt, men for å forhindre (dødelige) sykdommer.

Med vennlig hilsen

A propos det, Sør, du har så mange klare meiningar. Tør eg be om di meining om http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2017751

Helsing

Gjest halogen

Akkurat når det gjelder røde hunder syns jeg dette handler om solidaritet med andre. Hvis vi ikke hadde denne vaksinen ville mange barn blitt født med handicap som f. eks døvhet.

Hvis vi ikke vaksinerte mot røde hunder ville de aller fleste hatt sykdommen før de var 10 år gamle. De som ikke hadde hatt den til da kunne fått vaksine, sånn som "før i tiden".

Jeg vaksinerer ikke barna mine mot ufarlige sykdommer.

Gjest halogen

Hva med ettersykdommene? Hva med gravide som får unger med skader pga rubellasmitte? Hva med sykdommer som så og si var utrydda, men som er på full fart inn igjen? Og hva da med de barna som faktisk ikke KAN vaksineres av gode grunner, som blir utsatt for smitte?

*Himler med øya*

Røde hunder er en harmløs sykdom. Det er kun TO grunner for å vaksinere mot røde hunder. Det ene er fordi gravide som får røde hunder kan få barn med skader. Det andre er fordi det koster samfunnet mye at foreldrene er hjemme fra jobben med syke barn.

Røde hunder er ikke en sykdom som har noen stor risiko for ettersykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...