Gå til innhold

Lyst til å gifte meg

Anbefalte innlegg

Gjest sansara

Jeg har truffet etter min definisjon min drømmemann og vi har ett barn sammen.

Han er ikke mer enn 6 mnd, så det er ikke store pjokken.

Jeg forlot min tidligere mann pga. min nåværende samboer.

Jeg hadde da vært gift i 4 år.

Giftet meg veldig tidlig.

Jeg har så utrolig lyst til å gifte meg med min kjære samboer.

Holder på å sprekke! Jeg vil formalisere og ha det på det rene at det er oss to.

I går spurte jeg ham litt indirekte og fortalte ham om tankene mine.

Til svar fikk jeg at han forstod, men at han ikke ville gifte seg av lånte penger.

Han ville at vi skulle spare og planlegge.

Det vil ta masse tid, og jeg respekterer det, men jeg orker ikke å vente.

Tidligere når jeg har sagt at jeg vil gifte meg har han sagt: du er jo nettopp skilt jo...

Vel, jeg angrer mitt tidligere ekteskap, men kan ikke gjøre noe med det.

Hva er den egentlige grunnen til at han ikke vil gifte seg enda tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137989-lyst-til-%C3%A5-gifte-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

spør ham rett ut og forlang et ærlig svar.

Om det er grunnen som du har oppgitt, så er jo det forståelig, men bryllupet må jo ikke være så dyrt.

Det kommer jo annpå dere selv.

Hva med å be kun de nærmeste, men likevel ha et storslått bryllup?

Etter min mening så er det brudeparets dag. I ettertid er det noen ganger slik at det var maten og gavene som ble viet oppmerksomheten. Det er det noen folk legger merke til. Helt feil etter min mening.

Dere har et stabilt forhold, dere bor sammen og har et kjærlighetsbarn. Hvorfor er da papiret og brylluppet så viktig for deg for å "bevise" at der hører sammen?

Synes typen din høres fornuftig ut, jeg! Og å planlegge et bryllup tar jo også tid. Hva med å legge en felles plan for sparing, se på når det er realistisk at dere kan gifte dere ut i fra hvor mye dere klarer å spare, finn ut en budsjettramme på brylluppet - da får dere begge det dere vil: Du får begynne å planlegge det etterlengtede bryllupet, han vet at finansieringen vil være OK.

Lykke til!

Annonse

Det er ikke så rart at han er litt tilbakeholdende siden du har vært gift før, og skilte deg etter bare fire år.

Han kan være usikker på hvor lenge ditt neste ekteskap vil vare. Du sier at dette er drømme-mannen, men jeg antar at din eks-mann også var drømme-mannen siden du valgte å gifte deg med han?

Ta tiden til hjelp, like mye for din egen del som for hans. Ikke fri til han før du er overbevist om at dette forholdet virkelig vil vare livet ut, og ikke bare til neste drømme-mann kommer i din veg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...