Gå til innhold

Hva ville du gjort..

Anbefalte innlegg

Jeg går utifra fra det jeg har skjønt at dette dreier seg om et hard slag i overarmen. Et slag som var ment å gjøre vondt, og med alle hans krefter. Dette skal man såklart ikke tillate, hverken fra han eller henne.

Men jeg må jo bare spørre, om du hadde gjort det samme mot ham, ville du da synes det var på sin plass å gå i terapi? Eller mener du at det er værre når han gjør det siden han er større og sterkere enn deg?

Men til saken. Jeg ville nok tilgitt dette første slaget. Men det ville skremt meg, og jeg ville nok vært redd det skulle skje igjen, og sikkert også blitt redd for å hisse ham opp eller krangle, av redsel for at det skulle skje igjen. Igjen, en god grunn til å gå i terapi.

Og det er vel dette med at han oppsøker hjelp som gjør at jeg forstår at du gir ham en sjanse til. Og at det kun har skjedd en gang. Så får vi håpe det aldri aldri skjer igjen, og at terapien hjelper ham til at forholdet deres blir enda bedre. Kanskje burde du være med på noen av disse timene etterhvert?

Fortsetter under...

Gjest takk for svar

Jeg går utifra fra det jeg har skjønt at dette dreier seg om et hard slag i overarmen. Et slag som var ment å gjøre vondt, og med alle hans krefter. Dette skal man såklart ikke tillate, hverken fra han eller henne.

Men jeg må jo bare spørre, om du hadde gjort det samme mot ham, ville du da synes det var på sin plass å gå i terapi? Eller mener du at det er værre når han gjør det siden han er større og sterkere enn deg?

Men til saken. Jeg ville nok tilgitt dette første slaget. Men det ville skremt meg, og jeg ville nok vært redd det skulle skje igjen, og sikkert også blitt redd for å hisse ham opp eller krangle, av redsel for at det skulle skje igjen. Igjen, en god grunn til å gå i terapi.

Og det er vel dette med at han oppsøker hjelp som gjør at jeg forstår at du gir ham en sjanse til. Og at det kun har skjedd en gang. Så får vi håpe det aldri aldri skjer igjen, og at terapien hjelper ham til at forholdet deres blir enda bedre. Kanskje burde du være med på noen av disse timene etterhvert?

jeg skal nok være med etterhvert ja. Det er både han og jeg innstilt på.

Når det gjelder om jeg hadde gjort det samme som han - gått i terapi, er svaret ja. Dersom jeg hadde slått to partnere og mistet kontroll over temperamentet mitt på den måten han har gjort - da ville jeg definitivt ønsket å gjøre noe med det.

Vil også bare presisere at jeg ikke har tvunget han i terapi. Han fikk valget mellom å gjøre det - eller la være. Valgte han siste alternativet ville jeg flytte ut. Det er likevel et valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...