Gå til innhold

bryllupsinvitasjoner, gode tips mottas

Anbefalte innlegg

vi skal gifte oss til høsten, og nå trenger vi gode tips til invitasjonene, evt titler på bøker som er bra. min kreativitet på slike områder er lik null, desverre....

hva bør egentlig stå i en bryllupsinvitasjon? ulike meninger om hvorvidt antrekket bør settes, samt hvilke butikker vi har lagt ut gavelister. blir ikke det siste nesten som å si, "husk gaven,da!"?

og hvor lenge i forveien bør den sendes ut?

og bør alle kjærester inviteres?

veldig glad for alle slags tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138011-bryllupsinvitasjoner-gode-tips-mottas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil starte med å si at jeg synes kjærester burde få være med i bryllup jeg. Det er tross alt enormt romantisk å gå i bryllup, et par som feirer sin kjærelighet. Og hva er vel mer naturlig enn å ha med sin kjære på noe slikt, og siden, når man selv ønsker å gifte seg, så har man allerede felles referanser fra bryllupet man var i sammen og kan si at, sånn vil vi også ha det, og sånn vil vi ikke ha det. :)

monique1365380367

Vil starte med å si at jeg synes kjærester burde få være med i bryllup jeg. Det er tross alt enormt romantisk å gå i bryllup, et par som feirer sin kjærelighet. Og hva er vel mer naturlig enn å ha med sin kjære på noe slikt, og siden, når man selv ønsker å gifte seg, så har man allerede felles referanser fra bryllupet man var i sammen og kan si at, sånn vil vi også ha det, og sånn vil vi ikke ha det. :)

Hei!

Syns ikke dere bør stille krav til anntrekk......sier seg selv at når man skal i et bryllup, så kler man på seg fest anntrekk( uansett smak).

Når det gjelder kjærester, så syns jeg at de også må få følge med!

Men...jeg var i ett bryllup engang hvor par ble skilt ved bordet....altså samboeren min og jeg fikk ikke sitte sammen ved bordet!!! vi ble " satt" sammen med andre bordpartnere?!?

Ikke gjør det , for det var skikkelig kiipt! Her skulle vi feire min brors bryllup, og fikk ikke gjøre det sammen, før senere på kvelden....etter 4-5 timer ved bordet.......

Lykke til

Det er greit å sende ut invitasjoner tidlig, evt å kontakte de man skal invitere og gi beskjed om datoen, slik at de kan holde av denne. Dette er vel mest viktig hvis det er bryllup i ferietiden.

Jeg synes dresscode bør stå (lys dress, mørk dress / smoking) osv, det gjør det hele lettere.

Er det dere som inviterer eller er det foreldrene? Hvis det er foreldrene som inviterer, kan dere jo henvise spørsmål til disse, hvis ikke kan dere f.eks skrive hvem som er toastmaster (med telefonnr), og si at hun / han kan svare på spørsmål (og så gi ønskeliste til foreldre, toasstmaster og forlovere, da burde de fleste ha noen å spørre hvis de lurer på gaveønsker osv, eller vil gi beskjed om allergier, sukkersyke osv )

Navn og kontaktinfo på toastmaster bør stå uansett, slik at de som vil holde tale, sang osv kan gi beskjed i god tid og toastmaster kan lage et best mulig opplegg.

Jeg har fått flere invitasjoner hvor selve invitasjonen er enkel og pen, og så er det lagt ved et info-ark (adresse til vielsested, adresse til festlokaler, parkeringsinfo, navn og kontaktinfo på toastmaster / forlovere osv) slik at ikke selve invitasjonen blir full av slike ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...