Gå til innhold

Hvordan best bli gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest ønske 2001

Hei

Min kjæreste og jeg ønsker å bli gravide i løpet av 2001..avgjørelsen er tatt og vi skal forsøke å bli gravide. Jeg er kjempespent og livredd...en kjekk kombinasjon :-)

Nå lurer jeg...hvordan er best? Vente med sex til eggløsning - eller ha sex hver dag? Vi har i snitt sex to ganger til dagen..så da skal det vel ikke være vanskelig å treffe dagen for eggløsning?

Jeg leste om folk som går etter tabeller for når det er best å bli gravid..er dette hvis man ikke har regelmessig sex? Eller er det best å la vær med mye sex?

Sikkert et teit spørsmål - men jeg er helt ny på dette :-)

Hvis alt funker som det skal - hvor lang tid kan vi regne med før vi får to blå?

Og når er egentlig eggløsning? Er det 14 dager etter første mens dag eller etter siste?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13809-hvordan-best-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis dere har regelmessig sex 2-3 ganger per uke er det tilstrekkelig. Da behøver man ikke tenke på eggløsning osv. (tabeller, urinprøver osv). Hvis sædkvaliteten er bra, skulle det ikke skade med hyppige samleier. Eggløsning er 14 dager FØR mensen, og det er størst mulighet for graviditet i seks dager som avsluttes med eggløsningsdagen, evt dagen etter.

Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene:

1 måned: 30%

2 måneder: 45%

3 måneder: 55%

6 måneder: 65%

1 år: 80%

PS det er altså ganske greit å bli gravid. Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13809-hvordan-best-bli-gravid/#findComment-67064
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...