Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! dama mi blir sår og får kløe tvert etter(10min) at vi har pult. det er underlivssopp og vi har prøvd alt;canesten salve,tabletter,yogurt etc..har spurt legen også.kjønnsykdom er det heller ikke.har vært sammen i to år,men det tærer på samlivet:( noen som har et jæævli godt kjerringråd mot sånt ?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138128-hun-f%C3%A5r-kl%C3%B8e-av-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Ikke bruk sterk såpe, og begge må være nøye med å skylle av seg såpe etter dusjen.

Bruk glidekrem (noe er feil, hvis man er sår etter 10 min), men IKKE en med sukker. Du vet sånne med smak.... Da får man sopp.

Har du brukt canesten? Kanskje hun smittes tilbake av deg?

Youghurtpiller fra apoteket kan brukes forebyggende.

Kanskje lurt å unngå samleie under menstruasjonen, da får man sopp mye lettere...

Også må hun selvfølgelig unngå trange/klamme klær...

Ikke bruk sterk såpe, og begge må være nøye med å skylle av seg såpe etter dusjen.

Bruk glidekrem (noe er feil, hvis man er sår etter 10 min), men IKKE en med sukker. Du vet sånne med smak.... Da får man sopp.

Kanskje lurt å unngå samleie under menstruasjonen, da får man sopp mye lettere...

har brukt canesten jeg også ja. glidekrem har vi IKKE prøvd, det er kanskje en ide!

hun skyller godt før og etter ja, og vi bruker asan intimsåpe..

...og samleie uner menstrusjon er ikke aktuelt!!!det ekke no kult...:)

Annonse

Gjest Pricilla

Tja.. jeg har hatt en del underlivsplager som sårhet, svie og kløe. Trodde hele tiden det var sopp (var det og) men en gang fikk jeg gardnerella infeksjon. Det svir og man føler seg sår med en gang og får en grusom kløe - særlig etter sex. Har hun tatt bakterieprøve når hun har plagene? Det er en ide. Da får hun antibiotika.

Jeg hadde en del sopp (hvitt, ligner cottage cheese, lukter ikke, kanskje litt syrlig som vanlig, men ikke vondt). Gardnerella kan være gul/grønt tyntflytende og mye utflod. Bakteriell vaginose er grå/hvitt tyntflytende og kan lukte råtten fisk (aldri hatt det).

Gardnerella er en bakterie alle kvinner har i underlivet, men blir det for mye av den så får man plager. Man kan få tabletter, salve og stikkpiller mot gardnerella.

For å forebygge sopp burde hun sove naken (fordel for deg; ) for å få luft, bruke bomullstruser og de bør ikke være stramme så hun ikke blir klam, ikke bruke tamponger - i hvert fall ikke når hun blør lite, dette skraper opp i skjeden og kan gi såre slimhinner som igjen kan føre til sopp, hun bør bruke vivag uka før og etter mens. Ikke bruke annet enn underlivssåper, dr. greve funka best for meg.

Er hun plaget av sopp (dere burde først sikre at det er sopp og ikke noe annet) hver mnd. eller annen hver mnd. burde hun ta en pille som heter diflucan (den koster 150 kr, hun trenger bare ta en og den kverker sopp med en gang) en gang i mnd. eller hver 14. dag i noen mnd. Da jeg gjorde det for et år siden ble det borte, hadde da vært plaget i flere år med soppog gardnerella pga medisiner. Nå har jegikke hatt noen av delene på lenge.. Hvis hun merker kløe, eller tjukkere hvit utflod f.eks etter mens, burde hun smøre seg, også litt innvendig med canestensalve.

Men som sagt er det viktig å finne ut om det virkelig er sopp, jeg ble "lurt" lenge.. Feil behandlinger er ikke bra, hun kan bli immun da. Diflucan kverker altså sopp aller best. er reseptbelagt.

Gjest Pricilla

Tja.. jeg har hatt en del underlivsplager som sårhet, svie og kløe. Trodde hele tiden det var sopp (var det og) men en gang fikk jeg gardnerella infeksjon. Det svir og man føler seg sår med en gang og får en grusom kløe - særlig etter sex. Har hun tatt bakterieprøve når hun har plagene? Det er en ide. Da får hun antibiotika.

Jeg hadde en del sopp (hvitt, ligner cottage cheese, lukter ikke, kanskje litt syrlig som vanlig, men ikke vondt). Gardnerella kan være gul/grønt tyntflytende og mye utflod. Bakteriell vaginose er grå/hvitt tyntflytende og kan lukte råtten fisk (aldri hatt det).

Gardnerella er en bakterie alle kvinner har i underlivet, men blir det for mye av den så får man plager. Man kan få tabletter, salve og stikkpiller mot gardnerella.

For å forebygge sopp burde hun sove naken (fordel for deg; ) for å få luft, bruke bomullstruser og de bør ikke være stramme så hun ikke blir klam, ikke bruke tamponger - i hvert fall ikke når hun blør lite, dette skraper opp i skjeden og kan gi såre slimhinner som igjen kan føre til sopp, hun bør bruke vivag uka før og etter mens. Ikke bruke annet enn underlivssåper, dr. greve funka best for meg.

Er hun plaget av sopp (dere burde først sikre at det er sopp og ikke noe annet) hver mnd. eller annen hver mnd. burde hun ta en pille som heter diflucan (den koster 150 kr, hun trenger bare ta en og den kverker sopp med en gang) en gang i mnd. eller hver 14. dag i noen mnd. Da jeg gjorde det for et år siden ble det borte, hadde da vært plaget i flere år med soppog gardnerella pga medisiner. Nå har jegikke hatt noen av delene på lenge.. Hvis hun merker kløe, eller tjukkere hvit utflod f.eks etter mens, burde hun smøre seg, også litt innvendig med canestensalve.

Men som sagt er det viktig å finne ut om det virkelig er sopp, jeg ble "lurt" lenge.. Feil behandlinger er ikke bra, hun kan bli immun da. Diflucan kverker altså sopp aller best. er reseptbelagt.

Du må også passe på å alltid være ren når dere har sex. Er hun den som får infeksjoner fort skal det ingenting til for at dine bakterier kan gi henne plager...

Og overdreven underlivsvasking ødelegger den naturlige bakteriebalansen. Bare vaske seg en (max to) ganger daglig, lunkent vann holder, dr. greve kan man bruke en gang, etter sex kan hun skylle med bare vann. Hvis hun barberer seg bør hun passe på å ikke få skum i skjeden. Det irriterer.

Etter hun har vært på do nr. 2 ; ) bør hun tørke seg bakover, ikke dra papiret mot sge hvis du skjønner.. Dette fordi det lett kan komme tarmbakterier i skjeden hvis hun tørker feil vei. Man har ikke skitt der nede da, men bittebitte små bakterier man ikke ser kan være der, så lenge man ikke er nydusja. Og man tisser jo oftere enn man dusjer! ; )

Nå er ejg tømt for tips.. Funker ikke alt dette da vet jeg ikke....

Lykke til! HIlsen x-underlivsplagen...

Gjest Pricilla

Kunne kondomer i kombinasjon med glidekremen GLID fra apoteket vært et alternativ? Om det er dine bakterier som forårsaker soppen, så kunne jo dette vært noe å prøve en periode, for å se om det hjelper.

KOndom kan være et godt alternativ hvis det er dine bakterier hun ikke tåler. men det kan være at hun blir verre av kondom. jeg tåler det ikke, selv med glidekrem. Men hvis han vasker seg først - selv om dreper spontaniteten så kan det gjøre (under)livet hennes mye bedre!

Men GLID er en god glidekrem..

Hun burde også spise minimalt med sukker. Soppen trives i fuktige søte miljøer. Har hun mye sukker i blodet, så får hun søtere miljø der også.

NÅ skal jeg holde kjeft! ; )

KOndom kan være et godt alternativ hvis det er dine bakterier hun ikke tåler. men det kan være at hun blir verre av kondom. jeg tåler det ikke, selv med glidekrem. Men hvis han vasker seg først - selv om dreper spontaniteten så kan det gjøre (under)livet hennes mye bedre!

Men GLID er en god glidekrem..

Hun burde også spise minimalt med sukker. Soppen trives i fuktige søte miljøer. Har hun mye sukker i blodet, så får hun søtere miljø der også.

NÅ skal jeg holde kjeft! ; )

Jess, men det vet hun jo ikke før hun har prøvd. Virker ikke som det kan bli noe særlig værre iallfall.

Og, det med å vaske seg, ville kuttet ut intimsåpe helt jeg, KUN brukt vann. Vi blir like rene uansett.

mil1365380270

har brukt canesten jeg også ja. glidekrem har vi IKKE prøvd, det er kanskje en ide!

Kjøp en oljebasert glidekrem, en man skal kunne dusje med. De vannbaserte, Glid fra apoteket f.eks, tørker inn mye fortere.

Du må også skylle godt, men det har du sikkert tenkt på :-)

Dere blir begge rene nok ved å vaske kun med vann. For hender, som vi er i kontakt med mye rart, er det viktig med såpe. Vi blir ikke skitne på samme måte i underlivet.

Såpe ødelegger bakterieflora pga forskjellig ph-verdi. Huff og huff!

Annonse

mil1365380270

Du, jeg kom på en ting til: Drikker hun mye appelsinjuice? Vet ikke om det er surheten eller sukkeret, men da får man lettere sopp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...