Gå til innhold

Jeg har så lyst til å ha lyst!!! Hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har vaginisme, altså smerte ved samleie, og har tydeligvis hatt dette siden debutten for snart 6 år siden. Jeg går til behandling, men jeg skjønner at mesteparten er opp til meg om jeg vil bli bra.

Altså, som de fleste sikkert skjønner er det vanskelig å ha lyst når man vet det man har lyst til innebærer smerte. (smerten er akseptabel, kan gjennomføres...) Men lysten er nå iallefall i første omgang det jeg jakter mest på. Har ingen fast partner enda, så jeg håper lysten er på plass innen den tid...

En annen ting, jeg opplever at de jeg har vært sammen med ikke tenner meg heller, iallefall ikke etter at forelskelsen har lagt seg, hva kan man gjøre for å tenne mer på partneren sin???

Noen som kan hjelpe??? Hva får akkurat DEG til å tenne???Jeg trenger sårt noen råd, fint om noen kan dele noen erfaringer og tips. All hjelp er bra, for det må da være mange der ute med stor lyst, del det med meg!!!

Fortsetter under...

JEg vil tro at grunnen til at du ikke tenner etter at den første forelskelsen har lagt seg er at du forbinder tenning med sex som er smertefullt!

Så det er langt fra sikkert det er mannen du ikke tenner på, men det som kan komme etterpå.

hei, lurer bare på om du har blitt bedre? har det på AKKURAT samme måten nå, det er en fortvilt situasjon, forholdet halter mer og mer, tror ikke det kommer til å vare lenge hvis det ikke blir bedre..

hvilken behandling har du brukt?

Hei. Så trist å høre, det er nok mange fler der ute som oss som har det samme problemet... Nei jeg er ikke blitt bedre. Men det har kommet noe godt ut av det også, jeg er jo blitt veldig bevisst, både på min kropp og på hva jeg søker i en partner. For er det en ting jeg har lært så er det vel så viktig med en forståelsesfull partner, det hadde ikke jeg. Vel, på sett og vis, men det gikk ikke rundt fordi han (de) kunne ikke fatte og begripe det, og ble dermed grinete når jeg stadig vekk og oftere ikke ville ha sex, eller noe som helst med det å gjøre. Det blir en ond sirkel desverre. En ting er sikkert, at dere må snakke om det, inkluderer du han, altså prater dere om dette? Jeg har så mye å si deg at jeg kunne blitt sittende å skrive i flere timer :) jeg har slitt med dette i 6 år, jeg har vært til GU hos spesialist flere ganger, hvor jeg har fått tips om å sitte i grønnsåpe-vann hver dag, pluss flere småtteri greier som virker uvesentlig. Men jeg går nå til konsultasjon på Rikshospitalet, hos Unni Kirste, hun er spesialist på slikt, men selv hun vet lite... Så jeg sitter fast selv nå, er hos henne 2 ganger i året. Var der nylig, har fått beskjed om å stresse ned og tenke positivt, det skyldes nemlig stress, men det er lettere sagt enn gjort...

Angående partneren din, ta han med på samtale hos lege eller noe..

Et tips (dette er min oppgave til neste møte med Unni!):

Onaner ofte, eksperimenter med fingre og andre ting som lys. Start med en q-tips om du vil, når det går greit går du over til lillefinger, deretter ringefinger osv, når du har "fått inn" enhver finger uten smerte, går du over på 2 fingre, deretter 3. Høres jævelig ut, men det må til. Når du er trygg på dette, er det partnerens tur i samme rekkefølge. Altså ta en pause fra sex en stund! Faktisk mye annet hyggelig en kan gjøre :)

Glemte å si at jeg ble sendt til en fysioterapeut, hun lærte meg å bli bevisst på muskulaturen der nede, og jeg måtte gjøre puste og knipe øvelser daglig. Meningen er at man skal slutte å ubevisst gå rundt å spenne seg, og dermed kunne etterhvert klare å slappe av, som er en nødfvendighet, under samleie.

Håper du ble noe klokere, ta kontakt med legen din, få hu/han til å sende deg til GU spesialist, fysioterapeut eller Unni Kirste. Eller endas bedre, som jeg nå skal, ta kontakt med "Institutt for klinisk sexologi og terapi", der har de behandlingsopplegg for oss :)

Har veldig lyst til å høre fra deg igjen!!! Det hjelper litt å være flere i samme båt. Lykke til! Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...