Gå til innhold

Kan antidepressivatabletter gjøre følelsene mindre ved samleie?

Anbefalte innlegg

Gjest AlanSmith

Jeg har tatt tablettene Cipralex mot mild depresjon i litt over en uke nå og merker at følelsen under samleie kan forsvinne fort, men ikke ereksjonen.

Jeg røyker også, men ikke så mye. Det samme skjer når jeg onanerer, da kan jeg også miste ereksjonen fordi jeg mangler følelse og da mister jeg motivasjonen til å onanere. Det er veldig frustrerende!

Det jeg lurer på er om det kan være tablettene, tablettene i forbindelse med røykingen eller bare en psykisk ting som gjør at dette skjer.

Jeg er bare 26 og dette har ikke vært noe problem for meg før.

Håper noen har noen tips til meg.

Fortsetter under...

Det er veldig sannsynlig at det er pillene som gjør det. Dette er klippet fra Felleskatalogen om Cipralex, :

Psykiske: Nedsatt libido, anorgasme hos kvinner. Urogenitale: Ejakulasjonsforstyrrelser, impotens.

Urogenitale: Urinretensjon. Galaktoré, seksuelle bivirkninger inkl. impotens, ejakulasjonsproblemer, anorgasmi.

Hei.

Ser du har fått andre svar som sier det ant. er tablettene, og jeg henger meg på.

Antideprissiva kan gjøre en "slett" i følelseslivet, det kan også gjøre det vanskelig å få orgasme i det hele tatt.

Du har bare brukt disse en uke ?

Det anbefales at du gir slike medisiner en tid (6 -8 uker) før du bestemmer deg for hvordan de virker for deg. Mange av bivirkningene forsvinner nemmelig i løpet av den tiden.

Er du fremdeles misfornøyd etter en tid så kontakter du legen din slik at dere kan finne et annet merke til deg som du kan prøve.

Det er ikke unormalt å teste ute et par, tre slag før en blir fornøyd.

Husk også på at det å være deprimert i seg selv og også røyking kan virke inn på sexlivet vårt.

Stå på, og lykke til.

Hilsen...

Som de andre skriver så kan det være tablettene. Se det an noen uker og ikke slutt brått, men ta opp problemstilling med den som skrev ut medisinene til deg. Det fins andre antidepressiva som sjelden virker inn på seksualfunksjonen. Nefedar er en slik medisin.

Gjest nefadar

Som de andre skriver så kan det være tablettene. Se det an noen uker og ikke slutt brått, men ta opp problemstilling med den som skrev ut medisinene til deg. Det fins andre antidepressiva som sjelden virker inn på seksualfunksjonen. Nefedar er en slik medisin.

Nefadar er avregistrert (ikke tillatt) lengre. Det viste seg at den kunne føre til leversvikt.

Ellers er seksuelle bivirkninger veldig vanlig med SSRI.

Annonse

Gjest offeret

Helt vanlig bivirkning. Som kvinne opplevde jeg at jeg måtte slite som besatt for å få orgasme og at orgasmen ble veldig svak. Det rare er at sexlysten økte noe voldsomt med disse tablettene, men evnen til å nyte forsvant.

Aurorix er et annet antidepressiva uten seksuelle bivirkninger.

Nefadar er som en annen her skriver ikke lenger tilgjengelig.

Gjest AlanSmith

Helt vanlig bivirkning. Som kvinne opplevde jeg at jeg måtte slite som besatt for å få orgasme og at orgasmen ble veldig svak. Det rare er at sexlysten økte noe voldsomt med disse tablettene, men evnen til å nyte forsvant.

Takk for alle svar, har vært veldig hjelpsomme!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...