Gjest Prøvinnen Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei! Jeg har brukt synarela siden 2.februar (2 trykk morgen og kveld) og jeg har brukt gonal-f 225ie siden 25.februar. Jeg er 173 cm og 70kg. Har noen av dere omtrent de samme målene og dosene? Har inntrykk av at 225ie er max dose? Hvordan reagerte kroppen deres på behandlingen? Jeg har hatt det greit egentlig, men i dag er jeg fryktelig svimmel!! Føles ut som jeg er om bord på en stor båt som duver konstant, og at jeg må holde meg fast for ikke å dette. Kan dette bety at jeg har for stor dose, eller er det en normal bivirkning? Jeg er hjemme fra jobb i dag pga dette. Har jeg krav på sykemelding nå? Skal legen min eller sykehuset skrive den ut? På fredag skal jeg på ul (dag 10 med sprøyter). Er det ikke egentlig litt dristig å la meg medisinere meg så mye uten tettere oppfølging av lege? Eller er det bare sånn det er med alle? Tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138461-svimmelhet-under-hormonregulering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei! Folk reagerer veldig forskjellig på medisinene, derfor er det stor forskjell på doseringen. Under mine to forsøk sprayet jeg ett sprut tre ganger i døgnet i noen uker. Videre tok jeg Puregon (150 ie) i åtte dager under første forsøk, mens jeg gikk på lavere doser (fire dager med 100 ie og fire dager med 125 ie) på det andre forsøket. Jeg har aldri brukt Gonal F selv, men jeg tror ikke at 225 ie er så sinnssykt mye (mener å ha lest om folk her inne som har gått på atskillig mer enn det). Er dette ditt første forsøk? Legene har vanligvis en "standardpakke" de kjører på første forsøk, så regulerer de opp eller ned (dersom det ikke blit baby på debutforsøket, da:-) på det neste. Jeg kan ikke huske at jeg var svimmel under sprøytinga. Hvis du sjekker på felleskatalogen.no står det kanskje noe om bivirkninger? Dersom du er for dårlig til å gå på jobb, er det kanskje lurt å snakke med fastlegen din om sykmelding noen dager. I perioden mellom uttak og eventuell innsetting får du sykemelding fra klinikken. Dersom du ikke vil at arbeidsgiveren din skal vite at du driver og "prøverører", er det smart å få sykemeldingen fra fastlegen da også. Og så om oppfølgingen; den er også stort sett standard. Som regel sjekker man eggutviklinen på ultralyd etter en ukes tid på sprøyter. De fleste må ta Puregon eller Gonal F i noen dager til etter ultralyden, altså er det lagt inn marginer her. Risikoen med hormonstimulering er jo at du kan få for mye, som du sikkert vet. Dersom du får store magesmerter og føler deg veldig dårlig, kan det bety at du er overstimulert. Da må du ta kontakt med klinikken med det samme for sjekk. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138461-svimmelhet-under-hormonregulering/#findComment-866619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tavira Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 225 ie er en ganske stor dose. Jeg begynte på 137,5 ie på første forsøket, og så gikk jeg over til 150 ie på andre forsøket - en dose som passet meg veldig bra (er 1.65 og veier 65 kg)! Kan ikke huske å ha blitt svimmel under hverken spraying (Suprecur) eller sprøyting (Gonal-F). Synes du skal kontakte legen din å forhøre deg litt! LYKKE TIL :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138461-svimmelhet-under-hormonregulering/#findComment-866692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liaro Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei du. Jeg gikk på 300 ie Puregon i mitt siste forsøk - og det gikk helt fint. Er 175 og veier 63 kg. Ellers husker jeg at jeg ble svimmel av sprayingen - og at det ble verre mot slutten av behandlingen. Uten at det var noe farlig. Jeg synes uansett du kan ta en telefon til legen din hvis du er urolig. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138461-svimmelhet-under-hormonregulering/#findComment-866908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.