terningkast6 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hun har tidligere sagt hun kommer til å dø om ca 13 år.. dvs at hun VET at barnet vil miste mora si i ung alder. Det er dårlig gjort ovenfor barnet. Klart alle dør en gang, forskjellen her er jo at Pricilla VET hun dør SNART.. For 25 år siden ble jeg kjent med en ung jente som lider av det samme som Pricilla. Hun var forespeilet å skulle dø om 10-12 år. Hun lever fortsatt og er frisk og rask. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-867537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Såklart ser vi hverandre hver dag, men det er ikke dermed sagt vi driver med ting sammen hele tiden. Men hadde han eller jeg jobbet hver kveld unntatt helger, hadde nok garantert den andre sagt stopp. Man må jo tilbringe litt tid sammen. Man er jo ikke sammen for å leve to separate liv i felles bolig heller da... Vi gjør ikke det heller da.. Hvis du hadde lest hva ejg skrev. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-867565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hun har tidligere sagt hun kommer til å dø om ca 13 år.. dvs at hun VET at barnet vil miste mora si i ung alder. Det er dårlig gjort ovenfor barnet. Klart alle dør en gang, forskjellen her er jo at Pricilla VET hun dør SNART.. for en stund siden ja.. tror du ikke jeg har undersøkt ting nærmere siden den gang??? hadde ikka fått barn hvis ejg visst ejg kom til å dø innen 13 år... Der kan jeg være enig med deg, men det ser lysere ut gudskjelov.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-867568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 har ikke behov for å være sammen med han hver dag. Synes det er greit at han jobber.. Vi har helgene, og noen dager kommer han hjem før. Vil heller at han skal jobbe bort gjelda, enn å sitet hjemme blakk å holde meg i hånda... Jeg gjør også en del ting på ettermiddagene.. jeg vissete ikke om gjelda hans da vi ble sammen. Vi ble sammen da vi var 18 - så var ikke snakk om økonomi da.. Vi gikk begge på skole og bodde hjemme. Han har pådratt seg mye av den gjelda i den tiden vi har vært sammen.. Han har gitt faen rett og slett, og har hatt en pause pga. dette. Jeg gikk.. orket ikke mer. men savnet ble for stort, og vi har det veldig bra nå. Han viser at han tar det alvorlig og ikke gir faen. hadde han gjort det hadde vi ikke hatt noe framtid sammen og det vet han... Jeg vil ha barn om ikke så altfor lenge. Synes 24 - 25 er en bra alder for å få barn. har følt meg klar lenge. Vi kunne overlevd med et barn nå, men som jeg skriver i det første innlegget så er det ikke mye penger igjen etter han har betalt regninger. vi skal da leve og. jeg vil gjerne ha barn nå, for det ser ikke ut til at jeg blir særlig gammel.. Vil gjerne se barna mine vokse opp. Derfor er det litt "hastverk". Føler ejg har levd ungdomstiden min, festa fra meg.. Føler meg klar for å få ansvar for en liten en, og jeg tror det vil gi oss mye glede i livet.. hvorfor blir du ikke så gammel? direkte sjokkert her jeg sitter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-867874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 hvorfor blir du ikke så gammel? direkte sjokkert her jeg sitter! Lupus.. men det er ikke så gæli at det ikke er godt for noe! ; ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-868147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Lupus.. men det er ikke så gæli at det ikke er godt for noe! ; ) systemisk lupus da eller? med affeksjon av indre organer? for ellers så trodde jeg lupus var en type reumatisk lidelse med hudproblemer. men du, angående gjelda til samboeren din. du sier han er overdynget i regninger og det er lite igjen når disse er betalt. er dette regninger han velger å få, dvs raskere nedbetaling av gjeld? eller er det obligatoriske renter og avdrag? eller har han tatt opp flere smålån du ikke vet om? håper han ikke har gjort det siste, for det er det jeg legger mest vekt på etter personlighet, at fyren har økonomisk sans. for ellers så kan det dukke opp mange ubehageligheter etter hvert. sett et par stygge eksempler på samboere som har blitt direkte lurt og underslått penger fordi partneren har null styring. første sikring er delt økonomi i slike tilfeller. ikke paranoid i det hele tatt, mange som må leve slik. klart det ikke er sunt å jobbe vettet av seg, men dersom all gjeld virkelig er nedbetalt om to måneder, kanskje det er verdt det likevel. dersom han ikke jobber så mye, kanskje det tar et helt år? ikke vet jeg altå, men kanskje han prøver å vise deg at han skal skjerpe seg, noe han faktisk ser ut til å skylde deg. syns nå jeg da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-868179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 systemisk lupus da eller? med affeksjon av indre organer? for ellers så trodde jeg lupus var en type reumatisk lidelse med hudproblemer. men du, angående gjelda til samboeren din. du sier han er overdynget i regninger og det er lite igjen når disse er betalt. er dette regninger han velger å få, dvs raskere nedbetaling av gjeld? eller er det obligatoriske renter og avdrag? eller har han tatt opp flere smålån du ikke vet om? håper han ikke har gjort det siste, for det er det jeg legger mest vekt på etter personlighet, at fyren har økonomisk sans. for ellers så kan det dukke opp mange ubehageligheter etter hvert. sett et par stygge eksempler på samboere som har blitt direkte lurt og underslått penger fordi partneren har null styring. første sikring er delt økonomi i slike tilfeller. ikke paranoid i det hele tatt, mange som må leve slik. klart det ikke er sunt å jobbe vettet av seg, men dersom all gjeld virkelig er nedbetalt om to måneder, kanskje det er verdt det likevel. dersom han ikke jobber så mye, kanskje det tar et helt år? ikke vet jeg altå, men kanskje han prøver å vise deg at han skal skjerpe seg, noe han faktisk ser ut til å skylde deg. syns nå jeg da. jeg har inegn problemer med huden, går på bindevev, muskler, ledd, organer osv. Det er obligatoriske regninger, ingen smålån. jeg gikk fordi han dreit i alt for noen år siden, men etter vi flytta sammen igjen, som er to år siden så har han blitt mye flinkere. betaler alle regninger, jobber mye og står på. Så ejg blir ikke "lurt". jeg har hjulpet han med planlegging av nedbetalingsordninger, og vi går gjennom regningene sammen når det hoper seg opp innimellom. Vi har vært sammen i snart fem år, og jeg vet akkurat hvor ejeg har han og hvor mange regninger han har og til hvem han skylder penger... Vi har delt økonomi. Han får betale for sine egne "feil". Alle felles kostnader deles 50/50 - og det funker veldig bra.. er han helt blakk, og jeg har penger så bruker jeg så klart mine penger på kino, middag eller hvis han finenr seg en genser han vil ha.. (Så lenge jeg har rå så klart) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-868541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 jeg har inegn problemer med huden, går på bindevev, muskler, ledd, organer osv. Det er obligatoriske regninger, ingen smålån. jeg gikk fordi han dreit i alt for noen år siden, men etter vi flytta sammen igjen, som er to år siden så har han blitt mye flinkere. betaler alle regninger, jobber mye og står på. Så ejg blir ikke "lurt". jeg har hjulpet han med planlegging av nedbetalingsordninger, og vi går gjennom regningene sammen når det hoper seg opp innimellom. Vi har vært sammen i snart fem år, og jeg vet akkurat hvor ejeg har han og hvor mange regninger han har og til hvem han skylder penger... Vi har delt økonomi. Han får betale for sine egne "feil". Alle felles kostnader deles 50/50 - og det funker veldig bra.. er han helt blakk, og jeg har penger så bruker jeg så klart mine penger på kino, middag eller hvis han finenr seg en genser han vil ha.. (Så lenge jeg har rå så klart) du har jo ben i nesa, har jeg forstått, så det går sikkert helt fint. deilig om all gjelda snart er borte da, begynne på nytt og planlegge fritt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-868580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Han bør i det minste få refinansiert lånet: Få samla alt i én bank og få en best mulig deal med banken. Det blir gjerne skyhøye renter når man har "smålån her og der". Da hjelper hver time ekstrajobbing lite i forhold til å redusere selve gjelda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138489-samboeren-min-jobber-for-mye/page/2/#findComment-874981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.