Gå til innhold

Spøkelseshistorier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette hendte tanten min da hun var ung student og nyinnflyttet til byen for rundt 15 år siden.

Hun hadde vært på korøvelse en sen kveld, fikk tilbud om skyss hjem men takket nei fordi det ikke var snakk om mer enn en snau kilometer, fint vær og hun trengte litt frisk luft.

Et lite stykke på veien kommer en mann av utenlandsk opprinnelse bort og spør om han kan få være med henne hjem på en kopp te. Hun svarer at nei, hun er trett og tar dessuten ikke med seg fremmede menn hjem. Han spør en gang til og får samme svar, hun går videre. Etter en liten stund får hun en ekkel følelse av at noen følger etter henne, hun snur seg og ser en skygge som piler inn mellom to hus. Dette gjentar seg flere ganger, til slutt blir hun skikkelig redd og begynner å småløpe oppover gata.

Plutselig får hun øye på et gammelt ektepar, en krokrygget gammel kone som blir støttet av en gammel mann, som kommer gående på fortauet. Hun stusser litt over at så gamle folk er ute så sent, men småløper videre. De passerer henne, og like etter hører hun et hyl. Hun snur seg og ser mannen som fulgte etter henne løpe nedover gata i fullt firsprang. Det gamle ekteparet var forvunnet i løse lufta.

I mandagsavisa kunne man lese at to kvinner i løpet av helga var blitt voldtatt av en mann av utenlandsk opprinnelse, som hadde brukt nettopp denne metoden for å snike seg innpå dem...

Da vi var i trettenårsalderen, var vi en jentegjeng som skulle på hyttetur. Ned mot et vann, lå et ubebodd gammelt hus. Der måtte vi passere. Plutselig stoppet hun ene opp, og ble helt hvit i ansiktet, og bare pekte mot ett av vinduene. Vi andre så ingenting. Hun fortalte hun hadde sett en liten, gammel dame i vinduet. Det kunne hun jo ikke ha gjort,

Vi lo litt av henne, og sa at hun bare fantaserte.

Jenta fortalte dette til sin bestemor, som hadde kjent hun som bodde der. Venninnen vår, kunne fortelle akkurat hvordan hun så ut, hvordan håret var satt opp med mer. - Det stemte helt!!

Hvorfor så ikke jeg det?? Jeg hadde vel dødd!!

Gjest Daisy

Dette hendte tanten min da hun var ung student og nyinnflyttet til byen for rundt 15 år siden.

Hun hadde vært på korøvelse en sen kveld, fikk tilbud om skyss hjem men takket nei fordi det ikke var snakk om mer enn en snau kilometer, fint vær og hun trengte litt frisk luft.

Et lite stykke på veien kommer en mann av utenlandsk opprinnelse bort og spør om han kan få være med henne hjem på en kopp te. Hun svarer at nei, hun er trett og tar dessuten ikke med seg fremmede menn hjem. Han spør en gang til og får samme svar, hun går videre. Etter en liten stund får hun en ekkel følelse av at noen følger etter henne, hun snur seg og ser en skygge som piler inn mellom to hus. Dette gjentar seg flere ganger, til slutt blir hun skikkelig redd og begynner å småløpe oppover gata.

Plutselig får hun øye på et gammelt ektepar, en krokrygget gammel kone som blir støttet av en gammel mann, som kommer gående på fortauet. Hun stusser litt over at så gamle folk er ute så sent, men småløper videre. De passerer henne, og like etter hører hun et hyl. Hun snur seg og ser mannen som fulgte etter henne løpe nedover gata i fullt firsprang. Det gamle ekteparet var forvunnet i løse lufta.

I mandagsavisa kunne man lese at to kvinner i løpet av helga var blitt voldtatt av en mann av utenlandsk opprinnelse, som hadde brukt nettopp denne metoden for å snike seg innpå dem...

Oj! To reddende engler. Hva tror du fikk han til å hyle og ikke henne?

Gjest Daisy

Da vi var i trettenårsalderen, var vi en jentegjeng som skulle på hyttetur. Ned mot et vann, lå et ubebodd gammelt hus. Der måtte vi passere. Plutselig stoppet hun ene opp, og ble helt hvit i ansiktet, og bare pekte mot ett av vinduene. Vi andre så ingenting. Hun fortalte hun hadde sett en liten, gammel dame i vinduet. Det kunne hun jo ikke ha gjort,

Vi lo litt av henne, og sa at hun bare fantaserte.

Jenta fortalte dette til sin bestemor, som hadde kjent hun som bodde der. Venninnen vår, kunne fortelle akkurat hvordan hun så ut, hvordan håret var satt opp med mer. - Det stemte helt!!

Hvorfor så ikke jeg det?? Jeg hadde vel dødd!!

Iiiik. Har hørt at man ikke ser det dersom man ikke tåler det. Kan hende det er derfor du ikke så det.

Annonse

Gjest epletre

Oi.. Fikk gaasehud naa!

Har en historie, ikke fullt saa spennende da.

I 10 aarsalderen likte vi aa leke i en gammel stall. Den var nedlagt for mange aar siden. En dag fant jeg og en kompis ut at vi skulle ta hver vaar gammel hjelm. Vi tok de med oss ut og lukket den store laavedoren. Plutselig ser vi ei gammal dame paa en gammal sykkel. Livredde for aa bli tatt i stjeling hopper vi bak en busk. Dama gaar av sykkelen og finner fram en laas.. Begynner aa laase sykkelen.. Vi dukker ned bak busken, da vi ser opp igjen, ikke mer enn 5 sekunder senere er hun borte! Dette er en stor og oversiktelig plass!

Gjett om vi la hjelmene paa plass og sprang hjem.

Naboene til gaarden kunne fortelle oss senere at gardskona naa og da stakk innom for aa sjekke hvordan det stod til i stallen. Beskrivelsen av henne, var den samme som dama vi saa!

Gjest mor i juni

Oi.. Fikk gaasehud naa!

Har en historie, ikke fullt saa spennende da.

I 10 aarsalderen likte vi aa leke i en gammel stall. Den var nedlagt for mange aar siden. En dag fant jeg og en kompis ut at vi skulle ta hver vaar gammel hjelm. Vi tok de med oss ut og lukket den store laavedoren. Plutselig ser vi ei gammal dame paa en gammal sykkel. Livredde for aa bli tatt i stjeling hopper vi bak en busk. Dama gaar av sykkelen og finner fram en laas.. Begynner aa laase sykkelen.. Vi dukker ned bak busken, da vi ser opp igjen, ikke mer enn 5 sekunder senere er hun borte! Dette er en stor og oversiktelig plass!

Gjett om vi la hjelmene paa plass og sprang hjem.

Naboene til gaarden kunne fortelle oss senere at gardskona naa og da stakk innom for aa sjekke hvordan det stod til i stallen. Beskrivelsen av henne, var den samme som dama vi saa!

*fryse på ryggen*

Gjest Pricilla

Tja.. vet ikke om det var noe spøkelse men.. var med en venninne jeg ikke kjente særlig godt på hyttetur til Hadeland med fire par. Vi var de eneste som ikke hadde med kjærester.

Det var et gammelt hus, eller gammel "gard" som de sa.. Da bodde det en ung mann der alene, han brukte bare stua nede. han hadde arvet huset av sin bestefar som var kjent for å være en gretten gammal gubbe som holdt seg for seg selv etter at han ble enkemann.

Huset var enormt, stort kjøkken, stor spisestue med langbord, og denne stua han som bodde der brukte. Alt annet i huset var møkkete og støvete, maling og tapet ramla av vegger og alt var i brunt, organge - gammaldags.

Oppe var det fem soverom. Var ikke noe bad, utehus med skikkelig dass. Planker med to hull så man kunne ha selskap. *urk* de var forresten toppfulle.

Vi spiste og drakk en del på lørdag og det ble ganske sent. jeg delte rom med venninna mi. hun var så opptat med sine venner så jeg la meg alene i 2 etg. Etter jeg la meg hørte jeg knirking i gulvet akkurat sånn lyd det ble da vi gikk der. trodde det var venninna mi og snakket til henne, men fikk ikke svar. Det samme gjentok seg, jeg ble litt nervøs, men sovna til slutt. de andre sa også de hadde hørt lyder i "gangen" i 2. etg. den natta.

Dagen etter var jeg litt uggen og ville sove en times tid. Alle de andre hadde stått opp. Lå å duppa av, så smelelr det plutselig i døra til rommer - den smeller igjen. Gjennomtrekk tenker siden det kom noen kanskje guft også (var høst).

Jeg drunter videre, så begynner den å smelle i døra opp og igjen hele tiden. Irriterende, så går inn på de andre rommene for å lukke evt. vinduer. Det var ingen oppe.. Legger meg igjen, og det begynner å smelle i døra igjen, kjenner et skikkelig kaldt gufs inne i rommet.

Siden jeg var litt fyllesjuk og i litt "gi-f-humør" sier jeg høyt "jada, jeg veit du er der, vi drar snart". Etter det ble det stille....

DA fikk jeg noia og løper ned til de andre. Spurte om de hadde hatt døra eller vinduer oppe, men det hadde de ikke..

Sov ikke der en natt til. Og da vi pakka hadde jeg med venninna mi opp.. : )

Skikkleig ekkelt. De som lånte huset av han som bodde der fortalte han dette, og han smilte og sa at han bestefar var av og til innom for å passe på "garden" sin... Fint at han sa det ETTER jeg hadde vært alene på soverommet til gubben da..

En gang, i den forrige leiligheten vi bodde i, våknet jeg en natt av at en gammel grå dame stod bøyd over sengen og stirret på meg. Jeg ble vel ganske stiv av skrekk og ble liggende å stirre tilbake en stund før jeg skrek høyt og ble trøstet av samboer (hehe). Hun var ikke sint eller ekkel, bare et vanlig gammelt ansikt som så på meg. Vet det bodde en gammel dame der før oss som døde, men om det var henne aner jeg ikke. Så henne heldigvis aldri igjen.

Annonse

Gjest Pricilla

Jo, men hun så jo også dette gamle ekteparet. Hvorfor så ikke hun at det var spøkelser og skrek?

Fordi hun ikke visse at de var spøkelser?? ; ) Kanskje?

Begge ble hengt på torget for 50 år siden, og mannen kjente dem igjen? neida.. aner ikke... bare livlig fantasi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...