Gå til innhold

Litt kinkig.. Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nå nei

Hva ville dere gjort i en slik situasjon.

Har nå - 3 ganger i løpet av 2 dager blitt kjefet ut av en kollega fordi hun tror jeg har noe på gang med en annen kollega.... Vi er gode venner, og det er alt :) Har mann og et barn hjemme, og har null interesse av slike ting. Dessuten er han interessert i min besteveninne.

Men - så er vi nå begynt å få tilbakemeldinger fra andre på at hun driver en "kampanje" mot oss, og påstår at jeg er utro, og at vi har hele tiden hatt noe på gang... Hissige diskusjoner rundt om på avdelingen.. Og vi sitter jo her som noen idioter.. I går kjeftet hun så voldsomt at jeg begynte å grine :( Skummelt hele greia...

Hadde dere bare ventet på at dette skulle gå over, eller ville dere tatt det videre, og prøvd å forsvare dere?! Lurte på å ta en prat med sjefen for å få en slutt på dette....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138577-litt-kinkig-hva-ville-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Har aldri vært i en lignende situasjon, men tror jeg ville bedt om møte med sjefen og tatt med meg både ham og "sladrekjerringen".

spør hva som ligger bak det og si at du ikke finner deg i å bli behandlet på dette fjortisnivået.

Lykke til

Annonse

Gjest mor i juni

Klarer ikke å le av det.. er skikkelig ubehagelig. Ikke noe gøy å bli beskyldt for å være utro! har aldri vært det, og derfor er det så provoserende

Da syns jeg du skal ta det opp. Personlig hadde jeg overhodet ikke funnet meg i noe sånt. Lykke til!! :-)

Gjest sandex

Hun er kanskje sjalu og forelsket i ham?

Kan du ikke bare si at ja - dere står i med hverandre og puler i alle pauser, og hva så?

Det ville iallfall jeg ha gjort.

Jo, det er kanskje en måte å ta det på :) Men dette er en liten plass, og dette er ei "sladrekjerring"... Har sett før hva slike rykter kan føre til, og det er ikke noe hyggelig syn... Man blir frosset ut, og det er ikke noe gøy når man er HELT uskyldig! :)

Jo, det er kanskje en måte å ta det på :) Men dette er en liten plass, og dette er ei "sladrekjerring"... Har sett før hva slike rykter kan føre til, og det er ikke noe hyggelig syn... Man blir frosset ut, og det er ikke noe gøy når man er HELT uskyldig! :)

Ja, men du må jo ikke la henne behandle deg slik. Slå i bordet og fortell henne nøyaktig hva du mener om slik oppførsel.

Klarer ikke å le av det.. er skikkelig ubehagelig. Ikke noe gøy å bli beskyldt for å være utro! har aldri vært det, og derfor er det så provoserende

Hvis du klarer vil jeg si som Babette: Slå i bordet og si ifra om at du ikke finner deg i slik oppførsel. Gjerne mens kollegaene hører på, så får hun smake sin egen metode :)

Eller, som de andre sier: ta det opp med sjefen.

Lykke til!

Kizza1365380506

Jeg hadde konfrontert den det gjelder og spurt hvor hun hadde det ifra og bedt henne slutte å spre slike rykter. Deretter ville jeg bare latt det være og dersom hun ikke ga seg etter det ville jeg evt. tatt det opp med daglig leder. Som regel er det sjalusi/misunnelse som ligger bak.

Jeg har selv vært utsatt for det samme. Vi valgte å overse det men det ødela litt av samholdet vårt i en periode. Men forholdet er nå like godt som det en gang var. Har også opplevd en god kollega bli utsatt for rykteflom hun tok det mye hardere og de har nesten kuttet kontakten.

Synd at enkelte ikke kan forstå at menn og kvinner kan være "bare" gode venner.

Mvh

Har opplevd det samme selv, heldigvis er min mann like "tett" kjent med min manlige kollega, og vet at det bare er tullprat. Så min kollega svarte til en annen kollega - han som ymtet om dette hele tiden, følgende:

(vi kom sammen litt sent til et møte)

"hei, sorry - vi har bare vært en tur og pult! - Ja, og mannen til Fuga og kona mi var også med - vi hadde mølje!" - Greit? :)

Han som hadde ymtet ble helt rar... hehe

Annonse

Gjest sandex

Kanskje du skal fortelle om dette til mannen din før noen andre forteller det til ham.

Da vet han også at det er bare ondsinnet sladder.

Ja da - mannen min har fått hørt hele historien - og er klar for å kaldkvele heile kvinnfolket! :) Han hadde lyst å troppe opp på jobben og ta henne - kraftig.. Han er ingen tøffel han.. Han vet at vi er gode venner - og at det ikke er noe hold i det :)

Ja da - mannen min har fått hørt hele historien - og er klar for å kaldkvele heile kvinnfolket! :) Han hadde lyst å troppe opp på jobben og ta henne - kraftig.. Han er ingen tøffel han.. Han vet at vi er gode venner - og at det ikke er noe hold i det :)

Ville du ikke føle deg mye bedre om du klarte å synge ut overfor sladrekjerringa, rett fram og uten omsvøp, uten å blande inn verken sjefen eller noen andre?

Man er nødt til å sette grenser for slike mennesker.

Sladder, baksnakk og intriger vil vi ikke ha noe av her på arbeidsplassen, du farer med løgner, pass dine egne saker og hopp i dass!

For eksempel.

Tyv tror alle stjeler/ På seg selv kjenner man andre.

M.a.o. Hun har hatt en guttekompis før som hun ikke klarte å ha som bare en venn- ergo kan jo ingen andre klare det heller.

Jeg hadde bare latt være å bry meg, og hvis ikke hun skjerper seg hadde jeg "kalt henne inn på teppet" og sunget ut akkurat hva jeg mente om sladringen hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...