Gå til innhold

Selvtillit, sjalusi, avhengighet og kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er den dame på 40 år, er ikke norsk, men det spiller vel ikke noe forskjell. Saken er at når jeg forelsker meg blir jeg hel dum, avhengig, sjalu, osv. Typen min er blitt mye kaldere i det siste (vi har vært kjæreste på en platonisk måte i ca. et år). Jeg har tatt opp det med han, og han sier at han har det veldig travelt på jobb og har mye annet å tenke på. Dessverre jobber vi sammen og jeg tror at han liker litt en annen nå (men jeg er ikke sikker). Noen gode råd på hvordan jeg kan forsterke min selvtillit og ikke føle meg totalt knust hvis han ikke er oppmerksom med meg? Før var han den søtteste fyr i verden. Jeg tror at han liker meg fortsatt, jeg vil ikke mase på han. Hjelp

Fortsetter under...

Gjest loeleo

Dere er kjærester, på en platonisk måte?? Hvordan går det ann da? Kjærester skal jo kose med hverandre. Ingen som gidder være sammen med noen i et år uten å få kos vel?

Sannsynligvis ser han på deg som en god venninne, er vel sånn dere fungerer om dere ikk har sex osv? Og nå har han kanskje falt for ei anna ei.. som kanskje gir ham litt kos?

fuji1365380447

Det virker som om dere trenger å snakke skikkelig sammen. Er dere for eksepel enige om rammene i dette forholdet? Når du sier at dere har hatt et platonisk forhold, er du sikker på at han oppfatter at dere er kjærester?

Fortell ham om din usikkerhet, og be om å få vite hva han tenker om forholdet.

Det er bedre å vite (uansett om det er positivt eller negativt) enn å gå rundt og lure...

Kanskje det har noe å si at du ikke er norsk? Kanskje dere har svært forskjellige måter å kommunisere på?

Lykke til.

Det virker som om dere trenger å snakke skikkelig sammen. Er dere for eksepel enige om rammene i dette forholdet? Når du sier at dere har hatt et platonisk forhold, er du sikker på at han oppfatter at dere er kjærester?

Fortell ham om din usikkerhet, og be om å få vite hva han tenker om forholdet.

Det er bedre å vite (uansett om det er positivt eller negativt) enn å gå rundt og lure...

Kanskje det har noe å si at du ikke er norsk? Kanskje dere har svært forskjellige måter å kommunisere på?

Lykke til.

Tak, jeg synes du er inne på noe her. rammene er viktige elv om men liker ikke det alltid. Og det at jeg ikke er norsk, han er veldig spesiell på sin måte også.

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du er inne på rett spor når du vil forsøke å få mer trygghet og selvtillit. Menn liker kvinner som vet hva de vil og har mål for livet sitt. Og du blir mer glad og fornøyd selv.

Men å bli sterk og trygg er ikke gjort i en fei. Det er en prosess over tid. Du må på en måte reise innover i deg selv.

Tenk etter hvem du er. Hva styrer deg? Er det andre som mest styrer hva du skal mene og gjøre? Øv deg på å være tydelig og tørre å si hva du mener. Planlegg for eksempel å si hva du tydelig mener en gang i neste uke til kolleger eller til kjæresten. Sjekk hvordan dette virker på deg. Gjør det deg glad og stolt? Bra.

Fyll tiden (dagen din) med mer enn bare jobben og kjæresten. Treff venner og få inntrykk fra andre utenfor forholdet. Det styrker deg som person. Ikke forvent at all lykke skal komme fra kjæresten. Det er en illusjon, og gjelder bare i den aller første forelskelses-tiden.

Kanskje du skal vurdere å kontakte en rådgiver som kan sette deg på sporet i å bli mer glad i deg selv og til å bli mer trygg og selvsikker.

Lykke til!

the far side

Hei!

Du er inne på rett spor når du vil forsøke å få mer trygghet og selvtillit. Menn liker kvinner som vet hva de vil og har mål for livet sitt. Og du blir mer glad og fornøyd selv.

Men å bli sterk og trygg er ikke gjort i en fei. Det er en prosess over tid. Du må på en måte reise innover i deg selv.

Tenk etter hvem du er. Hva styrer deg? Er det andre som mest styrer hva du skal mene og gjøre? Øv deg på å være tydelig og tørre å si hva du mener. Planlegg for eksempel å si hva du tydelig mener en gang i neste uke til kolleger eller til kjæresten. Sjekk hvordan dette virker på deg. Gjør det deg glad og stolt? Bra.

Fyll tiden (dagen din) med mer enn bare jobben og kjæresten. Treff venner og få inntrykk fra andre utenfor forholdet. Det styrker deg som person. Ikke forvent at all lykke skal komme fra kjæresten. Det er en illusjon, og gjelder bare i den aller første forelskelses-tiden.

Kanskje du skal vurdere å kontakte en rådgiver som kan sette deg på sporet i å bli mer glad i deg selv og til å bli mer trygg og selvsikker.

Lykke til!

drit i ka menn vil ha!!! vær den du er!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...