Gjest Svigermor selv? Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Alle må gjærne svare på dette inlegget, men jeg er særlig intresert i guttene sin menig om temaet. Jeg er litt for stor, har en bmi på 24-25 noe som er litt overvekt, langt fra fedme altså. Har vært slit siden kjæresten fant meg, så han har ikke fått seg en "overraskelse" sånn sett. Jeg har ikke kontroll over godteri spisingen min på samme måte som andre. Enten begynner jeg og spiser KJEMPE MYE, klarer ikke slutte før det er tomt eller jeg er blitt kvalm. Ellers spiser jeg ingenting, det klarer jeg uten problemer, men jeg klarer ikke bare smake litt. Han er en smake litt og ofte person og jeg en mye og sjelden, så sånn sett er vi jo veldig forsjellig. I perioder på flere månder har jeg holdt meg unne godterier, chips og brus for å ungå å legge på meg, det gjør meg ingen ting om han spiser rett foran meg da, men det plager han litt at jeg ikke vil ha. Blir litt festbrems om dere skjønner. Så derfor har jeg sluttet med det. Nå har jeg oppdaget at jeg har blitt akkurat som min mor på dette området, hun er nemmelig helt like. Pappa får godterier og hun spiser det opp før han rekker det, for hun er en mye person, og han en litt og litt person. Min kjæreste begynner å bli lei av at jeg spiser godteriet hans, men han kjøper for det meste til seg, jeg deler gjærne det jeg kjøper og har ikke noe mitt og ditt. Det iriterer meg at han ikke vil dele med meg, han vet jo om mine "problemer" på dette området. Jeg har blitt som min mor i en alder av 20 år!!..litt tidlig eller hva. La meg presisere at dette er ikke noe jeg kan noe for, men har prøvd i alle år å forkjempe. Har prøvd det meste fra cla, respetbelagte medisiner, eplecider eddikk til krom. Hva sier dere gutter? Hvordan hadde dere hatt det? Han er slank og vil legge på seg. Jeg tror han hadde likt med bedre om jeg var tynnere, han liker slanke jenter, men han valgte jo meg?? Jeg har hatt en spiseforstylelse, og har prøvd å forklare han om det, men det virker ikke som om han forstår seg på det, og ignorerer det hele. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkoholiker Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Du lider rett og slett av den moderne tids store problem: Sukkeravhengighet! Det er mer vanedannende en narkotika. Slet selv med det samme, men fikk gjort en håranalyse som viste at det var en del mineraler i kroppen som ikke var "i balanse". Ble satt på en 3 mnd kur, og fikk rettet det opp. Behovet for søtsaker ble betydelig redusert. Om jeg får lyst på noe søtt i dag, tvinger jeg meg selv til å spise frukt. Appelsin er det beste synes jeg, siden den er så søt. Da tar det som regel ikke mer enn 10-15 min før suget er borte. Må si at det er en fryd å være kvitt sukkeravhengigheten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/#findComment-867997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wellay Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Først så vil jeg si at du ikke skal stole på BMI, den tar ikke hensyn til at mennesker er forskjellige, dessuten høres det ut som du ser helt middels ut. Men jeg vet hvordan du har det. Og det er ikke lett. Er det bare godteri og snacks som gjør at du ikke kan stoppe.. eller er det vanlig mat også? Du kunne ikke latt kjæresten din hjelpe deg... ved feks. at han doserer for deg hvor mye du får lov å ta fra godteri skåla og at han fjerner skåla når du har tatt dt du får lov ta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/#findComment-868073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ryter Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Herregud skjerp deg da!! Greier du å la være å spise, må du da vel ha såpass selvbeherskelse at du kan spise litt også? Sett fram bare litt da vel og spis opp det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/#findComment-868102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigermor selv? Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du lider rett og slett av den moderne tids store problem: Sukkeravhengighet! Det er mer vanedannende en narkotika. Slet selv med det samme, men fikk gjort en håranalyse som viste at det var en del mineraler i kroppen som ikke var "i balanse". Ble satt på en 3 mnd kur, og fikk rettet det opp. Behovet for søtsaker ble betydelig redusert. Om jeg får lyst på noe søtt i dag, tvinger jeg meg selv til å spise frukt. Appelsin er det beste synes jeg, siden den er så søt. Da tar det som regel ikke mer enn 10-15 min før suget er borte. Må si at det er en fryd å være kvitt sukkeravhengigheten! Stort sett har jeg korntoll over vanlig mat, spiser litt forstore porsjoner kansje, men overspiser sjeldent. Jeg elsker frunkt og gønsaker, spiser mye av det, pluss fisk og annen sunn mat, det er bere godteriene som er problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/#findComment-868564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wellay Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Stort sett har jeg korntoll over vanlig mat, spiser litt forstore porsjoner kansje, men overspiser sjeldent. Jeg elsker frunkt og gønsaker, spiser mye av det, pluss fisk og annen sunn mat, det er bere godteriene som er problemet. Siden det er "bare " godteri som får deg til å miste kontrollen, så tror jeg at jeg ville prøvd å kutte det helt ut. Hadde det vært mat så kunne du jo ikke gjort det liksom. Det er klart man skal ha lov å kose seg, men det ville gjøre det lettere for deg åslippe å føle at du moster kontrollen. Og når du ikke spiser noen ting, så går det jo greit sa du. Etter lang stund så kan du jo prøve forsiktig med littegrann (kjøp bare litt), og se åssen det føles. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/#findComment-869142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei. Jeg kjenner meg veldig igjen i det spisemønsteret du beskriver - jeg er også litt stor, men i god form og spiser ganske sunn mat. Men i perioder er jeg totalt sukkeravhengig, og klarer ikke å stoppe og spise godteri. Du må selv ta ansvar for hva du spiser, og ta et oppgjør med sukkeravhengigheten din. Jeg har slanket meg i et par mnd nå, og i den forbindelse har jeg bestemt meg for å aldri spise godteri igjen. Jeg blir dårlig av sukkeret, får store humørsvningener - alt fra hyper til desperat sint. Jeg har begynt å ta krom, og dette stagger søtbehovet betraktelig. Siden jeg sluttet å spise sukker, har jeg ikke fått et eneste dramatisk blodsukkerfall, der jeg er så sulten at jeg er sint og desperat. Slutt med sukker, og du vil føle deg MYE bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138701-til-guttene-om-mor-godterier-og-slanking/#findComment-869195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.