Gå til innhold

Skal jeg holde på det gamle eller ta en ny vei?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinnekvinne

Jeg er en jente på 25, som har vært sammen med en gutt i snart 7 år. I fjor valgte han å søke på en spesiell skole i ulandet. Han viste det var vanskelig å komme inn på denne skolen, så han fortalte meg at det sikkert ikke ble noe av, men han kom inn på skolen og flyttet i sommer. Her hvor jeg har bodd har jeg for ca 6mnd siden møtt en annen gutt. Denne gutten er helt fantastisk med så mange gode egenskaper.

Nå som tiden har gått har jeg blitt mer og mer glad i denne nye gutten. Men når jeg ser denne gutten jeg egentlig er sammen med skjønner jeg at jeg ikke klarer å miste han. Har nå kommet i en situasjon der jeg ikke forstår hva som er riktig og gjøre. Når jeg tror jeg forstår hva som er lurt å gjøre klarer jeg ikke å få det gjort. De er begge to personer jeg vet jeg vil få det godt sammen med. Men tror jeg på mange måter vil få det bedre med denne nye gutten. Han i utlandet er veldig opptatt av karriere noe som kan bli litt tungt til tider. Hadde han valgt å bli her hos meg istedenfor å flytte hadde jeg ikke ville hatt en annen. Grunnen er at jeg bare har hatt denne ene og har alltid tenkt at jeg har det bra sammen med han.

Denne gutten jeg har møtt har jeg holdt skjult, men ikke for familien min. Han nye synes jeg skal gjøre det slutt med han i utlandet og fortelle at jeg har møtt en ny. Jeg føler at jeg ikke vil fortelle han om dette her. Jeg har prøvd å gjøre det slutt noen ganger mens han har vært i utlandet. Men hver gang synes jeg det blir forferdelig å klarer ikke å fullføre det på en ordentlig måte. Lurer på om grunnen til at jeg har gjort det slutt bare er fordi jeg føler på det at jeg har holdt skjult en annen gutt. Jeg er vel kanskje da ikke klar for å gjøre det slutt? Men føler jeg må ta et valg nå. Dette å holde på slik jeg har gjort er ikke bra i lengden.

Håper du kan hjelpe meg!

Fortsetter under...

så du er sammen med to stykker?

dårlig gjort det, overfor begge guttene! det du må gjøre er å velge. kan ikke få både i pose og sekk.

Vet du ikke at dette kommert til å såre noe alvorlig? eller hva om han har gjort det samme som deg? Hva hadde du følt da?

Hadde jeg vært i et forhold i syv år, hadde ærlighet vært et av hovedindigrensene i forholdet... noe som tydligvis ikke har vært et hos dere...

Vet du ikke at dette kommert til å såre noe alvorlig? eller hva om han har gjort det samme som deg? Hva hadde du følt da?

Hadde jeg vært i et forhold i syv år, hadde ærlighet vært et av hovedindigrensene i forholdet... noe som tydligvis ikke har vært et hos dere...

ehm, kremte kremte

ikke kjeft på meg da

*snufs*

ehm, kremte kremte

ikke kjeft på meg da

*snufs*

Hva annet hadde du ventet her på DOL?

Er ikke meningen å være krass, MEN jeg er IMOT utroskap... og det er jo nettopp det du holder på med...

Og å få i pose og sekk er sjeldent det skjer!

Om jeg hadde vært deg hadde forholdet vært avsluttet FØR jeg hadde startet på et nytt...

Kjæresten din i utlandet har vel krav på ærlighet? eller?

Skjønner at dette kan være vanskeligt å få sagt, men HALLO så mye bedre...

Du stanser jo han i å finne en å dele fremtiden med, a han fortsatt tror at han kun har deg!!!

Tenke med hodet også avogtil og ikke bare følelsene!!

Er ikke meningen å være krass, MEN jeg er IMOT utroskap... og det er jo nettopp det du holder på med...

Om jeg hadde vært deg hadde forholdet vært avsluttet FØR jeg hadde startet på et nytt...

Du stanser jo han i å finne en å dele fremtiden med, a han fortsatt tror at han kun har deg!!!

jeg er cecily og ikke kvinnekvinne. kjeft på henne i stedet c",)

Annonse

ikke fått sove i det hele tatt i natt eller? banke de ungene som har festet rundt deg c",)

var ikke det deg, forresten? på studenthjemmet? med oppgave?

Gjest kvinnekvinne

så du er sammen med to stykker?

dårlig gjort det, overfor begge guttene! det du må gjøre er å velge. kan ikke få både i pose og sekk.

Vet det er slemt for dem begge. Men det har ikke vært lett å leve alene etter at han dro til utlandet og jeg følte han valgte meg vekk. Har også prøvd mange ganger å fortelle til han nye at jeg ikke kan fortsette å treffe han. Men det har ikke vært så enkelt. Jeg har faktisk dårlig samvittighet for dem begge. Det er jeg som skal leve med det, så jeg mener den verste straffen har jeg selv.

Vet det er slemt for dem begge. Men det har ikke vært lett å leve alene etter at han dro til utlandet og jeg følte han valgte meg vekk. Har også prøvd mange ganger å fortelle til han nye at jeg ikke kan fortsette å treffe han. Men det har ikke vært så enkelt. Jeg har faktisk dårlig samvittighet for dem begge. Det er jeg som skal leve med det, så jeg mener den verste straffen har jeg selv.

det har du nok.

men du _må_ jo velge en eller anne gang da. ikke bra for deg heller. tror ikke det blir lettere om du venter heller.

om du ble såret fordi han valgte skole fremfor å bli med deg, så slår du opp med ham, eller prater ordentlig ut. det er ikke pent å date to stykker, selv om den nyeste vet om den gamle.

Gjest kvinnekvinne

Vi har alltid vært ærlige mot hverandre. Jeg var ærlig mot han når han dro om at dette ikke kom til å bli lett for meg. Dette fortalte jeg før jeg traff han andre. Vet jeg har gått langt. Det er grunnen til at jeg trenger litt hjelp om hva jeg skal gjøre. Ikke om hvor slem jeg er. Jeg har alltid vært trofast, og har ikke ønsket dette selv om jeg er fullt klar over at det er min feil.

Gjest kvinnekvinne

Vet jeg ikke kan få i både pose og sekk. Selvfølgelig må jeg ta et valg nå. Det er det jeg ønsker å kunne få litt hjelp til.

ehm, kremte kremte

ikke kjeft på meg da

*snufs*

Nei du har vel ikke gjort noe galt:) Er bare sååå imot utroskap.... brendt barn skyr ilden vet u....

Sovet i natt... ehee... har blitt lite søvn i det siste, litt forskjellige døgnrytmer her på huset, men når det er de samme personene om og om og om igjen går det å bli lei sant?

å da spesiellt når du bor vegg i vegg, og samtaler som ikke burde overhøres høres like godt som om du skulle sittet der selv.... Har en del historier som kunne ha blitt fortalt, som jeg ikke forteller.... kjenner jo folk da;)

Så nå når her har blitt stille.... *hirrhirr* har jeg sterioen på fullt, fordi hode mitt akkurat nå er ikke så produktiv til å skrive oppgave i ØKONOMI.... herregud jeg sliter.... med agglomerasjoner (et ord jeg forresten ikke greier å uttale), klynger,definisjon av økonomisk vekst osv osv....

Nei du har vel ikke gjort noe galt:) Er bare sååå imot utroskap.... brendt barn skyr ilden vet u....

Sovet i natt... ehee... har blitt lite søvn i det siste, litt forskjellige døgnrytmer her på huset, men når det er de samme personene om og om og om igjen går det å bli lei sant?

å da spesiellt når du bor vegg i vegg, og samtaler som ikke burde overhøres høres like godt som om du skulle sittet der selv.... Har en del historier som kunne ha blitt fortalt, som jeg ikke forteller.... kjenner jo folk da;)

Så nå når her har blitt stille.... *hirrhirr* har jeg sterioen på fullt, fordi hode mitt akkurat nå er ikke så produktiv til å skrive oppgave i ØKONOMI.... herregud jeg sliter.... med agglomerasjoner (et ord jeg forresten ikke greier å uttale), klynger,definisjon av økonomisk vekst osv osv....

uff, da.

stakkars!

sender over gode tanker og tålmodighetsvibber.

c",)

Annonse

Vi har alltid vært ærlige mot hverandre. Jeg var ærlig mot han når han dro om at dette ikke kom til å bli lett for meg. Dette fortalte jeg før jeg traff han andre. Vet jeg har gått langt. Det er grunnen til at jeg trenger litt hjelp om hva jeg skal gjøre. Ikke om hvor slem jeg er. Jeg har alltid vært trofast, og har ikke ønsket dette selv om jeg er fullt klar over at det er min feil.

Skjønner jo selvsagt at dette er vanskeligt, men ærlighet er det beste uansett...

Og det er heller ikke lett å gjøre dette pr brev, email og tlf.

Men det bør gjørest raskt som f...

Det er da for ditt eget beste ikke sant, du får lettet skuldrene dine, og gå videre, det samme får han, han får komt seg gjennom dette uten den STØRSTE tanken på svik...

Om dette hadde vært motsatt at du var gutt og han kvinne...

Hva hadde du fortalt venninnene dine " denne drittsekken som jeg har vært sammen med i 7 år, viser seg å være like drittsekk som alle andre" osv osv... du vet da hvordan vi kvinner er...

Men det er bare du som kan vite svaret som er rett for deg.

Gjest Lonkil

Dersom du elsker han du har vært sammen med i 7 år sier jo det ganske mye. Enkelte føler jo at de vokser fra hverandre med årene og velger derfor å gå i nye retninger.

Det at han gamle tar studier seriøst burde jo være positivt vel så mye som negativt?

Du er ikke den første jenta jeg kjenner som fort treffer nye gutter når avstand inkluderes i forholdet. Du må velge, har heller ikke sansen for det at du lurer begge.

Du må ta dine egne valg, men jeg har aldri holdt ut 7 år med et annet menneske - det er en prestasjon jeg ser opp til :)

Gjest kvinnekvinne

Dersom du elsker han du har vært sammen med i 7 år sier jo det ganske mye. Enkelte føler jo at de vokser fra hverandre med årene og velger derfor å gå i nye retninger.

Det at han gamle tar studier seriøst burde jo være positivt vel så mye som negativt?

Du er ikke den første jenta jeg kjenner som fort treffer nye gutter når avstand inkluderes i forholdet. Du må velge, har heller ikke sansen for det at du lurer begge.

Du må ta dine egne valg, men jeg har aldri holdt ut 7 år med et annet menneske - det er en prestasjon jeg ser opp til :)

Takk for et bra innlegg! Jeg vet at det ikke er bra det jeg driver med.

Ja, det at han tar studiene seriøst er også noe jeg liker veldig godt ved han. Selv om jeg føler det går utover meg av og til.

Vil også si han nye vet om han jeg er sammen med, så han har visst alt hele tiden. Har vært helt ærlig med han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...