Gå til innhold

Dette må jeg ha et svar på...

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg ser temaet er diskutert flere steder, men jeg føler jeg trenger å få klarhet i dette.

Jeg tror de fleste gutter/menn har opplevd å bli avvist av ei jente. Da får man som regel en relativt diffus avvisning, de skylder som regel på omstendighetene, får å ikke såre typen. De kan ikke bli sammen fordi "jeg er ikke klar for noe nytt forhold", "jeg vil ikke såre x" etc.

Jeg opplevde akkurat det samme for ikke lenge siden. Vi har blitt ganske godt kjent med hverandre, og hun sier at hennes største indre kvalitet er at hun er ærlig. Jeg tror henne på det, fordi hun virker som en person til å stole på.

Når hun avviste meg siste gangen, så fikk jeg disse "vanlige" omstendighetene som begrunnelse. Jeg ba henne flere ganger om å være ærlig, og si hvis ifra jeg ikke var hennes "type", men gang på gang fikk jeg omstendigheter til svar. "x-typen og jeg er fortsatt gode venner, så jeg vil ikke såre han". Til slutt sa hun at jeg var for ordentlig for henne, men da var det mer på denne måten: "ja, nå vet jeg det, du er for ordentlig for meg!". Det var ikke: "ok, du skal få sannheten....".

Det inntrykket jeg satt igjen med var at hun bare fant på noe for å tilfredsstille mitt krav om ærlighet.

Hvis hun påstår ærlighet er hennes sterkeste side, hvorfor ikke si det som det er??

Er hun uærlig mot meg, eller skal jeg tro på dette med omstendigheter??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13874-dette-m%C3%A5-jeg-ha-et-svar-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opllevd et par personer som har sagt at "meg kan du virkelig stole på". Men tror du det? Begge har sagt ting de har LOVET MEG de ikke skulle si til noen. Så jeg stoler ikke på folk som sier de er til å stole på. Så om hun sier hun er så ærlig, så tror jeg ikke at jeg ville stolt fullt ut på det.

Gjest (Anonymous)

Jeg har opllevd et par personer som har sagt at "meg kan du virkelig stole på". Men tror du det? Begge har sagt ting de har LOVET MEG de ikke skulle si til noen. Så jeg stoler ikke på folk som sier de er til å stole på. Så om hun sier hun er så ærlig, så tror jeg ikke at jeg ville stolt fullt ut på det.

Hun kom ikke akkurat bort til meg og sa "meg kan du virkelig stole på", på den sleipe måten mange forestiller seg nå. Jeg spurte henne om hva hun synes var hennes beste indre kvaliteter, og hun spurte meg om det samme.

Hun er selvfølgelig ingen helgenen, men jeg tror faktisk hun er til å stole på.

Gjest bare venn?

Hun kom ikke akkurat bort til meg og sa "meg kan du virkelig stole på", på den sleipe måten mange forestiller seg nå. Jeg spurte henne om hva hun synes var hennes beste indre kvaliteter, og hun spurte meg om det samme.

Hun er selvfølgelig ingen helgenen, men jeg tror faktisk hun er til å stole på.

Er nettopp blitt separert, er ikke flyttet helt enda, men allerede nå er det en som er veldig pågående og jeg føler det som om han vil mere enn bare vennskap. Det er vanskelig å si noe uten å såre, og da er det lett å ty til forklaringer som du beskrev.

I mitt tilfelle så vil jeg ikke ha noe annet enn vennskap med vedkommede, men å si det uten å såre er vanskelig.

Kanskje hun også bare vil ha deg som en venn.

Ikke mas for mye, ta heller tiden til hjelp, ellers så kan du risikere å miste vennskapet også....

Gjest (Anonymous)

Er nettopp blitt separert, er ikke flyttet helt enda, men allerede nå er det en som er veldig pågående og jeg føler det som om han vil mere enn bare vennskap. Det er vanskelig å si noe uten å såre, og da er det lett å ty til forklaringer som du beskrev.

I mitt tilfelle så vil jeg ikke ha noe annet enn vennskap med vedkommede, men å si det uten å såre er vanskelig.

Kanskje hun også bare vil ha deg som en venn.

Ikke mas for mye, ta heller tiden til hjelp, ellers så kan du risikere å miste vennskapet også....

Det har ingenting å si om en skylder på omstendighetene eller ei!! Jeg blir like såret/skuffet uansett, derfor vil jeg heller at hun sier sannheten!!!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Anonymous!

Godt nytt år!

Jeg tror det kan være minst to grunner til at du får et utydelig svar fra hun som avviser deg.

Den første er at hun ikke selv er sikker på hva hun vil og ikke vil. Da blir meldingene hun sender til deg like usikre.

Den andre grunnen kan være at hun ikke ønsker å binde seg, i redsel for å kunne bli avvist. Men det er for tøfft for henne å si, for da må hun kanskje inn på tema trygghet /utrygghet i sitt liv. Og der vil hun antakelig bestemme selv.

Jeg synes ikke du skal tro at hun er uærlig ved å svare som hun gjør. Hun slipper deg bare ikke helt inn.

Kan du heller respektere svaret hun gir og evt. spørre om hun vil snakke mer om det? Sier hun nei, vil jeg råde deg til å stoppe der. Da kan du muligens få henne i dialog igjen.

Annonse

Jeg tror at mange jenter sier at "selvfølgelig er vi ærlige og sier det vi mener, hadde meg ment at jeg ikke vil bli kjent med deg, hadde jeg sagt i fra". Men det virker veldig ofte som at når det kommer dit hen at de skal si at de er uinteressert så tør de ikke å si i fra, men kommer med alle disse unnskyldningene..... Klarer liksom ikke å være så ærlige som de sier at de er. Ofte så kommer de med sånne ord, men handlingen og oppførselen dems tyder derimot på at de ikke er interessert.... men det er vel det at "Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus"....

Uansett, EN gang har jeg opplevd at ei jente har sagt rett ut at hun ikke var interessert.... De satte jeg pris på, hadde andre jenter også gjort det kunne vi sluppet unna mange misforståelser...

Gjest (Anonymous)

Hei Anonymous!

Godt nytt år!

Jeg tror det kan være minst to grunner til at du får et utydelig svar fra hun som avviser deg.

Den første er at hun ikke selv er sikker på hva hun vil og ikke vil. Da blir meldingene hun sender til deg like usikre.

Den andre grunnen kan være at hun ikke ønsker å binde seg, i redsel for å kunne bli avvist. Men det er for tøfft for henne å si, for da må hun kanskje inn på tema trygghet /utrygghet i sitt liv. Og der vil hun antakelig bestemme selv.

Jeg synes ikke du skal tro at hun er uærlig ved å svare som hun gjør. Hun slipper deg bare ikke helt inn.

Kan du heller respektere svaret hun gir og evt. spørre om hun vil snakke mer om det? Sier hun nei, vil jeg råde deg til å stoppe der. Da kan du muligens få henne i dialog igjen.

La meg si det sånn: Den siste gangen hun avviste meg, sa hun rett ut at hun ikke var interessert i meg som noe mer enn en venn. Når jeg spurte om hvorfor, fikk jeg disse utydelige svarene (omstendigheter). Fikk liksom inntrykk av at det kunne ha blitt noe, hadde det ikke vært for ditt og datt.

Det har ingenting å si om en skylder på omstendighetene eller ei!! Jeg blir like såret/skuffet uansett, derfor vil jeg heller at hun sier sannheten!!!

Det virker da som hun har vært

ganske oppriktig mot deg.At du

venter et mer detaljert svar,er

faktisk ditt problem.At du blir

såret,er dessverre noe vi alle

blir når vi ikke får de positive

svar vi ønsker fra en vi er for-

elsket i.Kanskje er dine krav

til detaljer faktisk med på å

skremme henne litt.Livet er ikke

alltid slik vi ønsker det, og

det er heller ikke vi selv og

våre medmennesker.Ærlighet fra

seg selv og andre er ikke lett,

og slett ikke når en ser de sårede øynene.Dessuten kan følelsene være blandete.Hva om

du tenkte mer over hvordan du

vil leve livet,gjøre,bo m.m.Da

kan det være etter hvert mer av-

klarende om du finner en som

kan tenke seg å leve parallet

med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...