Gå til innhold

Farris og lign. smaker vondt!

Anbefalte innlegg

Gjest Brus med smak

Uff, Farris og lignende smaker vondt. Det er jo bare vann med noe kullsyre i. Smaker like ille som når jeg laget brus, uten tilsatt smak, med brusmaskinen min i 70-årene :) Går det virkelig an å like Farris, og tilsvarende? - Det er da mye bedre med en Cola eller lignende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138752-farris-og-lign-smaker-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, farris smaker pyton, skjønner ikke at folk klarer å drikke det. Men hver sin smak. Selv prøver jeg å unngå alle kullsyreholdige drikker (farris inkl) utenom i helgene, ikke bra for tennene. Dessverre, for brus er godt.

Farris er uten den skadelige syren og ufarlig for tennene. Gjelder også de som inneholder noen dråper sitron el.l. som smakstilsetning.

Liker egentlig bare den med ferskenfarget etikett, den er smakstilsatt med noe.

Den kjøper jeg ofte om sommeren, som drikke til middag f eks, istedenfor saft.

Men ellers så liker jeg brus mye bedre.

Og eplemost! Det er kjempegodt, og til og med uten sukker!

Annonse

Jeg synes Farris er kjempegodt til mat. Hvis man bare skal drikke er brus bedre, men brus blir altfor søtt å drikke til mat, synes jeg. Blir ikke utørst av å drikke søtt.

Men du drikker jo aldri brus, Babette. Eller nesten aldri. Det er sant. Jeg drikker mest øl. Og tonic med litt gin i.

Helt enig, farris smaker pyton, skjønner ikke at folk klarer å drikke det. Men hver sin smak. Selv prøver jeg å unngå alle kullsyreholdige drikker (farris inkl) utenom i helgene, ikke bra for tennene. Dessverre, for brus er godt.

kullSYRE er ikke SYRE som angriper tennene ;:)

Kullsyre er luftbobler, enkelt forklart :)

FruktSYRE som i juice gjør det...

Gjest malun

Farris er ikke skadelig for tennene.

Vi drikker det vi har valgt å kalle for Englebrus vi. Det er en 50-50 blanding (eller etter ønske/ smak) av eplejuice og farris. Kjempedigg. Bruk juice og ikke nektar pga sukkerinnhold.

Den blandingen er kjempegod!

Det er en slager her også, spesielt om sommeren. :)

Annonse

Gjest Lonkil

Jeg drikker også helst vann eller farris. Har ikke sansen for å drikke sukkerlake (som jo brus kan sies å være ettersom den vanligvis har mellom 60 og 90% sukker).

Drikk helmelk en stund og du vil synes skummet melk smaker vann. Drikk skummet og du synes helmelk smaker fløte. Tror alt dreier seg om hva dine smaksløker er vant til.

Synes ikke at farris etc er vondt, men skjønner ikke vitsen med å betale dyre dommer for vann med futt i når vanlig kaldt vann smaker så mye bedre!! :-))

Her kommer en grunn:

Hvis du skal spise en matrett med loff/brød til, går det ikke an å drikke vann til. Farris, derimot, går fint. Vann og brød er pyton sammen.

Det brukes vel ikke i kasjotten lenger, heller. Der får de sikkert pizza fra Peppes levert på døra. Med Cola light til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...