midt i livet Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Mannen min og jeg er nettopp passert 50 og har vært gift i 25 år. Føler at hans sex-behov er så mye større enn mitt. Uansett om vi elsker sjelden eller ofte, så onanerer han til stadighet. Om vi har samleie den ene natten så må han onarere den neste natten. Trodde at hvis man hadde et normalt samliv så ville behovet for å onanere avta litt. Savner også veldig en trygg og god nærhet, få ligge på armen hans av og til uten at han tenker samleie automatisk. Rekker liksom aldri å få tid til å savne sexen siden han har så stort sexbehov. Føler jeg rømmer unna. Har de siste årene jobbet på natta, ca. 10 netter pr. mnd. Det er så vidunderlig å komme hjem til ei tom seng hvor ingen forventer noe av meg. Men samtidig så får jeg jo dårlig samvittighet og det er ganske plagsomt. Sant må sies - jeg har en veldig snill mann og jeg har ingen grunn til å tro at han ikke er glad i meg eller at han er utro. Han onanerer ikke så jeg ser det, men innrømmer at det skjer til stadighet, også om han må overnatte ei natt eller to på hotell iforbindelse med jobben. Er det normalt at sexbehovet er så stort? Hvis dette er normalt så skal jeg nok klare å akseptere det. Men jeg føler at det ødelegger for litt god og trygg nærhet uten sexpress. Vi har snakket om det mange ganger og det er alltid jeg som må ta det opp - det at jeg savner så å kunne ligge inntil ham uten at det forventes noe av meg. Så har vi prøvd da, men det funker bare ikke. Han blir jo opphisset og så ønsker jeg ikke å være ei "snerpe" som snur ryggen til. Om jeg får orgasme eller ikke, så pleier jeg alltid si at "bare kom inn i meg du da". Er redd for å være med på å hisse ham opp for så å trekke meg unna. Men om han må sovne med en ståpikk av og til så er det vel ingen som har dødd av den grunn. Hjelp oss med noen gode råd som kan gi et bedre sexliv. Jeg vil også la mannen min lese dette innlegget. Vi har vært enige om å forsøke å få hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg tenker: Vær glad du har mulighet/en viril mann. Normalt eller ei å onanere ofte: for ham er det reelt behov (ev. et uttrykk for andre utilfredsstilte behov). Kanskje kan han onanere litt på dagtid slik at han ikke er så klar om kvelden? Og du kan trygt si nei uten å føle deg som "ei snerpe". Dine behov (om å ikke ville ha sex) er like viktige som hans behov om å ville ha (alt situasjonsbetinget). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-868657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvorfor i alle dager? Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Syntes begge burde jenke seg til hverandre når det gjelder dette. Når det gjelder han,så syntes jeg det er viktig å av og til bare ligge å kose uten samleie, og at han bør akseptere at du ikke vil noe mer. Men samtidig så er det ikke til å unngå at han blir opphisset av deg, så dette skal du ikke ta ille opp når han blir det. Aksepter det og la ham få lov å onanere og ha denne nytelsen i fred. Hvorfor egentlig bry seg? Og hvorfor kan han ikke onanere selv når du er der? Dere har deres behov i større eller mindre grad, så her er det viktig å ta hensyn til hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-868933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solgunn8 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 selv om man onanerer er det kanksje ikke sex og nærhet han vil ha. kanskje han bare vil ha en orgasme før man sovener ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-869076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja takk, begge deler Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Vil bare si at det er helt normalt å onanere selv om man har et godt sexliv. Min erfaring er at orgasmene føles anderledes når man onanerer enn når man har samleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-869395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei! Klokt av dere å ta dette opp sammen. Det er det mye håp i. For er det noe som er viktig for et godt samspill i samlivet med partneren så er det nettopp å være sammen om det. Men det jeg får sagt på noen få linjer her, er neppe nok til å løse problemet. Tenk over om dere vil ta en time eller to hos en samlivsrådgiver. Det er viktig å forklare hverandre, mer enn på to minutter, hva hver av dere har behov for og savner hos den andre. Ellers mener jeg at onani hverken er farlig eller skadelig. Det høres ikke ut at til mannen din "misbruker" deg med sin onani. Han føler vel et behov for å få ut spenning og utløsning. Ikke noe galt i det. Sunt er det også. Men det høres ut som om du knytter hans onanering til dine savn om armkrok og kos, og at når du ikke orker samleie tør du ikke ha kroppskontakt med ham fordi det kan tenne ham. Huff. Dette må dere få klaret opp i. Og dette må dere snakke mer om. Sex er mye mer enn samleie. Det er klemming og klapping, eller å se en god film sammen arm i arm påp kino eller foran TV. Det er nytelse med mat og spising sammen, eller turer og friluftsliv sammen, osv. Hvis du skal porsjonere ut næthet til mannen din bare når du ønsker samleie, blir det anstrengende og lite lidenskapelig. For dere begge. Snakk om dette, og planlegg for eksempel sex med samleie et par ganger i uken, hvis dere begge vil det. Eller en gang, for deg som nå trenger mer sensuelle opplevelser med din mann. Vær åpen om dine behov. Hverken du og eller mannen er unormale. Men du må være mer tydelig og bestemt på hva du ønsker og hva du ikke vil godta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-873375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor i juni Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei! Klokt av dere å ta dette opp sammen. Det er det mye håp i. For er det noe som er viktig for et godt samspill i samlivet med partneren så er det nettopp å være sammen om det. Men det jeg får sagt på noen få linjer her, er neppe nok til å løse problemet. Tenk over om dere vil ta en time eller to hos en samlivsrådgiver. Det er viktig å forklare hverandre, mer enn på to minutter, hva hver av dere har behov for og savner hos den andre. Ellers mener jeg at onani hverken er farlig eller skadelig. Det høres ikke ut at til mannen din "misbruker" deg med sin onani. Han føler vel et behov for å få ut spenning og utløsning. Ikke noe galt i det. Sunt er det også. Men det høres ut som om du knytter hans onanering til dine savn om armkrok og kos, og at når du ikke orker samleie tør du ikke ha kroppskontakt med ham fordi det kan tenne ham. Huff. Dette må dere få klaret opp i. Og dette må dere snakke mer om. Sex er mye mer enn samleie. Det er klemming og klapping, eller å se en god film sammen arm i arm påp kino eller foran TV. Det er nytelse med mat og spising sammen, eller turer og friluftsliv sammen, osv. Hvis du skal porsjonere ut næthet til mannen din bare når du ønsker samleie, blir det anstrengende og lite lidenskapelig. For dere begge. Snakk om dette, og planlegg for eksempel sex med samleie et par ganger i uken, hvis dere begge vil det. Eller en gang, for deg som nå trenger mer sensuelle opplevelser med din mann. Vær åpen om dine behov. Hverken du og eller mannen er unormale. Men du må være mer tydelig og bestemt på hva du ønsker og hva du ikke vil godta. "Sex er mye mer enn samleie. Det er klemming og klapping, eller å se en god film sammen arm i arm påp kino eller foran TV. Det er nytelse med mat og spising sammen, eller turer og friluftsliv sammen, osv." Ja, da hadde vi sex i full offentlighet på søndag da, på 7 rad på Klingenberg kino. Sex er mye mer enn samleie ja, men sex er da ikke å gå på kino eller å se på TV!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-873384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onanisten Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Dette er en velkjent problemstilling også her hos oss...jeg ønsker meg mye mer sex...min samboer ønsker seg "bare" mye mer nærhet. Derfor gjør jeg som din mann, midt i livet, jeg onanerer. Til tider daglig, andre ganger noe sjeldnere. Men dette er frustrerende, både for meg og min samboer, hun får som du sier "dårlig samvittighet" og jeg får noen ganger, ikke alltid, litt skyldfølelse. Men jeg opplever også at hun noen ganger registrerer at mitt behov praktisk talt er sprengende, og da hender det seg at hun kommanderer meg av med buksa og hjelper meg oralt. I det det går for meg er det helt fantastisk, men etterpå får jeg en slags skyldfølelse, for jeg merker at det egentlig ikke er slik hun har lyst til å gjøre det, selv om det er hun som gjør det slik. Verden er ikke lett. Verken for mann eller kvinne tror jeg. "Problemene" om kveldene har vi løst på den måten at vi svært ofte ligger på hvert vårt rom og det fungerer faktisk ganske bra. Hun får sove i fred og jeg kan onanere i fred. En ting jeg har lurt mye på i det siste er en del av det samme problemet. Jeg har oppdaget internettet og bruker det ganske ofte. Har også tatt i bruk et kamera og utveksler da levende bilder med andre (kvinner eller par). Der kan man gjøre hva som helst og være anonym. Og, jeg vil legge til det at når jeg onanerer foran kameraet sammen med en ukjent kvinne så er det min samboer jeg ser for meg i det andre kameraet. Er jeg utro da? Jeg mener selv at jeg ikke er det, men det hadde vært artig å høre andre synspunkter på dette. Det hører med til historien at min samboer ikke vet at jeg bruker kameraet, men hun er selvfølgelig klar over at jeg onanerer mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138770-onani/#findComment-879184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.