Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den ene hannkatten min (snart 2 år)lå på trappa i ettermiddag, og orket ikke engang å reise seg for å komme inn (han pleier normalt å mjaue høyt og tydelig, og smette inn fortere enn svint). Han er veldig slapp, og har ikke spist eller drukket siden han kom inn (veldig unormalt). Vi satte frem melk til ham, men selv den ville han ikke ha (ekstremt unormalt - melk får han jo "aldri")

Det virker ikke som om han har vondt noe sted (tenkte kanskje han var blitt påkjørt eller noe) - og ikke er han varm på snuten.

Men NOE er galt!

Tenkte jeg skulle ta ham med til dyrlegen når de åpner i kveld, men inntil da

- er det noen som vet hva dette muligens kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138793-noen-med-peiling-p%C3%A5-katt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg vet ikke hva det kan være dessverre, vil bare si at melk er gift for katter om de ikke er vandt til det. Isåfall må den vannes godt ut.

Synes så synd på katten din, kanskje den har spist noe den ikke har tålt.

Lykke til hos legen da!!

Mvh

Jeg har tatt en rask titt i et par kattebøker jeg har og det står ingenting om akkurat hva det kan være, bare at dårlig matlyst ofte er det første symptomet på at katten er syk, selv om det også kan være helt harmløst. Du kan vente litt, men hvis katten ikke har spist på et par dager bør den tas med til dyrlegen.

Jeg har tatt en rask titt i et par kattebøker jeg har og det står ingenting om akkurat hva det kan være, bare at dårlig matlyst ofte er det første symptomet på at katten er syk, selv om det også kan være helt harmløst. Du kan vente litt, men hvis katten ikke har spist på et par dager bør den tas med til dyrlegen.

Har ikke kattebur (står nå øverst på handlelisten), så jeg pakket den inn i et teppe og tenkte det skulle gå bra. Men katten fikk jo panikk når den skjønte vi var på vei inn i en bil, så her sitter jeg med plaster på :)

Ble enig med sjåføren om at jeg skulle se det an, hvis den ikke er bedre/har spist/drukket i morgen, skaffer jeg meg et bur og tar den med meg da.

Er det så at katter kan få influensa? Vet du (står det noe i bøkene dine) om de da trenger behandling?

Takk for svar!

Jeg vet ikke hva det kan være dessverre, vil bare si at melk er gift for katter om de ikke er vandt til det. Isåfall må den vannes godt ut.

Synes så synd på katten din, kanskje den har spist noe den ikke har tålt.

Lykke til hos legen da!!

Mvh

De er "vant" til det i den grad at de får litt ost og rester av fiskeboller i hvit saus. Teller det? :)

Den andre katten ble jublende glad da han fant skålen med melk. Den andre har gjemt seg under et møbel og ligger der og ser molefunken ut :(

Helt utrolig - det er liksom bare en katt, men det blir nesten som en baby lell.. Får så vondt av ham, stakkar!

Gjest what the...

Har ikke kattebur (står nå øverst på handlelisten), så jeg pakket den inn i et teppe og tenkte det skulle gå bra. Men katten fikk jo panikk når den skjønte vi var på vei inn i en bil, så her sitter jeg med plaster på :)

Ble enig med sjåføren om at jeg skulle se det an, hvis den ikke er bedre/har spist/drukket i morgen, skaffer jeg meg et bur og tar den med meg da.

Er det så at katter kan få influensa? Vet du (står det noe i bøkene dine) om de da trenger behandling?

Takk for svar!

Katter kan få influensa hvis de ikke er vaksinert mot det.

Behandling etter utbrudd vet jeg ikke noe om.Desverre.

Annonse

Kizza1365380506

De er "vant" til det i den grad at de får litt ost og rester av fiskeboller i hvit saus. Teller det? :)

Den andre katten ble jublende glad da han fant skålen med melk. Den andre har gjemt seg under et møbel og ligger der og ser molefunken ut :(

Helt utrolig - det er liksom bare en katt, men det blir nesten som en baby lell.. Får så vondt av ham, stakkar!

Klart han blir som en baby. Vi er jo glad i dyra våre.

Hør med dyrlegen om det med melken når du først er der. Kanskje vår har overdrevet.

Mvh

Kan jo være han har spist noe han ikke har tålt... en mus kansje... noen katter kan bli skikkelig dårlige etter å ha spist mus...

Er han kastrert?

Merker du om han går på do normalt? altså får han ut noe?

dette var tilfellet med min Mio, da han fikk nyresten, han var slapp og tufs...

Men om du ser han på øynene og det brune som er rundt øynene er lenger ute enn normalt er det noe galt med magen, sa en vetrinær til meg en gang, om pelsen også er tufs kan det være noe influensa greier, som forøvrig kan bli til noe værre... ta ham med til dyrlegen i morgen du!

Med bur vel og merke;)

Gjest DOL-fan

Takk for svar!

Hvordan går det med katten? Vår lille fikk lungebetennelse. Han var så slapp, orket ingenting, hadde pustelyder, og feber. Fikk antibiotikakur, og er nå verre enn verst. HELT frisk..:-)

Håper din pus blir frisk og fin igjen.

Hvordan går det med katten? Vår lille fikk lungebetennelse. Han var så slapp, orket ingenting, hadde pustelyder, og feber. Fikk antibiotikakur, og er nå verre enn verst. HELT frisk..:-)

Håper din pus blir frisk og fin igjen.

Han puster fint, men er fremdeles slapp. Prøvde seg i matskåla (fant frem boksematen...) - men fikk ikke i seg noe.

Tror han har litt feber, han var i alle fall varm i natt.

Men han er ikke verre i dag enn i går - likefullt - hvis han ikke tar til seg hverken vått eller tørt, bør jeg vel ta ham med til veterinæren i dag, før han tørker ut, stakkar!

*bekymret*

Så koselig med omtanke for katten min!!

Kan jo være han har spist noe han ikke har tålt... en mus kansje... noen katter kan bli skikkelig dårlige etter å ha spist mus...

Er han kastrert?

Merker du om han går på do normalt? altså får han ut noe?

dette var tilfellet med min Mio, da han fikk nyresten, han var slapp og tufs...

Men om du ser han på øynene og det brune som er rundt øynene er lenger ute enn normalt er det noe galt med magen, sa en vetrinær til meg en gang, om pelsen også er tufs kan det være noe influensa greier, som forøvrig kan bli til noe værre... ta ham med til dyrlegen i morgen du!

Med bur vel og merke;)

Jeg lurte på om han kunne ha fått i seg noe rottegift eller noe - men det er sannelig ikke lett å finne ut av, når det ikke går an å spør katten selv :)

Har prøvd å se etter om det tredje øyelokket viser, og det gjør kanskje det litt, i øyenkrokene...?

Ja, jeg tar ham nok med til dyrlegen i dag - med bur :)

Nå har vi vært hos dyrlegen, tatt blodprøve og det hele. Blodprøvene var normale, men han hadde over 40 i feber!

Det rare er at nå, etter at vi kom hjem, heiv han seg over matfatet. :)

Godt er det, for han var visst litt dehydrert.

Håper han blir bra igjen nå!

Gjest Sniff

Nå har vi vært hos dyrlegen, tatt blodprøve og det hele. Blodprøvene var normale, men han hadde over 40 i feber!

Godt å høre,- håper den fortsetter bedringen. Veterinæren fant altså ikke ut hva det var?

Annonse

Godt å høre,- håper den fortsetter bedringen. Veterinæren fant altså ikke ut hva det var?

Nei. Men han hadde et uhell med løs mage etter likegyldighetssprøyta, så mulig det er diarè (skjønt, han har jo ikke vært i kassa si siden jeg tok ham inn i går..?)

De sa også at noen ganger kunne de ha fått hard medfart i slåsskamp (lange, skarpe hjørnetenner) - og fått en infeksjon, selv om såret ofte var vanskelig å finne.

Hvis han ikke spiste noe innen i morgen, skulle jeg komme med ham slik at de fikk satt drypp på ham. Men nå ser det heldigvis ut til at vi slipper det

:)

Jeg lurte på om han kunne ha fått i seg noe rottegift eller noe - men det er sannelig ikke lett å finne ut av, når det ikke går an å spør katten selv :)

Har prøvd å se etter om det tredje øyelokket viser, og det gjør kanskje det litt, i øyenkrokene...?

Ja, jeg tar ham nok med til dyrlegen i dag - med bur :)

Ta ham med!

Du må få deg bur... lurt å ha!

da jeg skulle til dyrlegen med mio en gang (da jeg ikke hadde bur) tok jeg ham opp som vanlig, og bar han bort til bilen, da han skjønnte at han skulle kjøre bil, pissa han på meg!

Ikke hadde jeg tid til å skifte heller! Morsomt!NOT

Ta ham med!

Du må få deg bur... lurt å ha!

da jeg skulle til dyrlegen med mio en gang (da jeg ikke hadde bur) tok jeg ham opp som vanlig, og bar han bort til bilen, da han skjønnte at han skulle kjøre bil, pissa han på meg!

Ikke hadde jeg tid til å skifte heller! Morsomt!NOT

Prøvde på det i går, - han pisset ikke på meg, men ga meg et dypt klor i håndbaken..

I dag var jeg og kjøpte bur, og kjørte til dyrlegen, se innlegg lenger opp i tråden "Nå har katten vært hos doktoren"

Det ser ut til at det går bra med den lille pelsdotten min - han spiser i alle fall! Men han er litt fortumlet, stakkar - fikk seg en likegyldighetssprøyte før de skulle ta blodprøver (barberte ham på halsen, gjorde de og!)

I tillegg hadde han jo 40,5 i feber, så ikke rart han er litt ør :)

Gjest DOL-fan

Han puster fint, men er fremdeles slapp. Prøvde seg i matskåla (fant frem boksematen...) - men fikk ikke i seg noe.

Tror han har litt feber, han var i alle fall varm i natt.

Men han er ikke verre i dag enn i går - likefullt - hvis han ikke tar til seg hverken vått eller tørt, bør jeg vel ta ham med til veterinæren i dag, før han tørker ut, stakkar!

*bekymret*

Så koselig med omtanke for katten min!!

Det var så godt å høre at pusen var blitt bedre.:-) Det er noen som ikke kan forstå at man faktisk blir veldig glad i kattene sine. Jeg har noen av dem, så jeg vet hvordan det er..:-) Ga vekk en kattunge til naboen, men om den ikke kommer inn her hver dag, savner jeg den noe helt enormt. Jeg elsker den katten...:-) Så når de blir syke, blir jeg fortvilet. Dumme katter som ikke kan snakke..;-)

Kizza1365380506

Så kjempebra. Håper det fortsetter likebra som det er nå. Bare følg med, om han har ett sår som dere ikke har fått behandlet skikkelig så dukker det kanskje opp ett nytt, kraftig betent sår en annen plass. Det utvikler seg i undervevet og er veldig stygt. Vi opplevde det. Han fikk bare en antibiotika sprøyte, ikke en hel kur. Så dukket ett nytt sår opp på andre siden av hodet ett par uker senere. Med puss og det hele, han ble veldig dårlig. Fikk antibiotika kur og dermed helt bra igjen.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...