Piglet Skrevet 1. januar 2001 Del Skrevet 1. januar 2001 Hei! 12. oktober i år hadde jeg en fremprovosert senabort (uke 18), da det ble oppdaget at barnet jeg bar hadde brokk på hjernehinnen. Jeg måtte ha en utskrapning, og blødde i 6 uker etter inngrepet. Nesten 8 uker etter fødselen kom den første menstruasjonen. Min mann og jeg prøver å bli gravide igjen, og jeg begynte derfor å bruke ClearPlan på dag 11 i syklusen. På dag 12 fikk jeg omgangssyke med oppkast og kraftig diaré. På dag 13 fikk jeg så, slik jeg tolket det, utslag på CP - teststreken var like sterk som kontrollstreken, om ikke sterkere. Det samme resultatet fikk jeg på dag 14. På dag 28 tok jeg derfor en ClearBlue test som var negativ. Jeg regnet med at menstruasjonen ville komme snarlig etterpå, men da jeg fremdeles ikke hadde fått mens på dag 34 i syklusen, tok jeg en ny test som også var negativ. Nå sitter jeg her på dag 35 og skjønner mindre enn ingen ting. Derfor håper jeg at du kan hjelpe meg å forstå hva som kan ha skjedd. Det jeg først og fremst lurer på er om diaréen kan ha påvirket resultatet av ClearPlan-testen. Det forsvant jo mye væske ut "bakveien", og jeg har derfor tenkt på om urinen kan ha blitt så konsentrert at det ga utslag som forhøyet LH. Er dette mulig? Hvis testen var riktig, men det bare var en tom eggpose som ble sluppet, kan _det føre til at menstruasjonen kommer senere enn forventet? Legen fortalte meg at enkelte kan få uregelmessige sykluser etter et slikt inngrep. I tilfelle testen var feil (eller jeg tolket den galt) - hvor stor endring i syklus er det mulig å få? Jeg har hatt en litt slimete/trådaktig utflod i romjulen, og har derfor lurt på om _dette kan ha vært den egentlige eggløsningen. Det vil jo da tilsi en syklus på 40-45 dager. Jeg har vanligvis en syklus på noe over 30. Jeg kan tillegge at jeg fikk influensa på dag 14 og (for sikkerhets skyld *s*) urinveisinfeksjon på dag 15. Kan dette, og eventuelt en Selexid-kur, ha hatt noen innvirkning på syklusen? Og helt til slutt: Jeg har hatt noen litt diffuse/veldig svake smerter samt en slags tyngdefornemmelse der livmoren ligger. Kan det f.eks. være en infeksjon e.l. som har ført til at mensen ikke har kommet? Jeg er 25 år og har ett barn fra tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13884-skj%C3%B8nner-ingen-ting-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. januar 2001 Del Skrevet 1. januar 2001 Har man ført hatt eggløsning, vil prosessen gå som vanlig uansett medikamenter eller sykdom. Infeksjon i livmoren vil ikke utsette mensen. Det mest sannsynlige er at du kan ha vært gravid men at graviditeten ikke fortsetter. Da vil det vanligvis bli blødning etterhvert, evt noe rikeligere. Tenk på at det også kan være graviditet uten for livmoren, men da vil testen vanlig gi positivt utslag. Søk lege ved smerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13884-skj%C3%B8nner-ingen-ting-langt/#findComment-67077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.