Gå til innhold

er urolig, faar ikke mensen!

Anbefalte innlegg

Gjest gravid...hmmm...?

Jeg er paa ferie, og har vaert borte fra kjaeresten min siden januar! Jeg hadde mensen naar jeg reiste,men har ikke hatt den siden! Jeg sluttet med p pillen ved siste mens, saa jeg har ikke hatt sex etter det!

Har tatt to tester, og de viser at jeg ikke er gravid,men kan jeg vaere alikevel? Hvis jeg ikke er gravid, kan jeg da begynne paa pillen igjen, uten at det er forste mensdag?

Legen her nede ba meg vente til jeg hadde gaatt tre maaneder uten mensen, men det er for lang tid aa vaere urolig...! Bor jeg ta en blodprove?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138840-er-urolig-faar-ikke-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig at det går noen ekstra uker (eller måneder) før man får tilbake mensen etter pilleslutt.

Hvis du er helt sikker på at du ikke er gravid, kan du begynne på pillen igjen, men da er den ikke sikker prevensjon de føste ukene.

Hvis du er i tvil om du kan være gravid, ville jeg gjort som legen sa, ventet og sett. Ikke begynn på pillene hvis du kanskje er ravid, det kan skade barnet.

Gjest gravid...hmmm...?

Det er veldig vanlig at det går noen ekstra uker (eller måneder) før man får tilbake mensen etter pilleslutt.

Hvis du er helt sikker på at du ikke er gravid, kan du begynne på pillen igjen, men da er den ikke sikker prevensjon de føste ukene.

Hvis du er i tvil om du kan være gravid, ville jeg gjort som legen sa, ventet og sett. Ikke begynn på pillene hvis du kanskje er ravid, det kan skade barnet.

Takk for svaret!

Hvor mange uker er "de forste ukene" som du skriver om? 2 uker...4 uker...?

Takk for svaret!

Hvor mange uker er "de forste ukene" som du skriver om? 2 uker...4 uker...?

Det står i pakningsvedlegget, men alle pillene jeg har hørt om, er sikre fra første dag hvis du starter første mens-dag, og sikre etter to uker hvis du starter en annen dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...