Gjest ikkemorennå Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei! Jeg var hos den anbefalte Refleksologen i Bergen. Ble litt paff da jeg synes behandlingen virket nesten som healing.Var det sånn for deg også? Han trykket ikke på noen punkter, men ville forsøke å gjøre det slik, for det var ikke smertefult. (jeg er ikke redd for smerter!) Hvordan var behandlingen din? (evt dere andre som har vært hos refleksolog) Håper på svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138855-til-luske-evt-andre-som-kan-svare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hannemt Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Refleksologi er å trykke!! Refleksologi er en utvidet og modernisert form for soneterapi, der man finner punktene ved å søke seg frem til soner som er ømme eller vonde, og trykke/presse på disse punktene. Og noen punkter SKAL gjøre vondt. Hensikten med dette er å gi kroppen signaler som gjør at den selv begynner å hele seg. Jeg jobber selv som refleksolog og du må gjerne gå inn på mine sider og lese litt mer om hva refleksologi er. www.refleksologen.no Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138855-til-luske-evt-andre-som-kan-svare/#findComment-869410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei og beklager så sent svar!! Jeg har ikke vært så mye på nett i det siste. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen din. De første timene brukte han mye på punkter på hodet og i ørene. Deretter har han brukt mye ørepunkter, hodepunkter, punkter på bena og leggene og noe på armene og hendene. Han hra absolutt trykket og jeg har ofte fått soneplaster som er små plaster som jeg tror som oftest brukes i øret og som sitter på noen dager. Nå når jeg er gravid har han villet være litt mer forsiktig og har enten bare berørt punktene lett (jeg har allikevel kjent effekten veldig godt ved at det begynner å jobbe og dunke i det respektive organet - dette kjente jeg ikke så lett i begynnelsen men etterhvert som kroppen min har kommet mer i balanse kjenner jeg det straks når han trykker eller tar lett på punkter). Den andre metoden han nå bruker er å "går gjennom" kroppen min ved å holde hendene sine over meg og kjenner etter om det er blokkeringer eller motstand i noen av punktene - det kan kjennes ved at det er spesielt varmt eller kalt over punktet og når han jobber på denne måten - ved å holde over punktet eller organet han jobber med kjenner jeg også det godt der (selv om jeg har lukkede øyne ). I begynnelsen hadde jeg nok også synes dette var rart, men nå kjenner jeg ham så godt og jeg har lært såpass mye om måten han jobber på at jeg føler meg veldig trygg på at dette virker. Den første gangen jeg var hos ham for å se om han kunne hjelpe meg å bli kvitt svangerskapskvalen for eks. brukte han kun sistnevnte teknikk og kvalmen var borte på 1-2-3 - så utrolig forskjell - han hadde løst opp spenninger/blokkeringer/motstand i mage og bryst. Slik jeg kjenner ham driver han veldig seriøst og alle metodene hans er bygget på veldig konkrete og reelle teorier omkring nervebaner og sonesystemet- men jeg spør og graver og får gode svar - så hvis du ønsker å gå til ham mer så spør og grav og be ham forklare og si hvordan du opplevde det sist og si at det ikke var slik du ønsket det osv - han forstår garantert!! Lykke til!!! hilsen en kjempefornøyd refleksolog bruker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138855-til-luske-evt-andre-som-kan-svare/#findComment-885453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.