Gå til innhold

Tungepresser?

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg regulering pga. åpent bitt og overbitt. Resultatet ble bra, men nå har dessverre overbittet mitt "sklidd ut" igjen. Jeg er like overbitt som før (6 mm). Er dette mye? Tennene i overkjeven går på en måte ut i en spiss fordi jeg presser tungen på tennene når jeg svelger. Reguleringstannleggen sa jeg var en tungepresser eller noe sånnt, og at det var årsaken til overbittet.

Jeg føler at tennene liksom er i veien når jeg lukker munnen, og synes ikke det er noe pent at tennene går i spiss og ikke en pen bue. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som vet hva slags muligheter har jeg til å få rettet opp dette? Hva vil det koste? Hvor lenge må jeg gå med en evt. regulering? Og hva slags regulering vil være bra i mitt tilfelle?

Burde ikke reguleringstannlegen ha gjort noe for at det ikke skulle skli tilbake? Følkes bittert å måtte betale for behandling en gang til! Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138856-tungepresser/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...