Gå til innhold

Er urolig har "omer" i endetarmen

Anbefalte innlegg

Gjest jente a

Jeg har merket i det siste, ganske mye kløing/kiling i endetarmen (rompehullet)... Jeg har løs mage. Har oppdaget små "ormer" (som lever, eller beveger på seg...hjelp) i avføring (de er ikke mer en ca. en og en halv cm.) Detter er VELDIG ekkelt, og jeg vil gjerne vite mer... Håper inderlig det er noen som svarer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138879-er-urolig-har-omer-i-endetarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ooops! Dette må du se å bli kvitt. Husk at det er veldig smittsomt. Har du familie du bor sammen med? Da bør faktisk alle medisineres. Undertøy og håndklær må kokevaskes.

Jeg vet faktisk ikke sikkert, men jeg tror medisinen for disse innvollsormene er reseptbelagt. Dermed må du til legen og få resept for å kureres.

Gjest Mammaorm

Hei!

Du har små innvolsormer, og de blir fler og større om du ikke kvitter deg med dem. Min datter fikk det samme og medesiner for det.

Det er ikke så smittsomt som Molli sier.

Jeg fikk ikke beskjed av legen om å koke vaske håndkler osv, fordi de dør utenfor tarmene i løpet av kort tid. Men det du er nær med "rompa" *ler* Burde ikke komme for nært andre før det er blitt vasket i maskin.

Spurte legen om det var smittsomt og det kan overføres, men er ved intimkontakt hvor de greier å komme seg i munn på en annen person.

Lykke til.!

Annonse

bennythebunny

Har du husdyr? Slike ormer kan overføres fra f. eks hun eller katt til deg. Ring til legen eller spør på apoteket. Det finnes "ormekurer" som tar knekken på utysket! Jo før, jo bedre!

det du har er nok det som kalles barnemark. Jeg hadde det når jeg var mindre. Helt ufarlig, men du må ta en kur som du får kjøpt på apoteket. Eggene kommer gjerne fra dyrepels, men kan også komme fra andre ing. Er ganske smittsomt. Når jeg fikk det måtte hele familien ta en kur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...