Gå til innhold

Underlivsplager hos kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest ikke i dag heller

Hei,

Min kone har i flere år vært plaget av skade på slimhinnene i skjeden. Dette fører til at skjeden blir veldig sår, slik at samleie blir omtrent umulig.

Er det noen som vet om nettsteder som har god informasjon om underlivsplager hos kvinner?

Eventuellt noen som har gode råd, eller kan anbefale leger som er eksperter på denne typen sykdom.

Kan bruk av p-piller føre til dette problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139084-underlivsplager-hos-kvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke i dag heller

Gynekolog kan hjelpe! Det finnes en sykdom, husker ikke hva den heter, men den er slik at skjeden hovner opp/blir svært øm - og derfor ikke kan gjennomføre samleie...

Men dra til en gynekolog, som jo burde være den som vet mest om akkurat dette området ;-)

Problemet er bare at min kone har gått til flere gynikologer pluss et par "eksperter" i løpet av de siste 3 årene. Ingenting hjelper.

Derfor lurte jeg på om noen av dere sitter med informasjon som kan hjelpe.

Hva med P-piller, kan de gi en slik bi-effekt???

Kizza1365380506

Problemet er bare at min kone har gått til flere gynikologer pluss et par "eksperter" i løpet av de siste 3 årene. Ingenting hjelper.

Derfor lurte jeg på om noen av dere sitter med informasjon som kan hjelpe.

Hva med P-piller, kan de gi en slik bi-effekt???

Jeg har ikke brukt p-piller. Men kanskje hun skulle, først prøve en ny gynekolog, nest bytte prevansjonsmiddel. Det kan ikke være at hun er allergisk for noe dere bruker når dere har sex?

Mvh

Gjest ikke i dag heller

Jeg har ikke brukt p-piller. Men kanskje hun skulle, først prøve en ny gynekolog, nest bytte prevansjonsmiddel. Det kan ikke være at hun er allergisk for noe dere bruker når dere har sex?

Mvh

Hei Kizza,

De siste par årene har vi kun hatt en 2-3 samleier, så da kan det vel ikke være noe hun er allergisk mot. I så fall måtte det vere glidekremen, men side vi nesten aldri har sex, så ser jeg det for svært usannsynlig.

Hun går på P-piller nå, men siden vi har så sjelden sex som nå, så kunne hun jo egentlig kutte ut hele P-pillene for en test i alle fall.

Tror jeg foreslår det for henne, så får vi se.

Den hjelpen som ekspertene kan tilby er i alle fall ikke noe å skrive hjem om i vårt tilfelle!

Frustrenede er det i alle fall, til de grader. Det sliter på forholdet vårt. Men jeg håper virkelig det går bra.

Kizza1365380506

Hei Kizza,

De siste par årene har vi kun hatt en 2-3 samleier, så da kan det vel ikke være noe hun er allergisk mot. I så fall måtte det vere glidekremen, men side vi nesten aldri har sex, så ser jeg det for svært usannsynlig.

Hun går på P-piller nå, men siden vi har så sjelden sex som nå, så kunne hun jo egentlig kutte ut hele P-pillene for en test i alle fall.

Den hjelpen som ekspertene kan tilby er i alle fall ikke noe å skrive hjem om i vårt tilfelle!

Frustrenede er det i alle fall, til de grader. Det sliter på forholdet vårt. Men jeg håper virkelig det går bra.

Klart det sliter på forholdet. Vet en del reagerer på glidemiddelet med å bli såre. Men har dere prøvd uten også så er jo ikke det grunnen. Jeg hadde prøvd en annen gynekolog eller sykehuset dersom det er mulig å få time der. Slik som dette kan man ikke ha det.

Er det påvist at hun er hoven i slimhinnene? Mener ikke å antyde noe, men kan det være psykisk?

Mvh

Annonse

Kizza1365380506

Hei Kizza,

Kanskje du kan finne noe her? Jeg fant ikke noe men...

http://www.helsenytt.no/underliv.htm

Hei Kizza,

Ser ikke helt sammenhengen mellom å ha få samleier og ha lite sex jeg? Det må da i det minste være ulike former for seksult samvær der kan praktisere uten å ha samleie? Dette kan jo faktisk være minst like tilfredstillende, for dere begge.

Håper dere finner en løsning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...