Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den 24.12.00 blei jeg mamma til ei nydelig jente.

Jeg har et lite spørsmål om renselsen etterpå. Hvor lenge er det vanlig at den varer? Og er det vanlig med mørkerøde litt slimete klumper som utflod? Kan dette være stinga som løsner?

Jeg er litt bekymret for dette, siden morkaken ikke ville løsne etter fødsel. Måtte ned på operasjonsbordet, og ble lagt i full narkose. Men, den hadde til slutt løsnet av seg selv. Mista 2,5 liter blod pga dette og mått få blodoverføring.

Kan du berolige meg med at dette er normalt, eller burde jeg ta kontakt med legen for sjekk?

Håper på raskt svar og ønsker deg et godt nytt år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13913-renselse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att ha blödningar som en kraftig menstruation 1 vecka efter förlossningen är vanligt. Sedan skall blödningarna minska och bli mera brunaktiga, för att sedan övergå till att bli gulaktiga. Hela renselsperioden beräknas att at 5-6 veckor. Då du har blött så mycket och även haft problem med att moderkakan inte ville lossna, skall du givetvis vara extra observant på dina blödningar. Om du tycker att det kommer sora koagler med blod eller att blödningarna inte minskar, tycker jag att du skall kontakta förlossningsavdelningen för en bedömning. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13913-renselse/#findComment-67617
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...