Gå til innhold

8.Mars, la oss feire denne store dagen!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lonkil

Jeg kan forstå markeringer som er solidariske mot kvinner andre steder i verden - men må smile litt når jeg ser kampanjer/reaksjoner rent innenlands.

Har en morsom "screenshot" fra fjorårets 8 mars.

Først: En stor notis om Norges eneste mannsfrie styre. Blir betegnet som noe positivt - en suksess.

Like etter: En stor notis om hvor forferdelig det var at bare 20-30% av de i styrer er kvinner. Blir betegnet som kjønnsdiskriminerende :)

Ok, jeg mener selvsagt at kvalifikasjoner må avgjøre uavhengig av kjønn - men fant bare disse to notisene ironiske :)

petter smart

Jeg kan forstå markeringer som er solidariske mot kvinner andre steder i verden - men må smile litt når jeg ser kampanjer/reaksjoner rent innenlands.

Har en morsom "screenshot" fra fjorårets 8 mars.

Først: En stor notis om Norges eneste mannsfrie styre. Blir betegnet som noe positivt - en suksess.

Like etter: En stor notis om hvor forferdelig det var at bare 20-30% av de i styrer er kvinner. Blir betegnet som kjønnsdiskriminerende :)

Ok, jeg mener selvsagt at kvalifikasjoner må avgjøre uavhengig av kjønn - men fant bare disse to notisene ironiske :)

Det blir det samme som oppslaget i dagbladet etter opptaket til høyere utdanning i fjor. Mange universitet og høgskoler fikk kritikk for lav kvinneandel, mens de som fikk ros som best på likestilling hadde ca 68% kvinner. Med andre ord er optimal likestilling 100% kvinner (ikke 40% som det jobbes for ifm med styreverv).

Gjest Lonkil

Det blir det samme som oppslaget i dagbladet etter opptaket til høyere utdanning i fjor. Mange universitet og høgskoler fikk kritikk for lav kvinneandel, mens de som fikk ros som best på likestilling hadde ca 68% kvinner. Med andre ord er optimal likestilling 100% kvinner (ikke 40% som det jobbes for ifm med styreverv).

Genialt :)

Vi trenger en mannedag også snart.

Gjest halogen

(nå bare venter jeg på at en feminist skal si noe slikt som; "det er jo 355 mannedager i året" :))

Det er vel i såfall 364, ikke 355, med mindre kvinner har fått tildelt 10 dager i året? :-)

Jeg syns forøvrig at kvinner burde hatt minst 2 dager hver måned, og da burde man hatt fri fra jobben. Ja det syns jeg.

Annonse

Gjest Lonkil

Det er vel i såfall 364, ikke 355, med mindre kvinner har fått tildelt 10 dager i året? :-)

Jeg syns forøvrig at kvinner burde hatt minst 2 dager hver måned, og da burde man hatt fri fra jobben. Ja det syns jeg.

Ojda, jo - 365 minus en er kanskje ikke 355 nei :)

2 fridager pr. mnd hadde egentlig ikke vært så ille. Da hadde vi ihvertfall fått fred de dagene. Hva om PMS kommer i helgen? Får man da avspasere det som fridager i flg. ditt system?

Gjest Lonkil

Gratulerer med 10-årsjubileum!

Tenk når kvinnene får all makt, da er det ikke sikkert du får bruke det mer.... Menn lager stygge ulykker, og tar opp mye plass på veinettet. Skal bli deilig å slippe å sitte i kø... ;-)

Er det dere som har ansvaret for alle bompengene? Leste at det hadde som formål å begrense biltrafikken - men det sto ikke at det var pga. at kvinner trengte bedre plass i trafikken :P

mil1365380270

Er det dere som har ansvaret for alle bompengene? Leste at det hadde som formål å begrense biltrafikken - men det sto ikke at det var pga. at kvinner trengte bedre plass i trafikken :P

Nei, det sitter alt for mange menn ved bompasseringene. Dere skal være hjemme og passe barn o.s.v. Og massere ryggen og føttene våre, når vi har PMS!

Å ta vekk årsavgiften for kvinner, og doble menns, hadde kanskje vært en løsning..?

2 fridager pr. mnd hadde egentlig ikke vært så ille. Da hadde vi ihvertfall fått fred de dagene. Hva om PMS kommer i helgen? Får man da avspasere det som fridager i flg. ditt system?

"Ja til PMS som grunn for velferdspermisjon"

Den parolen skulle jeg gjerne gått under! *S*

Gjest halogen

Nå syns jeg vel ikke at fridagene skal knyttes opp til PMS. Snarere ett kvinnegode. "Bevegelige kvinnefridager" 2 dager pr. måned, selvsagt på virkedager. :-)

Skal det være kvinneFRIgjøring så syns jeg et minimum er at vi får fri...

Annonse

Gjest Lonkil

Nå syns jeg vel ikke at fridagene skal knyttes opp til PMS. Snarere ett kvinnegode. "Bevegelige kvinnefridager" 2 dager pr. måned, selvsagt på virkedager. :-)

Skal det være kvinneFRIgjøring så syns jeg et minimum er at vi får fri...

Forsåvidt greit for meg - da selvsagt mot at man sier fra seg den øvrige ferien.

En uke mindre ferie om du røyker (da har du jo så mange pauser alikevel) er noe helt annet jeg mener vi burde innføre.

Gjest halogen

Forsåvidt greit for meg - da selvsagt mot at man sier fra seg den øvrige ferien.

En uke mindre ferie om du røyker (da har du jo så mange pauser alikevel) er noe helt annet jeg mener vi burde innføre.

Nei, nei, nei, nå er du på villspor. :-) Vi burde ha to dager pr. måned, pluss ferie. Egentlig ett par uker ekstra der også. Egentlig burde vi også hatt kortere arbeidstid. Og bedre lønn. Hmmm, da kanskje jeg kunne gått i 8. mars tog jeg også. :-)

Gjest Lonkil

Nei, nei, nei, nå er du på villspor. :-) Vi burde ha to dager pr. måned, pluss ferie. Egentlig ett par uker ekstra der også. Egentlig burde vi også hatt kortere arbeidstid. Og bedre lønn. Hmmm, da kanskje jeg kunne gått i 8. mars tog jeg også. :-)

Egentlig så burde vi ikke jobbe i det hele tatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...