Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt fortvilt for tiden i og med at ingenting er som før lenger.

Fødte en datter for snart et år siden som ble bare 16 dager, og vi bestemte oss raskt for å prøve igjen uten hell hittils. Sexlivet før denne tragedien var himmelsk, men nå blir det ofte vondt når han støter dypt inni meg, p.g.a dette anspenner jeg meg. Det stikker også noen ganger i skjeden under samleie?Kan jeg være skadet etter fødselen?

Har sjelden eller aldri lyst, men man må jo for å få barn.

Dette er for meg en ny sorg, føler vi har mistet så mye av gleden ved å ha det deilig i senga. Noen gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13919-ubehag-og-tomhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Dine plager har sammensatte årsaker. For det første mistet dere barnet etter kort tid, med alt hva medførte av sorg og fortvilelse, kanskje også en depresjon som du fortsatt går og bærer på. Du er kanskje enda ikke ferdig med sorgarbeidet.

Det ødelegger lysten på sex, det sier seg selv.

Så komme angsten for å sette i gang igjen på nytt, med svangerskap, din frykt for at det igjen kan komme til å gå galt.

Dine underlivssmerter kan skyldes forhold i det lille bekken, men smertene kan også være av mer psykosomatisk art.

Når du er redd, bekymret og engstelig får du smerter. Samleiet er en påminnelse om noe som dessverre gikk galt. Det dere så frem til ble en tragedie. Derfor er samleiet blitt noe vanskelig og tvetydig for deg. Det gir seg utslag i form av smerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13919-ubehag-og-tomhet/#findComment-67517
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...