Gå til innhold

Farging av hår hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest Brunette_men_grå
Skrevet

Jeg har langt mørkt hår med etterhvert _mange_ grå hår (og jeg har ikke fyllt 30 engang :-() Hadde tenkt å prøve å farge det selv.

Noen som har erfaring med dette som kan bidra med tips til å få et best mulig resultat? Hvilket produkt er best?

Eller blir det dårlig uansett, bør jeg pelle meg til frisøren først som sist?

Kizza1365380506
Skrevet

Det kan gå begge veier. Grått hår kan være veldig vanskelig å farge. Du må i allefall bruke en grunnfarge i blandingen for ellers kan du risikere at de grå hårene blir blekere eller gjennomsiktige.

Leste nettopp en artikkel om hjemmefarging av håret. Der anbefalte de, selvfølgelig, frisørsaloner. Om du ville farge det selv anbefalte de å konsultere en frisørsalong.

Mvh

Skrevet

Nå er jeg gutt da, men har rimelig langt hår og har farga det ett par dusiner ganger selv..

Det kommer jo ann på hvilken farge du skal farge det til..

Skal du farge det lysere enn det du har normalt, bør du bleike det først..ellers blir det ujevnt..

Skal du ha rødt, blått, lilla o.l MÅ du bleike først.. =)

Men hvis det er bare for å jevne ut de gråe håra så er det null problem..

Du bør gå på H&M eller Cubus eller lignende og høre med de hvilken farge som er mest lik din originale farge....

Ellers er det ganske lett å farge håret selv.. Har selv aldri hatt noen problemer med noen merker, og jeg har hatt alt fra hvitt til svart hår..

Gjest mine erfaringre
Skrevet

jeg farger håret titt og ofte. det er like greit å farge selv, som å farge hos frisør. Jeg som jente liker jo å gjøre sånne ting sammen med andre, så ofte hjelper ei venninne til. men ingen problem å gjøre alene, for all del!

noen tips:

-bruk to pakker om du har langt hår.

-børst gjennom håret skikkelig, da får du farge på alle hårstrå

-har best erfaring med hårfarger som krever handkletørket hår

-loreal rècital preference er favoritt merket mitt, aldri skuffet meg

-de nye merkene, husker ikke hva det heter, men det med unge modeller med mange knalle farger, det er dårlige farger som ikke varer..

Skrevet

Jeg ville gått til frisøren første gang, men vær ærlig og si at du ikke har anledning til å farge håret i salong hver gang, og be om råd / tips for hjemmefarging.

Noe brunetter ofte gjør feil, er at de velger for mørk farge. Det er best å velge noe som er lysere enn ditt eget, om de grå hårene blir en halv nyanse lysere brune enn resten av håret er mye bedre enn at alt blir nesten svart.

En annen feil mange gjør, er at de farger alt håret når det bare er gjenveksten (det innerste) som trenger farge. Da blir det ytterste håret helt mettet med farge, mye mørkere enn det innerste, og ofte helt matt og "dødt". Hvordan du farger gjenveksten kan frisøren vise deg.

Skrevet

Husk å spørre i parfymeriet hvilke produkter som dekker grått hår.

Ikke noe problem å gjøre det hjemme men få en venninne til å hjelpe deg.

Gjest akkurat dette kan jeg
Skrevet

Jeg har farget tidlig grått hår selv i mange år. Å gå til frisør blir i lengden altfor dyrt, og etterhvert er det ganske enkelt å gjøre det selv.

Jeg anbefaler at du bruker nivå 2, ikke permanent farge, ellers blir etterveksten svært iøyenfallende. Med nivå 2 holder fargen fint, likevel blir skillet litt mer diffust.

L'Oreal Casting liker jeg.

Gjest også brunette- uten grå hår:)
Skrevet

Ikke noe problem å dekke over grå hår selv, jeg farget faktisk håret mittt hjemme forrige uke, av akkurat samme grunn, og det ble kjempefint! Bare husk å ikke bruk for mørk farge, da ser det så lett farget ut, og dessuten virker man ofte litt bleikere med veldig mørkt hår..

Skrevet

De selger hårfarge til hjemmefarging hos frisørsalongene også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...