Gå til innhold

Får ikke mensen etter å ha sluttet på p-piller

Anbefalte innlegg

ex-p-pille-bruker

Jeg sluttet på p-piller i juni 2003 og har siden da kun hatt mensen to gange, en gang i juli og en gang i september, og siden har jeg ikke hatt det. Er det vanlig at det tar så lang tid før mensen kommer igjen etter å ha sluttet på p-piller? Kan man bli gravid i dette tidsrommet? Er litt bekymret...

Fortsetter under...

Ja, det er klart du kan ha blitt gravid, hvis du har hatt sex etter at du sluttet på pillen!

Dumt spørsmål, kanskje, men har du tatt graviditetstest?

Har du hatt symptomer (ømme bryster, kvalme, tretthet etc) på at du kan være gravid?

Hei, i og med at eggløsning kommer 14 dager _før_ mensen, kan du bli gravid også i perioden du ikke har mens, du vet jo aldri om mensen kommer om et par uker..

Jeg ville tatt en tur ril legen for å sjekke når det er så lenge siden du har hatt mensen.

ex-p-pille-bruker

Ja, det er klart du kan ha blitt gravid, hvis du har hatt sex etter at du sluttet på pillen!

Dumt spørsmål, kanskje, men har du tatt graviditetstest?

Har du hatt symptomer (ømme bryster, kvalme, tretthet etc) på at du kan være gravid?

Jeg har brukt en formue på graviditetstester i løpet av det siste halve året. Og har ingen andre symptoner på at jeg er gravid.

Jeg har brukt en formue på graviditetstester i løpet av det siste halve året. Og har ingen andre symptoner på at jeg er gravid.

Jeg sluttet på pillen i oktober-03 og har ikke hatt mensen i det hele tatt etterpå... tatt mange tester men er ikke gravid.... tror jeg i alle fall... må vel ta en test igjen snart.... synes jeg kjenner tegn på graviditet hele tiden... men det kan jo være fordi jeg venter og venter på mensen....nå har jeg bestilt time hos gynekolog... kanskje det hadde vært en idé for deg også.... det kan jo være en hormonforstyrrelse. Dessuten sies det jo at en bør ha mensen minst fire ganger i året for ikke å få benskjørhet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...