Gå til innhold

hevelser og muskelsmerter

Anbefalte innlegg

Gjest optimisten sonja

Rett før jul hadde jeg feber i to dager og store smerter i de fleste leddene i kroppen. Jeg var ikke forkjølet så jeg utelukket influensa.

I romhjulen våknet jeg opp en morgen med mye vann i kroppen. Det var vanskelig å knytte hendene og smertefullt å gå. Jeg ble selvfølgelig livredd og gikk til legen. Har aldri opplevd lignende bortsett fra rett før fødselen.

Hadde samtidig med hevelsene en del hodepine og brystsmerter, og smertene konsentrerte seg til slutt i høyre hånd og arm med varmefølelse og sviende prikking. Etter tre dager og litt smertestillende gikk de verste smertene over og jeg kan gå uten for mye besvær. Har fremdeles en prikkende fornemmelse i hendene og mangler kraften. Er nå så glad at de verste smertene er over og hevelsen er på retur. Kanskje jeg kan ta på meg en ring i morgen.

Spørsmålet mitt er om jeg bare er hysterisk, eller om litt økt alkoholinntak nå i julen kan forårsake disse plagene? Har ikke spist mye mer enn vanlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13924-hevelser-og-muskelsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til optimisten sonja

De symptomene du har nevnt og økt vannansammling kan ha en sammenheng med infeksjonen rett før jul og økt alkoholinntak samt noe endret kosthold i jula. Enkelte typer virusinfeksjoner kan gi "ettersymptomer". Det er et godt tegn at plagene er på retur nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...