solgunn8 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Synes det er rart han ikke ønsker å kjøpe seg inn i leiligheten. Det er den eneste måten å få dette helt rettferdig på. Da eier begge to 50% og betaler 50%. Det blir ikke riktig at han betaler på avdragene da du vil få igjen disse ved et salg av leiligheten. Rentene du betaler kan trekkes fra på skatten, mens hans leie ikke kan det. Det bør tas hensyn til. Huseleien bør deles i to, det samme gjelder strøm, telefon og alle andre fellesutgifter. Han bør betale en del av rentene, f.eks. 1/3. Avdragene betaler du. At du betaler for oppussing av leiligheten er rimelig da du eier den alene. Inventar bør deles mellom dere. Hva du kunne fått ved utleie er ikke interessant, du skal tross alt ikke tjene penger på at din kjæreste bor sammen med deg. Men han kan jo skylde seg selv som ikke vil kjøpe seg inn i leiligheten og bør derfor godta en avtale som er mindre gunstig for han. må han betale husleie da ? kan ikke han betale for strøm og mat ? eller andre regninger. skjønner ikke hvorfor alle skal dele regningene i to. Eller opprett en konto hvor begge setter inn pengene deres og to visa kort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stå på ditt Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Han synes han betaler for mye. Han betaler 5.000 kroner i måneden, pluss deler på strøm og telefon. Telefonen er subsidiert fra jobb, så den regningen er minimal. Han er ikke interessert i å kjøpe seg inn. Hvis han skulle leie noe tilsvarende ute på markedet, vil jeg tro at man måtte regne med en husleie på minimum 10' i måneden + strøm for en slik leilighet. Den er oppusset, med parkett på alle rom, nytt kjøkken, nytt bad, ligger i rolige omgivelser helt inn til marka, flott utsikt over oslofjorden etc Vanskelig med samobere som ikke vil kjøpe seg inn og ikke vil betale for å bo. Du får bare stå på ditt, jeg synes det er rimelig at han betaler for å bo hos deg. Enten det, eller så får han kjøpe seg inn og bli medeier. Det siste alternativet er jo selvsagt at han selv finner seg et annet sted å bo. Da har han jo heller ikke lenger noen å dele utgifter til strøm, mat, inventar osv. Var jeg deg ville jeg (klok av erfaring) sagt klart ifra at han har valget, betale for seg eller flytte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor dette er så vanskelig. Er dere samboere med felles barn (nå går jeg ut fra at dere ikke har planer om å gå fra hverandre?), så er det summen dere sitter igjen med til slutt som er viktig? Vil man leve med hverandre er jo det enkleste å i alle fall ha deler av økonomien felles. Jeg syns det høres ut som om han bor billig hos deg frem til han finner noe bedre og flytter. Og det skjønner jeg ikke helt at du finner deg i! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsims Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg føler ikke at jeg "tjener" penger på at han bor hos meg. Skal han da f.eks. bo hos meg for en husleie langt under markedsverdi fordi vi er kjærester, som eneste argument. Hva er alternativet hans, når han ikke ønsker å kjøpe noe sammen og vi bor sammen og har barn sammen ? Skal jeg finansiere billig bosted for han, inntil han har lagt seg opp nok egenkapital til å kjøpe seg noe eget og flytte.Hvor får du leid eller eid en rekkehusleilighet til ca 3500 kroner i måneden som det er det du mener han skal betale meg for å bo der. Før vi flyttet sammen leide han hos en kompis, ett soverom på ca 10m2 og tilgang til resten av leiligheten for 4.000 kroner + strøm, men hos meg er det for dyrt ? Jeg er ikke enig i argumentene at fordi vi er kjærester skal jeg subsidiere billig bosted for han. Nå er ikke jeg Petter Smart, men: Skal han betale mer enn sin andel av de faktiske utgiftene (husleie og renter, pluss faste utgifter) med å bo der, er han i praksis med på å betale ned på lånet ditt. Og da burde han også få dette godskrevet, dere kan f.eks lage en avtale på at han for hver måned får en viss prosentandel (promille) av leiligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg føler ikke at jeg "tjener" penger på at han bor hos meg. Skal han da f.eks. bo hos meg for en husleie langt under markedsverdi fordi vi er kjærester, som eneste argument. Hva er alternativet hans, når han ikke ønsker å kjøpe noe sammen og vi bor sammen og har barn sammen ? Skal jeg finansiere billig bosted for han, inntil han har lagt seg opp nok egenkapital til å kjøpe seg noe eget og flytte.Hvor får du leid eller eid en rekkehusleilighet til ca 3500 kroner i måneden som det er det du mener han skal betale meg for å bo der. Før vi flyttet sammen leide han hos en kompis, ett soverom på ca 10m2 og tilgang til resten av leiligheten for 4.000 kroner + strøm, men hos meg er det for dyrt ? Jeg er ikke enig i argumentene at fordi vi er kjærester skal jeg subsidiere billig bosted for han. Jeg mener ikke du skal subisidere et billig bosted for han, men du bør kun få dekket de faktiske utgifter du har. Du bør ikke tjene penger på han. Dermed blir det feil om han skal være med å betale avdragene på leiligheten, men resten bør deles på. Når en leier hos en kompis, eller andre, må en betale markedspris, når en bor med en kjærest betaler en kostpris. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg mener ikke du skal subisidere et billig bosted for han, men du bør kun få dekket de faktiske utgifter du har. Du bør ikke tjene penger på han. Dermed blir det feil om han skal være med å betale avdragene på leiligheten, men resten bør deles på. Når en leier hos en kompis, eller andre, må en betale markedspris, når en bor med en kjærest betaler en kostpris. Enig i at han ikke skal dele avdragene. Men hva med kapitalkostnaden ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsims Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Nå er ikke jeg Petter Smart, men: Skal han betale mer enn sin andel av de faktiske utgiftene (husleie og renter, pluss faste utgifter) med å bo der, er han i praksis med på å betale ned på lånet ditt. Og da burde han også få dette godskrevet, dere kan f.eks lage en avtale på at han for hver måned får en viss prosentandel (promille) av leiligheten. Jeg må moderere meg litt: jeg ser nå at du har mye egenkapital bundet i leiligheten, som det er rimelig at du skal ha noe utbytte på. Men det får du også gjennom verdistigningen på leiligheten. Så om du tvinger han til å betale mer enn de faktiske utgiftene, øker du avkastningen på egenkapitalen din (på samboers bekostning). Hvor stor avkastning er det rimelig at du skal ha? For å si som de andre: det enkleste og greieste er at han kjøper seg inn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hvis leiligheten kun står i ditt navn, så er det vel rimelig at han betaler halvparten av husleie og andre boutgifter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanskeligfordeling Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 For ikke å snakke om kapitalutgiften din. Dette er penger du kunne ha brukt til andre ting, som nå er bundet i bolig. Lett å glemme. Da skal han etter din mening betale meg 3,350 kroner + dele på andre utgifter. Jeg skal betale 6.270 kroner i måneden. Jeg eier leiligheten ja, og kan selge den, men må ha et sted å bo.Vi har en felles datter, og vi har ganske adskilt økonomi. Han har ingen andre faste utgifter. Så mens jeg må putte alle pengene mine inn i et bosted for familien sammen, kan han da enten spare sine penger, eller bruke de på å reise, kjøpe ting til seg selv etc. Da vil jeg si at han tjener penger på å bo hos meg. Begge ville jo kommet bedre ut om han hadde vært villig til å kjøpe noe sammen med meg, i alle fall så lenge vi er sammen da. Den dagen det eventuelt oppstår brudd, er det kanskje en fordel å eie leiligheten alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Da skal han etter din mening betale meg 3,350 kroner + dele på andre utgifter. Jeg skal betale 6.270 kroner i måneden. Jeg eier leiligheten ja, og kan selge den, men må ha et sted å bo.Vi har en felles datter, og vi har ganske adskilt økonomi. Han har ingen andre faste utgifter. Så mens jeg må putte alle pengene mine inn i et bosted for familien sammen, kan han da enten spare sine penger, eller bruke de på å reise, kjøpe ting til seg selv etc. Da vil jeg si at han tjener penger på å bo hos meg. Begge ville jo kommet bedre ut om han hadde vært villig til å kjøpe noe sammen med meg, i alle fall så lenge vi er sammen da. Den dagen det eventuelt oppstår brudd, er det kanskje en fordel å eie leiligheten alene. Var det meg du mente å skrive dette til ? Jeg mener han må dekke noe av din kapitalutgift, i tillegg til renter, husleie og strøm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Enig i at han ikke skal dele avdragene. Men hva med kapitalkostnaden ? Det er klart et problem. HAn har mer til overs hver måned og så lenge de bor sammen nyter jo han også godt av hennes leilighet. Alt i alt synes jeg hun bør kreve en ublu leie, og dermed tvinge han til å enten flytte eller kjøpe seg inn i leiligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanskeligfordeling Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Var det meg du mente å skrive dette til ? Jeg mener han må dekke noe av din kapitalutgift, i tillegg til renter, husleie og strøm. Nei,det var til Petter Smart Jeg har fått med meg ditt svar og vet vel egentlig selv hva jeg mener er rimelig også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dum mann Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Han mener vel at han er med å finansiere min investering. Han har kun studielån, og forsikring på egen bil som han betaler fast. Ut over det har han ingen faste utgifter, borsett fra husleie og barnehage. Jeg har også studielån. Han mener faktisk at det ville være billigere for han å bo et annet sted. Jeg har prøvd å forklare at han får ikke leid noe tilsvarende for den summen i alle fall. Da må han kjøpe. Jeg hopper inn og sier meg enig med snilen. Send ham på boligjakt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady 2004 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hvorfor ikke bli enige om å dele på alle utgiftene. Dere bor jo tråss alt sammen, og da vil det bli enklere for dere begge, mener nå jeg. Vet at det er samboere som deler på utgiftene ved at en av dem betaler et vist beløp til den andre fast hver mnd. slitsomt etter min mening. Og jo, selvsagt skal man dele på utgiftene, men å telle kroner og ører blir for mye.(å låne av hverandre tenker jeg på da) Dere har jo tross alt god nytte av det dere begge betaler. La si dere blir enige om å betale en viss sum hver i mnd. og når dere har mer utgifter en mnd enn neste mnd. Så Sitter både du og han igjen med en viss sum. Og vist det da viser seg at du ikke har råd til noe du trenger, så skal ikke du kjøpe det da? Sier ikke at dere har det sånn. Men uansett så tror jeg likevel at du skjønner poenget mitt. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-872702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenk praktisk Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Da skal han etter din mening betale meg 3,350 kroner + dele på andre utgifter. Jeg skal betale 6.270 kroner i måneden. Jeg eier leiligheten ja, og kan selge den, men må ha et sted å bo.Vi har en felles datter, og vi har ganske adskilt økonomi. Han har ingen andre faste utgifter. Så mens jeg må putte alle pengene mine inn i et bosted for familien sammen, kan han da enten spare sine penger, eller bruke de på å reise, kjøpe ting til seg selv etc. Da vil jeg si at han tjener penger på å bo hos meg. Begge ville jo kommet bedre ut om han hadde vært villig til å kjøpe noe sammen med meg, i alle fall så lenge vi er sammen da. Den dagen det eventuelt oppstår brudd, er det kanskje en fordel å eie leiligheten alene. Enig - du har sikkert brukt mange år av ditt liv for å beale ned på denne leiligheten. Hvis du nå lar han komme inn som medeier risikerer du at han betaler under markedsverdi for leiligheten. Etter noen år kan boligen ha steget i verdi - han vil flytte ut og forlanger at du betaler han ut etter markedsverdi. Dermed blir du taperen her. Merkelig at det ikke er OK å betale når man er kjærester, men venner og andre bekjente kan man tjene på. Slik det er nå tjener han på at du har egen bolig som er kraftig nedbetalt. Så lenge dere insisterer på å ha adskilt økonomi synes jeg at du kan insistere på at han betaler leie tilnærmet markedsverdi. Eller han kan flytte ut. Det å investere i bolig må anses som sparing, hvis du i stedet hadde satt pengene i banken ville vel ingen kunne ment at du månedlig skulle øse av din formue til han? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-873017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
scindapsus Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Siden dere er samboere, har felles barn, og begge sannsynligvis har en jobb, er det rett og rimelig at dere deler 50-50 på bo/levekostnadene! Det skulle da bare mangle! Man trenger jo ikke ha felles lønnskonto, da.. litt må man jo ha bare for seg selv. Men å dele husleie og andre utgifter er grunnleggende når man er samboere - samme faen hvem som står som eier av leiligheten! Hvis dere har et stabilt forhold, hvorfor ikke få ham som medeier? Da blir det jo litt hans også, og kanskje blir han mer villig til å betale mer for seg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-873059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruben S Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Få taksert boligen. Del beløpet på to. Regn ut hva det koster han å ta opp et lån tilsvarende dette (velg samme rente som du har). Husk å trekke fra skattefordelen. Ta bare med renteutgifter og ikke avdrag. Husk at renta forandrer seg og at beløpet derfor bør justeres i takt med dette. Husleie, strøm og faste utgifter deles på to og kommer i tillegg. Da ser du hva som er riktig pris å betale for han i et samboerskap. At du har vært smart og kjøpt tidligere og har opparbeidet deg egenkapital skal ikke han få fordel av. Hvis han ikke vil kjøpe seg inn så bør han betale dette beløpet i husleie. Vil han ikke (fordi det blir for dyrt) bør dere finne dere noe annet (billigere) sammen. Har her tatt utgangspunkt i 50/50 fordeling. Noen velger en delingsmodell etter hvor mye den enkelte tjener f.eks 40/60, andre velger en modell som gjør at begge sitter igjen med lik andel "lommepenger" etter alle utgifter. Siden han tjener mer enn deg kommer han best ut av 50/50 modellen, tar man med egentkapitalen du har opparbeidet deg, kommer du best ut. Totalt sett ganske likt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-873175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanskeligfordeling Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Få taksert boligen. Del beløpet på to. Regn ut hva det koster han å ta opp et lån tilsvarende dette (velg samme rente som du har). Husk å trekke fra skattefordelen. Ta bare med renteutgifter og ikke avdrag. Husk at renta forandrer seg og at beløpet derfor bør justeres i takt med dette. Husleie, strøm og faste utgifter deles på to og kommer i tillegg. Da ser du hva som er riktig pris å betale for han i et samboerskap. At du har vært smart og kjøpt tidligere og har opparbeidet deg egenkapital skal ikke han få fordel av. Hvis han ikke vil kjøpe seg inn så bør han betale dette beløpet i husleie. Vil han ikke (fordi det blir for dyrt) bør dere finne dere noe annet (billigere) sammen. Har her tatt utgangspunkt i 50/50 fordeling. Noen velger en delingsmodell etter hvor mye den enkelte tjener f.eks 40/60, andre velger en modell som gjør at begge sitter igjen med lik andel "lommepenger" etter alle utgifter. Siden han tjener mer enn deg kommer han best ut av 50/50 modellen, tar man med egentkapitalen du har opparbeidet deg, kommer du best ut. Totalt sett ganske likt? Jeg har regnet på det ut i fra det du skrev, og tatt utg.pkt i at leiligheten er verdt 2,5 mill, mest sannsynlig mer, for jeg har sett at tilsvarende leiligheter går for minumum 2,5. Da skal han betale 4.905 kroner, da har jeg holdt avdrag utenfor, hensyntatt skattefordel på rente, og beregnet med samme rente som jeg har på lånet per i dag. Da er vel 5.000 kroner som han betaler månedlig nå, ikke en ublu pris. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-873286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Han bør betale 50% av husleia og av renteutgiftene dine - eventuelt fratrukket skattefordelen på 28% (dette forutsetter at du tjener så mye at du faktisk betaler skatt). 50% av 4050 = 2025 50% av 2800*(1-0,28) = 1008 Sum: 3033 Avdragene på lånet betaler du tross alt til deg selv, så den delen tar du/dere ikke med i regnestykket. I tillegg bør han betale et lite tillegg for slitasje på leiligheten. Beløpet skal være halvparten av det månedlige beløpet dere måtte satt av for at dere med jevne mellom rom skulle ha penger til å pusse opp tilbake til utagngspunktet. Dette blir et skjønnsmessig regnestykke som er avhengig av leilighetens størrelse og standard, men hvis en sier at en leilighet med nøktern standard kan pusses opp for 2000 kr pr. kvm for "vanlige" rom og 5000 pr kvm for kjøkken (10 kvm) og bad (5 kvm) så vil en leilighet på 80 kvm (65 kvm + kjøkken og bad) kunne pusses opp for 130.000 + 25.000 + 50.000 = ca 200.000 kroner. Hvis dette må gjøres hvert 20. år blir det 10.000 å spare pr år, altså en snau 1000-lapp i måneden (500 på dere hver). På toppen av dette kommer kommunale avgifter og brannforsikring (NB: Ikke regn med innboforsikringen) som sikkert også fort utgjør noen hundrelapper i måneden Han bør vel mao. betale bortimot 4000 i måneden hvis leiligheten er på ca. 80 kvadrart. Dette er i hvert fall et kjapt regnestykke som andre evt. kan kommentere. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-874940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Han synes han betaler for mye. Han betaler 5.000 kroner i måneden, pluss deler på strøm og telefon. Telefonen er subsidiert fra jobb, så den regningen er minimal. Han er ikke interessert i å kjøpe seg inn. Hvis han skulle leie noe tilsvarende ute på markedet, vil jeg tro at man måtte regne med en husleie på minimum 10' i måneden + strøm for en slik leilighet. Den er oppusset, med parkett på alle rom, nytt kjøkken, nytt bad, ligger i rolige omgivelser helt inn til marka, flott utsikt over oslofjorden etc Har satt opp et regnestykke lenger opp. Bare et par kommentarer: 1) Flott beliggenhet betyr IKKE at han skal betale mer. Prisen for beliggenheten ligger innbakt i lånet ditt, og det er du som tar ut gevinsten for dette når du selger. 2) At han evt. har (eller får, etter at dere har betalt hver deres del) bedre råd enn deg i det daglige betyr heller ingenting for det rent økonomiske. Noe annet er imidlertid at dette betyr noe for forholdet dere imellom... Hvis dere skal forbli venner/kjærester og holde sammen som familie er det naturlig at han bruker av sine penger til å "sponse" ferier for hele familien. Men dette er selvsagt under forutsetning av at familien betyr noe for ham. Betyr ikke familien noe, er det naturlig at han ikke betaler for slike ting. Dermed kan du også lese ut av hans vilje til å bruke noe av sitt overskudd på slike fellesgoder hvor mye familien betyr for ham. Han kan jo f.eks. også velge å bare bruke penger på deres felles barn, men ikke på deg. Det vil i så fall være et signal om at barnet er viktig for ham, men ikke du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139293-hvor-mye-husleie-b%C3%B8r-han-betale-hva-er-rimelig/page/2/#findComment-874960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.