Gå til innhold

Uføre - tilbakebetaling?

Anbefalte innlegg

Gjest grønne øyne

Hei.

Jeg lurer på om når jeg evnt blir ung uføre i tidsbegrenset uføre periode, får jeg tilbakebetalt noen penger, i og med at jeg har gått på rehabilitering siden jeg var 19 år? Nå er jeg 22 år gammel.

Grunnen til at jeg spør, er fordi en venninne av meg som gikk på rehabilitering i 9 år, fikk tilbakebetalt en god del penger når hun gikk over på ung uføre.

I tilfelle, hvor mye er det snakk om?

Tusen takk for dere som har svart meg hittil.

Grønne øyne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139348-uf%C3%B8re-tilbakebetaling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest madammim

Det som hovedsaklig avgjør om du får en etterbetaling er:

1. at du har mottatt trygdeytelser/sosialhjelp mens du ventet på behandling av uføresøknad.

2. at du blir innvilget uføretrygd med tilbakevirkende kraft

3. at ytelsene du mottok mens du ventet, var lavere enn det du evnt. får i trygd.

Husk-dersom du har mottatt sosialhjelp i perioden vil sosialkontoret kunne kreve refusjon i etterbetalingen...

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...