Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann har vært gift i 3 år nå, vært sammen siden 1993 og nå halter det virkelig. Vi har to gutter på 5 og 7 år, masse gjeld og jeg er da arbeidsledig pluss at jeg har whiplash. Det som virkelig plager meg er at etter ulykken for 4 år siden har vi hatt sex lik antallet på ei hånd! Jeg har med mine skader og plager rett og slett ikke lyst lenger, har ikke orken til en økt i senga. Og nå har vi kommet til det stadiet der vi IKKE snakker sammen, untatt hvis det gjelder penger eller guttene.

Jeg har prøvd flere ganger å ta livet av meg, på grunn av smerter og psykiske problemer, men har ikke gjort det fordi da blir det at jeg svikta ungene. Gubben driter jeg i for å si det mildt, han klarer seg sjøl. Jeg hater meg selv for at vi ikke klarer å snakke sammen lenger, jeg prøver men får bare enstavelsesord fra gubben. kan være feil type spørsmål jeg stiller, men nå har jeg gitt opp......

Jeg har flere ganger sagt til legen at jeg trenger psykolog, men det øret vil han ikke høre på.

Så det jeg kankskje egentlig lurer på er om jeg skal få til et samlivskurs eller en psykolog fra en annen lege som jeg kjenner godt?Eller om jeg bare rett og slett bare skal ta og pakke sammen og finne meg litt luft en annen plass, for det jeg tror at vi trenger er distanse, tenking på problemene!En løsning må da finnes en plass men hvor skal jeg lete?

Jeg er lei alt og har ikke lyst til å være endel av livet lenger.... hjelp meg noen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139387-samlivkompiser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du bør gjøre er å bytte fastlege,for deretter å få sendt en henvisning til psykolog.

Deretter er det viktig at du har folk rundt deg som kan hjelpe. Familie, venner o.l. Bare du har en som kan hjelpe deg og som du stoler på.

Gå til sosial kontoret eventuelt hjelpetjenesten som bør hjelpe deg videre med å få i hvertfall et midlertidig sted å bo. Dette vil helt klart være med å påvirke ungene også.

Du vil få det mye bedre å være alene,enn å ha det slik du har det nå.

Om faren ikke vil ta ansvar, søk om avlastning.

Det vil også mulig være at du har/får krav på stønader fra trygdekontoret.

Kanskje sosialkontoret kan være behjelpelig også.

Det kan dem når det gjelder gjelds rådgivning. Så hvorfor ikke bestille en time snarest mulig.

Lykke til. mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139387-samlivkompiser/#findComment-873139
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...