Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sliten

jeg er 17 uker på vei med barn nummer tre. Har fra før ei jente på snart 4 år og ei lita tulle på 8,5 mnd. Mannen min er av den bortskjemte typen og det er jeg som har ansvar for alt hushold. Har to ganger våknet med blødninger kraftigere enn mens, men om morgenen har det gitt seg. Det er ikke etter sex for det vet jeg nesten ikke hva er(?). Barnet lever i beste velgående der inne, men det kan da umulig gjøre det så mange gangene til? Hva kan dette komme av, og hvordan få forklart mannen min at jeg trenger hjelp i huset?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13943-skal-det-v%C3%A6re-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att ha blödningar under en graviditet är inte ovanligt. Jag tycker dock att det höres ut som du har blött mera än vad som är normalt, om du har blött kraftigt i 3 nätter.Efter en sådan blödning, skall man alltid kontakta sin doktor för en undersökning. Det kan vara från moderkakan som du blöder. Om den sitter lågt ned i närheten av livmoderhalsen, så kan detta vara orsaken. Med hjälp av en ultraljudsundersökning, så kan detta evt konstateras. Blödningar från en lågt sittande moderkaka kan upphöra därför att moderkakan drar sig uppåt, när livmodern växer. Att ta det med ro, är exrta viktigt när du har dessa blödningar. Du skall absolut kontakta din doktor för en undersökning. Då kanske din mann också förstår alvaret i detta. Han måste hjälpa dig nu när du har dessa problem. Försök att prata öppet med honom om detta och ta med honom på undersökningen. Så får vi hoppas att doktorn är klok nog att ta upp en dikussion om att du bör at det med ro under en period. Avlastning är då mycket viktigt. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...