Gjest sliten Skrevet 1. januar 2001 Del Skrevet 1. januar 2001 jeg er 17 uker på vei med barn nummer tre. Har fra før ei jente på snart 4 år og ei lita tulle på 8,5 mnd. Mannen min er av den bortskjemte typen og det er jeg som har ansvar for alt hushold. Har to ganger våknet med blødninger kraftigere enn mens, men om morgenen har det gitt seg. Det er ikke etter sex for det vet jeg nesten ikke hva er(?). Barnet lever i beste velgående der inne, men det kan da umulig gjøre det så mange gangene til? Hva kan dette komme av, og hvordan få forklart mannen min at jeg trenger hjelp i huset? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13943-skal-det-v%C3%A6re-s%C3%A5nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 2. januar 2001 Del Skrevet 2. januar 2001 Att ha blödningar under en graviditet är inte ovanligt. Jag tycker dock att det höres ut som du har blött mera än vad som är normalt, om du har blött kraftigt i 3 nätter.Efter en sådan blödning, skall man alltid kontakta sin doktor för en undersökning. Det kan vara från moderkakan som du blöder. Om den sitter lågt ned i närheten av livmoderhalsen, så kan detta vara orsaken. Med hjälp av en ultraljudsundersökning, så kan detta evt konstateras. Blödningar från en lågt sittande moderkaka kan upphöra därför att moderkakan drar sig uppåt, när livmodern växer. Att ta det med ro, är exrta viktigt när du har dessa blödningar. Du skall absolut kontakta din doktor för en undersökning. Då kanske din mann också förstår alvaret i detta. Han måste hjälpa dig nu när du har dessa problem. Försök att prata öppet med honom om detta och ta med honom på undersökningen. Så får vi hoppas att doktorn är klok nog att ta upp en dikussion om att du bör at det med ro under en period. Avlastning är då mycket viktigt. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13943-skal-det-v%C3%A6re-s%C3%A5nn/#findComment-67616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.