Gå til innhold

Kun profesjonellt eller flørt ? Veldig i tvil !

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk på at man kan skrive en slik melding uten å tenke seg om jeg da. Spesielt om man ikke har til hensikt å flørte.

Jeg kaller det ærlighet jeg. Og noen ganger har man åpne forhold til sine venner av det annet kjønn. Å sove eller å dusje er jo ganske dagligdagse aktiviteter da. Og ikke nødvendigvis veldig sexrelatert. Til en kjæreste kanskje...

Men for å snu diskusjonen litt. Hva om han hadde sendt en slik melding til sin MANNLIGE kollega. Er det helt utenkelig?

Ville han da blitt mistenkt for å være homofil?

Jeg tipper nei, og jeg vet også at man kan ha guttevenner som man behandler som venninner, og jentevenner man behandler som en kamerat. Eller mer et intetkjønn kanskje, en venn...

Så ja, det kan godt hende du er unødvendig usikker. Man kan såklart aldri garantere det motsatte, men det er en grei regel at man er uskyldig til det motsatte er bevist iallfall. Og dette synes jeg ikke beviser noen ting.

Uansett kan du jo forklare at du misforsto meldingen, og at det kanskje er en sjanse for at hun gjorde det også. Og at det kan være lurt å tenke seg om når man sender meldinger til venninner, for jenter har det med å tolke og analysere det meste grundig.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

5

• petter smart

4

• Mistera

3

• serendipity

2

Mest aktive i denne tråden

Vil ikke kalle det en kollega en gang, da hun jobber i et prestasjonsfirma som er med som konsulenter på samlingene jobben hans arrangerer.

Jeg har vært usikker i et år, og på lørdag når vi var på fest, og ble uenige om noe, så ble alt rett og slett for mye for meg. Så jeg var så dum å sende henne en sms fra min tlf. Hei, xxx skulle ønske du var her. Gi meg et signal.

Hvorpå hun sendte han en sms på søndag, og lurte på om det var han eller meg som har sendt denne meldingen.

Det som igjen er merkelig her er at han sier at han aldri har sagt hvem jeg er, hvordan kan hun da linke meldingen til meg ?

Og nå er han kjempesint på meg, sier han har fått mail av henne hvor hun lurte på hvordan det gikk, at hun hadde skrevet at hun var i et meget lykkelig ekteskap, og at hennes mann hadde begynt å lure.

Men hun har sendt han sms, som ikke kun har gått på jobb, etc etc.

Er det bare min feil at jeg var så dum. Når jeg har spurt han flere ganger om han har kontakt med henne, han sier nei, og jeg gjentatte ganger finner sms fra henne og svar på hans telefon ? Hvordan kan han da være så sint på meg på grunn av dette

Han er kanskje mest sint på at du sjekker meldingene hans? Og lyver fordi han vet at det blir mer bråk og slitsomt om han sier sannheten, og uansett vet at du sjekker mobilen hans...

du stoler ikke på ham uansett, så hvorfor gidde motbevise det. Sånn kan jeg tenke meg at han tenker... er jo ikke noe galt i å være venner med ei på jobben, og fortsatt være professionell.

Gjest tjohooo

Og hvordan skal jeg gi han en oppvekker da ? Kanskje det er like greit å la han gå ?

Det vondeste akkurat nå, er at han får meg til å føle meg som et lite barn som gjorde noe fryktelig dumt på lørdag.

Han sendte meg følgende sms fordi han var ute og gikk på ski når han fikk sms fra henne:

"Er du dum i hodet ? Hvorfor i helvete sendte du sms til xxx midt på natten"

Og så har han i tillegg sendt den til henne og sagt at han skal ta en alvorsprat med meg. Føles ganske ydmykende.

Når jeg prøver å forklare han hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde blir han rasende. Har ingen forståelse for det, og mener at jeg bare prøver å si at det er hans feil..

Ja, ikke sant.

Min reagerte også slik en gang. Den dag i dag tolker jeg det dit hen at jeg ødela "sjekkinga" hans og at han derfor tok det så tungt.

Men det KAN jo selvfølgelig bare være at han ble flau fordi det ikke er noe... men... nei jeg synes ikke det virker sånn. Følg magefølelsen. Greier du å dumpe han og føler at det er det rette, så for all del gjør det.

Gjest unødvendigusikker?

Ta en prat ansikt til ansikt med "kollegaen", du har jo allerede "etablert" kontakten med henne. Se hvordan hun reagerer.

Umiddelbart tenkte jeg at sms'en overhode ikke trenger bety annet enn at de har en spøktete tone seg imellom, men når jeg leser problemene i forholdet til deg og din mann så vet jeg ikke lenger hva det betyr.

Mitt tips: Ta en skikkelig alvorsprat med mannen din - kanskje vhj av en nøytral 3. part? (du har jo vært usikker i et år - og hans "helvetes" kommentar viser jo at respekten ikke er som den skal). ...Eller en prat med dama selv.

Mvh

Denne kvinnen bor ikke her som vi bor, så å snakke med henne ansikt til ansikt blir vanskelig. Jeg vurderte å ringe henne for å si at jeg var lei meg pga meldingen på lørdag, si at det ikke kom til å skje igjen, og at jeg har vært usikker på kontakten dem i mellom. Men jeg har slått det fra meg. Vet ikke om det er lurt, og tør ikke heller. Hun tar sikkert direkte kontakt med han igjen og så blir det bare enda mer bråk hjemme.

Han har jo fått en mail fra henne hvor hun lurte på hvordan alvorspraten (som han forøvrig aldri har hatt med meg) hadde gått.

Er usikker på om det er sant det han sier at hun har skrevet om at mannen hennes begynte å lure og at de levde i et meget lykkelig ekteskap.

Han snakket om hva mannen hennes måtte tro på søndag også, men de to meldingene dem i mellom sa ingenting om hennes mann. Hun hadde ikke skrevet noe om det. Kanskje han bare overdriver for at jeg skal føle meg enda mer "liten".

Alt blir en evig negativ runddans. Han sa på søndag at han skulle flytte, men har ikke snakket noe mer om noen ting. Det er helt uholdbart.

Gjest undøvendigusikker?

Han er kanskje mest sint på at du sjekker meldingene hans? Og lyver fordi han vet at det blir mer bråk og slitsomt om han sier sannheten, og uansett vet at du sjekker mobilen hans...

du stoler ikke på ham uansett, så hvorfor gidde motbevise det. Sånn kan jeg tenke meg at han tenker... er jo ikke noe galt i å være venner med ei på jobben, og fortsatt være professionell.

Han skulle på møte hos dette firmaet ifbm innkjøp i forrige uke. Hun jobber i firmaet, men i en avdeling i en annen by. Jeg spurte han om morgenen om hun var her i Oslo, og om hun skulle være med på møtet. Han ser dumt på meg og sier, nei hvorfor skulle hun det, hun jobber jo ikke med innkjøp.

Ok, når han så kommer hjem og jeg sjekker telefonen (vond runddans) så ser jeg at han har sendt sms til henne hvor det står: "Hvor var du ? Vi er ferdige allerede. Hadde håpet å få et glimt av deg :-)" Dagen før hadde jeg spurt om hun visste at han skulle i møte, nei det visste hun ikke bla. bla. bla.

Hvorfor valgte han ikke å være ærlig når han fikk muligheten om morgenen eller kvelden før ?

Et forhold har de nok ikke, for da hadde han vel planlagt å møte henne på ettermiddagen, eller kvelden før eller noe sånt, men at de småflørter ja det tror jeg, og hva som skjer på ledersamlingene det aner jeg jo ikke. Da bor de på hotell i Asker hele firmaet, og vi bor i Oslo.

Denne kvinnen bor ikke her som vi bor, så å snakke med henne ansikt til ansikt blir vanskelig. Jeg vurderte å ringe henne for å si at jeg var lei meg pga meldingen på lørdag, si at det ikke kom til å skje igjen, og at jeg har vært usikker på kontakten dem i mellom. Men jeg har slått det fra meg. Vet ikke om det er lurt, og tør ikke heller. Hun tar sikkert direkte kontakt med han igjen og så blir det bare enda mer bråk hjemme.

Han har jo fått en mail fra henne hvor hun lurte på hvordan alvorspraten (som han forøvrig aldri har hatt med meg) hadde gått.

Er usikker på om det er sant det han sier at hun har skrevet om at mannen hennes begynte å lure og at de levde i et meget lykkelig ekteskap.

Han snakket om hva mannen hennes måtte tro på søndag også, men de to meldingene dem i mellom sa ingenting om hennes mann. Hun hadde ikke skrevet noe om det. Kanskje han bare overdriver for at jeg skal føle meg enda mer "liten".

Alt blir en evig negativ runddans. Han sa på søndag at han skulle flytte, men har ikke snakket noe mer om noen ting. Det er helt uholdbart.

Huff, synes synd på deg og all grublingen din :(

Jeg leste det du skrev til snilen også; hun hadde håpet på å se ham på møtet. De har iallefall et godt forhold seg i mellom. Som sagt ville ikke jeg nødvendigvis tolket sms'en hvor hun nevnte dusj/coaching som ekte flørting. Allikevel er jo det litt unødvendig når hun vet at han er i forhold.

Nei, det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å ta en prat med mannen. At han sier det skal være slutt, men ikke bringer temaet opp igjen kan kanskje tyde på at han kun bruker det som pressmiddel for å oppnå ett eller annet. Spør ham hva han tenker om dere og fremtiden.

Samtidig må jeg si at jeg utfra den magefølelsen jeg får når jeg leser det du skriver er at mannen din kanskje ikke vil tåle så mye mas nå. Dette pga hans reaksjon på skituren (reagerer på ordbruken hans, men for alt jeg vet så kan det hende at han ofte banner til sin fru'?).

Anyway. Om det var meg så ville jeg enten lagt alt på hylla, eller tatt en prat om det hele (forhold/ev. flørting in general).

Annonse

Gjest undøvendigusikker?

Huff, synes synd på deg og all grublingen din :(

Jeg leste det du skrev til snilen også; hun hadde håpet på å se ham på møtet. De har iallefall et godt forhold seg i mellom. Som sagt ville ikke jeg nødvendigvis tolket sms'en hvor hun nevnte dusj/coaching som ekte flørting. Allikevel er jo det litt unødvendig når hun vet at han er i forhold.

Nei, det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å ta en prat med mannen. At han sier det skal være slutt, men ikke bringer temaet opp igjen kan kanskje tyde på at han kun bruker det som pressmiddel for å oppnå ett eller annet. Spør ham hva han tenker om dere og fremtiden.

Samtidig må jeg si at jeg utfra den magefølelsen jeg får når jeg leser det du skriver er at mannen din kanskje ikke vil tåle så mye mas nå. Dette pga hans reaksjon på skituren (reagerer på ordbruken hans, men for alt jeg vet så kan det hende at han ofte banner til sin fru'?).

Anyway. Om det var meg så ville jeg enten lagt alt på hylla, eller tatt en prat om det hele (forhold/ev. flørting in general).

Det var han som hadde sendt meldingen om coaching, og håpet å se henne på møtet, ikke hun.

Akkurat nå er ikke tidspunktet for å ta opp dette nei. Men jeg hadde jo aldri sendt henne en sms eller grublet i det hele tatt, om han sa til meg at han var glad i meg, at han ønsket å satse på meg og vår datter og prøve å få forholdet bra igjen og bygge en fremtid sammen.

Han gir meg ingen trygghet heller.

Det var han som hadde sendt meldingen om coaching, og håpet å se henne på møtet, ikke hun.

Akkurat nå er ikke tidspunktet for å ta opp dette nei. Men jeg hadde jo aldri sendt henne en sms eller grublet i det hele tatt, om han sa til meg at han var glad i meg, at han ønsket å satse på meg og vår datter og prøve å få forholdet bra igjen og bygge en fremtid sammen.

Han gir meg ingen trygghet heller.

Akkurat... Huff, det er ikke godt.

Tar han deg for gitt?

Hva med å være litt mer i din egen verden, tenke litt mer på deg selv, og legge alle bekymringer på hylla. La ham merke for en stund at du ikke nødvendigvis kjemper for ham på liv og død?

petter smart

Det var nok ment som er flørt..

Hvorfor skulle han ellers skrevet på den måten?

Gutter mener vi oppfatter ting på en annen måte enn hva de mener med å ha skrevet det.

Men dette var jo flørt, hvis ikke hadde han vel ikke skrevet: "Du kan jo komme å coache meg"

Hun skulle jo sette opp en treningsplan for han, dvs at hun skulle coache han (for de som er amerikaniserte).

Hva er flørt med det?

Gjest flørten

Hun skulle jo sette opp en treningsplan for han, dvs at hun skulle coache han (for de som er amerikaniserte).

Hva er flørt med det?

Skrevet på den måten, er det absolutt flørtete (nettopp ute av dusjen, kom hit og coache meg..), men det er ikke dermed sagt det er noe galt i å flørte.

men hvis du ikke synes dette var en flørtete sms, har du gått glipp av mye god flørt!

Gjest unødvendigusikker?

Akkurat... Huff, det er ikke godt.

Tar han deg for gitt?

Hva med å være litt mer i din egen verden, tenke litt mer på deg selv, og legge alle bekymringer på hylla. La ham merke for en stund at du ikke nødvendigvis kjemper for ham på liv og død?

Ja, jeg har tenkt den tanken jeg også. Til helgen skal egentlig vår datter til mine foreldre og vi skulle ha en frihelg sammen. Tror ikke han husker det en gang. Men jeg tror uansett at jeg kjører henne dit, så får vi ser hva som skjer i helgen. Han kommer sikkert da til å ville være sammen med kompiser og ikke meg, men da skjal jeg si bare greit og late som ingenting.

Eller bare la han gå, det hadde kanskje vært det beste ?

Ja, jeg har tenkt den tanken jeg også. Til helgen skal egentlig vår datter til mine foreldre og vi skulle ha en frihelg sammen. Tror ikke han husker det en gang. Men jeg tror uansett at jeg kjører henne dit, så får vi ser hva som skjer i helgen. Han kommer sikkert da til å ville være sammen med kompiser og ikke meg, men da skjal jeg si bare greit og late som ingenting.

Eller bare la han gå, det hadde kanskje vært det beste ?

Dere har ikke lagt planer sammen for frihelgen?

Nja. Om jeg var deg (slik jeg kjenner situasjonen utfra det du har skrevet), så ville jeg lagt opp til noe fint i helgen. Om det ikke ble tatt i mot, og han heller vil ut med kamerater, ja, så hadde jeg vel tatt en weekendtur til ei venninne (hetero for min del da, for å ikke skape usikkerhet hos partner), eller aktivisert meg selv på en annen måte. Jeg hadde iallefall ikke sittet hjemme uten noe spesielt å gjøre. Overhooode ikke :) Hadde virkelig vist at jeg har et selvstendig og eget liv (slik han også tydelig demonstrere at han har).

petter smart

Skrevet på den måten, er det absolutt flørtete (nettopp ute av dusjen, kom hit og coache meg..), men det er ikke dermed sagt det er noe galt i å flørte.

men hvis du ikke synes dette var en flørtete sms, har du gått glipp av mye god flørt!

Jeg er enig i at dette kan tolkes som flørt, men at det ikke trenger være ment som flørt.

Dersom de har avtalt at hun skal komme etter at han har trent så skriver han at han er ferdig med å dusje (altså kan hun komme nå) og at formålet med dette er å hjelpe han med et treningsopplegg.

Men alt i alt tror jeg det ligger mer bak. Det har tydeligvis vært flere meldinger og jeg tror nok det noe på gang. Kanskje det kun er en flørt, kanskje noe mer.

Annonse

Gjest unødvendigusikker?

Dere har ikke lagt planer sammen for frihelgen?

Nja. Om jeg var deg (slik jeg kjenner situasjonen utfra det du har skrevet), så ville jeg lagt opp til noe fint i helgen. Om det ikke ble tatt i mot, og han heller vil ut med kamerater, ja, så hadde jeg vel tatt en weekendtur til ei venninne (hetero for min del da, for å ikke skape usikkerhet hos partner), eller aktivisert meg selv på en annen måte. Jeg hadde iallefall ikke sittet hjemme uten noe spesielt å gjøre. Overhooode ikke :) Hadde virkelig vist at jeg har et selvstendig og eget liv (slik han også tydelig demonstrere at han har).

Nei, vi hadde ikke gjort det før helgen, og nå etter helgen så orker jeg ikke å spørre siden han ikke har snakket om han blir værende eller ikke.

Orker ikke flere avvisninger,og møtt med negativitet. Han har helt sikkert glemt at hun skal dit i helgen. Han er ikke noe særlig flink til å følge med på det området....

Gjest unødvendigusikker?

Jeg er enig i at dette kan tolkes som flørt, men at det ikke trenger være ment som flørt.

Dersom de har avtalt at hun skal komme etter at han har trent så skriver han at han er ferdig med å dusje (altså kan hun komme nå) og at formålet med dette er å hjelpe han med et treningsopplegg.

Men alt i alt tror jeg det ligger mer bak. Det har tydeligvis vært flere meldinger og jeg tror nok det noe på gang. Kanskje det kun er en flørt, kanskje noe mer.

I følge han så hadde de avtalt han han skulle treffe henne nede, sikkert i resepsjonen, eller felles oppholdsrom eller noe sånt noe, siden det var på et hotell. Han hadde ikke trent, han hadde sovnet. Det skulle være felles middag klokken åtte, og dette skulle tydeligvis skje før middag.

Hadde han ikke tilføyd.... :-) etterpå så er jeg enig i at det ikke var flørtende.

Det som jeg synes er vanskelig her er at han sier at de kun har et profesjonelt jobbforhold, og kun har kontakt når de er på samlinger. Men så er ikke det sant for det kommer meldinger i mellom, god helg sms, sent på kvelden på lille julaften, nyttårs hilsen etc etc. Helt uskyldige meldinger, men hvorfor i all verden si at de ikke har kontakt, det er det som har plaget meg.

I tillegg til at forholdet er dårlig, liten nærhet fra han, har ikke sex, ingen oppmerksomhet etc etc. Han har sagt han skal flytte, men gjør det aldri. Hvorfor blir han boende hvis han ikke overhodet er interessert i å prøve. Skal han tvinge meg til å gjøre det slutt, fordi han er for feig selv ?

I følge han så hadde de avtalt han han skulle treffe henne nede, sikkert i resepsjonen, eller felles oppholdsrom eller noe sånt noe, siden det var på et hotell. Han hadde ikke trent, han hadde sovnet. Det skulle være felles middag klokken åtte, og dette skulle tydeligvis skje før middag.

Hadde han ikke tilføyd.... :-) etterpå så er jeg enig i at det ikke var flørtende.

Det som jeg synes er vanskelig her er at han sier at de kun har et profesjonelt jobbforhold, og kun har kontakt når de er på samlinger. Men så er ikke det sant for det kommer meldinger i mellom, god helg sms, sent på kvelden på lille julaften, nyttårs hilsen etc etc. Helt uskyldige meldinger, men hvorfor i all verden si at de ikke har kontakt, det er det som har plaget meg.

I tillegg til at forholdet er dårlig, liten nærhet fra han, har ikke sex, ingen oppmerksomhet etc etc. Han har sagt han skal flytte, men gjør det aldri. Hvorfor blir han boende hvis han ikke overhodet er interessert i å prøve. Skal han tvinge meg til å gjøre det slutt, fordi han er for feig selv ?

Dere må prate sammen, tenker jeg hele tiden. Få en skikkelig prat om forholdet.

All denne grublingen sliter deg nok ut. Og vi kan aldri gi deg et sikkert svar på hva som er mellom dem.

Om han respekterer deg så kutter han ut meldingene med henne uten å blunke når du krever et stopp. At de såpass mye meldinger til hverandre er merkelig i mine øyne.

Nei, finn frem beinet i nesa og ta en skikkelig prat eller tre, er mitt tips igjen.

petter smart

Uten at jeg vet noe sikkert, tror jeg de har noe på gang. En sender ikke slike meldinger bak ryggen på den man er sammen med.

Når dere i tillegg har problemer i forholdet så er det kanskje ikke så rart at han går til andre.

Kanskje du skal ta avgjørelsen for han og kaste han ut? Tror du vil få det bedre med en mann som tar hensyn til deg og bryr seg om dine følelser. En som ønsker nærhet. En som ikke kommer med barnslige trusler om å flytte ut.

Gjest Persille

Dette er selvfølgelig helt imot reglene og noe man egentlig aldri skal gjøre, men noen ganger trengs litt "gå bak ryggen"-taktikker likevel...

Kjenner du noen andre kolleger av ham? Noen du kan "pumpe" for litt info? Noen som også kjenner eller har sett ham sammen med denne dama?

Jeg må jo også si at dersom dere har vært på skitur med jobben hans hele helgen som var (5-7/3) så høres det ut som min jobb =)

Gjest unødvendigusikker ?

Dette er selvfølgelig helt imot reglene og noe man egentlig aldri skal gjøre, men noen ganger trengs litt "gå bak ryggen"-taktikker likevel...

Kjenner du noen andre kolleger av ham? Noen du kan "pumpe" for litt info? Noen som også kjenner eller har sett ham sammen med denne dama?

Jeg må jo også si at dersom dere har vært på skitur med jobben hans hele helgen som var (5-7/3) så høres det ut som min jobb =)

Vi har ikke vært på skitur nå i helgen, så det er ikke din jobb :-)

Har jobbet i det firmaet som han jobber i tidligere. Kjenner en der som jeg mailer litt med innimellom, men jeg føler at jeg ikke kan sette han i en slik situasjon heller. Han jeg kjenner jobber på samme sted, men ikke i samme avdeling.

Jeg har spurt han en gang tidligere, og han har svart at jeg sikkert ikke har noen ting å frykte, men jeg har ikke fortalt han om sms, innhold i disse etc...

Jeg føler at det liksom ikke er fair å spørre han om han vil "spionere" om du skjønner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...