Gå til innhold

Så sliten.....

Anbefalte innlegg

Gjest så sliten...

Så sliten jeg er.Sliten av alle tankene og kravene.

Det er så mye som skjer rundt meg at jeg har vondt for å takle alt.Dette sliter meg sønder og sammen.

Jeg har slitt enormt mye pga min samboers tidligere utroskap,løgner og fortielse.

Har selv ennå ikke blitt trygg nok i denne sammenheng.

Mine egne barn ser jeg desverre ikke så mye til.Disse bor hos faren,men kan ikke kreve så mye fra dem nå når de er ungdommer og har sitt eget liv.

Samboerens ex,-hun lager livert så surt for oss.Ikke samarbeidsvillig når det gjelder gutten deres,som igjen påvirker vår hverdag.Hun er et vanskelig vesen som vi desverre må forholde oss til.

Min egen søster holder på å ta livet av vår mor pga mangel på styring av sin egen økonomi.Vår mor må ta over hele lånet til søstera for å få fred for inkassokrav.

(Mor er kausjonist for søstera)

Har vondt ovenfor min mor med denne saken,men har ikke mulighet for selv å hjelpe henne økonomisk.

Masse problemer her på jobb med krav,effektivisering, nedskjæringer og dårlig arbeidforhold.

Dårlig arbeidforhold får jeg lov av sjefen å ta tak i,-men jeg eier ikke motivasjon til noen ting.

Det er så masse ting som jeg tenker på som sliter meg ut.

Jeg trenger råd for å komme meg ut av en vond tankegang.

Har noen et lite råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139450-s%C3%A5-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg..

Det høres ut som om du selv opplever mye motgang og slit om dagen.

Det kan være reelt, men det kan også være du selv som velger å se negativt på tilværelsen din... Har du noen som tar litt vare på deg? Som kan skjemme deg bort litt og gi deg litt energi tilbake (tenker da spesielt på mannen din). Kan du snakke med han om at du føler deg sliten og motløs om dagen?

Det skal ikke så mye til før livet kan være mye lysere og lettere, men da er det viktig å ha noen støttespillere som kan gi deg litt back-up..

Hvis du rett og slett føler deg så sliten at du "bare vil sove", kan det være du har kommet inn i en depresjon hvor du trenger noen å snakke med for å komme deg videre...

Selvom jeg aldri har vært ordentlig deprimert selv, har jeg perioder hvor livet føles vanskelig og hvor det føles som om det ikke er noen ende på noe.

Da er det kjempeviktig å kunne se videre... Det skal selvfølgelig være lov å være sliten og lei en periode, men ikke over lengre tid...

Kanskje du skulle tenke på å gjøre noe lystbetont og hyggeilg for deg selv og kanskje også mannen din? - En må ta tak i livet og begynne i et hjørne og jobbe seg videre!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139450-s%C3%A5-sliten/#findComment-873597
Del på andre sider

kakki1365380609

Du kan jo gjerne prøve å tenke på hva som er DINE problemer og hva som faktisk er ANDRE sine problemer. Du kan ikke bekymre deg og ta ansvar for andre sine problemer, ihvertfall ikke dersom du selv trenger å konsentrere deg om DEG.

Prøv å finne ut hva som egentlig er viktig å gjøre noe med og hva du bare kan "blåse" av og la ligge (om enn bare for en stund)

Du høres ut som et menneske som har stor omtanke og omsorg for andre. Ta vare på deg selv og gjør noe fint for deg og da skal du se at ting blir litt lettere. F.eks: går til frisør, hudpleie, aromaterapi, reis vekk en helg, kjøp deg noe musikk du liker, lån noen sin hytte ol.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139450-s%C3%A5-sliten/#findComment-873879
Del på andre sider

Gjest hjelp til selvhjelp ;)

Hei

Noe som pleier å hjelpe meg når absolutt alt synes å jobbe i mot meg er å skrive ned en liste over alle problemene jeg mener tynger meg ned. Dette hjelper med å skaffe en oversikt over hva som egentlig er problemet.

Deretter går du gjennom listen og ser på hvert enkelt problem isolert fra alt annet.

Det jeg tror også du vil finne ut er at tilværelsen ikke er så ille som den kan virke når du bærer alt usortert inni hodet og det vil nok hjelpe med å finne de problemene du må legge ned ekstra innsats i å løse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139450-s%C3%A5-sliten/#findComment-880144
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...