Gå til innhold

Lov å røyke i butikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke huske å ha opplevd at ansatte eller kunder har røkt i butikken. Men jeg har stått ved kassen på en kafe og det hare stinket røk, for de ansatte storrøkte på kjkken.

Skal det ikke bli omtrent totalforbud for røyk nå da. Jeg leste et sted at man kun kunne røke i sin egen stue, og det har vel mangge sluttet med.

Trenger ikke vente på ny røykelov! Dette har vært forbudt siden 1988, jf tobakkskadeloven § 6 første ledd som forbyr røying på offentlig sted:

§ 6.

I lokaler og transportmidler hvor allmennheten har adgang skal lufta være røykfri. Det samme gjelder i møterom, arbeidslokaler og institusjoner hvor to eller flere personer er samlet. Dette gjelder ikke i beboelsesrom i institusjoner, men institusjonen plikter å gi dem som ønsker det, tilbud om røykfrie rom.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...