Gå til innhold

Usikker Chlamydia test

Anbefalte innlegg

pewee1365380666

Hadde Chlamydia for 5 år siden og har hatt negative tester hvert år siden da. Men nå har jeg hatt to tester som viser usikkert resultat, hvordan er dette mulig?

Fikk svar fra en lege om at det var mulig at chlamydia kunne ligge latent i flere år.Spurte min fastlege om dette og hun sa at siden jeg hadde hatt så mange negative tester så var jeg ferdig med infeksjonen etter den første behandlingen.

Jeg er sikker på at min samboer ikke har vært utro og jeg har heller ikke vært det. Så da må jo testen være negativ? I dagens samfunn vil nok mange kalle meg og min samboer for naive som stoler så mye på hverandre. Men dette er jeg SIKKER på.

Begge testene ble tatt med en ukes mellomrom, hos samme legen. Leser her på forumet at det finnes flere måter å teste chlamydia på. Bør jeg forsøke hos en annen lege?

Leser også at det er mulig å teste chlamydia med en urinprøve. Vet du om noen i Oslo som har dette tilbudet?

Når jeg spør min fastlege om hva som kan være årsaken til usikkert resultat så får jeg kun til svar at dette er veldig uvanlig. Ingen klare svar. Jeg vil så gjerne til bunns i dette, og er villig til å ta flere tester, gjerne flere varianter, for dersom det faktisk er mulig at chlamydia kan dukke opp igjen etter 5 år mener jeg det bør opplyses om dette.

Det er nok mange forhold som ville blitt ødelagt av slike testresultater. Chlamydia blir jo regnet for å være ensbetydende med utroskap!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139545-usikker-chlamydia-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved alle tester er det en viss usikkerhet., men med dagens metoder for chlamydiapåvisning er den liten. Jeg vet ikke hvordan man tester ved ulike laboratorier i Oslo, men man kan ved noen av de store laboratorier (f.eks. Ullevål) undersøke også ved urinprøve. Du kan f.eks. søke til Olafiaklinikken hvor de er eksperter. Så får du –forhåpentlig- en gang for alle avklart spørsmålet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...